Dennis Weening: ‘Robinson greep héél erg naast Ring’

Dennis Weening schrok best van de forse nederlaag van Expeditie Robinson op het Televizier-prijzengala in oktober. Het percentage stemmers lag wel héél erg laag. Dat zegt de presentator in gesprek met Veronica Magazine. Het was de allerlaatste mogelijkheid voor de ontslagen Weening om een Gouden Televizier-Ring in de wacht te slepen, maar het was hem niet gegund. Sterker nog: de kijker stemde nauwelijks op de realityshow met bekende Nederlanders op RTL 5.

Chateau Meiland won met 55 procent van de stemmen, Beste Zangers kreeg er 31 procent en Expeditie Robinson slechts 14 procent. Een behoorlijke nederlaag dus en dat is ook Weening opgevallen.

Weening vond het jammer. “Dat we niet wonnen, was een flinke domper. De percentages waren ook nog eens laag, we zaten niet eens in de buurt van de winnaar.

De presentator had de prijs graag in ontvangst genomen op het podium. “Het was wel lachen geweest als we ’m hadden gewonnen; ik denk dat veel mensen benieuwd waren naar wat ik dan gezegd zou hebben.”

Vond hij het niet raar om nog met Robinson op de genomineerdenbank te zitten? “Iedereen heeft, denk ik, wel gezien dat ik mij daar niet op mijn gemak voelde. Het is heel dubbel. Aan de ene kant wil je niet gaan, je hebt er helemaal geen zin in, maar aan de andere kant heb ik het zeven jaar mogen presenteren en zo’n gala is dan een mooie afsluiting van het hoofdstuk Robinson.”

Wat gaat 2020 brengen voor de presentator? “Mijn focus voor 2020 ligt op mijn bedrijf en daarnaast ga ik leuke tv-dingen doen. Ik word gelukkig nog steeds gevraagd voor programma’s.

Foto: RTL

26 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Suzy Wang
januari 3, 2020 11:11

Lan iemand mij uitleggen wat er nou zo byzonder is aan die Weening????

Gast
Timo
januari 3, 2020 09:48

Iemand die een zin begint met ‘ik denk dat veel mensen’ is automatisch gediskwalificeerd. ‘Many people believe’. ‘De Nederlander wil’. Rot toch op.

Gast
Arie Schoenlepel
januari 3, 2020 06:44

Laat anders de vrouw Van Weening (Stella) de “duo-presentatie“ ‘solo’ doen. Mij ook best. Lekker ding….

Gast
Fons
januari 3, 2020 04:00

Nicolet is nu Miss Robinson

Gast
Zo zit het
januari 2, 2020 23:02

Hij heeft toch ook een programma op Spike.

Gast
Tante Duiven Tilly
januari 2, 2020 18:25

Dennis had gehoopt op een soort genoegdoening – een anti ontslag stem en dat werkt niet zo – dramatisch en theatraal was zijn gedrag- van mij mag hij van af vanwege dat gemekker en gejammer na zijn ontslag gewoon weg van de buis – zo geweldig is hij nu ook niet – genoeg andere talenten.

Gast
FlyingLotus
januari 2, 2020 18:18

Jesus wat is die kluivert een lelijke griet.

Gast
Arie Schoenlepel
januari 2, 2020 17:23

Hopelijk krijgt Weening een eigen programma dat het kijken de moeite waard is. Leuke kerel! Gozâh heeft ook een bloedmooie vrouw trouwens, misschien een co-presentatie overwegen??

Gast
Ben
januari 2, 2020 16:53

Dennis het ligt niet aan jou. Mensen kotsen die lachende heyena uit. Die jou ook nog eens een mes in de rug geduwd heeft.
En die rat rooijakkers gaan ze weer naar voren schuiven.
Soort zoekt soort.

Gast
Dikkiedik
januari 2, 2020 16:51

Robinson is een stiekem achterbaks zooitje geworden waarbij een mogelijke winnaar al vroeg weggestemd wordt.

Gast
Anton
januari 2, 2020 16:31

Ik vind weening altijd wel een goede tegenhanger van dat andere gedrocht. Die kent t woord persoonlijkheid niet eens behalve als stoornis zijnde. Daarbij was t dit jaar weer tenenkrommend en frustrerend om tegen aan te gluren. Kay….?!? Onder welke steen komt die vandaan?? Is t de knappere broer van van der voorst??

Gast
Coca Cola
januari 2, 2020 16:18

@ gast hierboven: Zit je nog op de lagere school of zo? Pestkop die het leuk vindt om anderen uit te schelden op internet. Wat een held….!

Gast
Danny het mongоoltje hihi
januari 2, 2020 15:48

@Danny

Zegt genoeg over het programma? Ik denk dat het meer zegt dat het al zo vaak in de top 3 is belandt. Steeds net naast de prijs grijpen wil juist zeggen dat je het ontzettend goed doet, alleen net niet goed genoeg.

Gast
Whitedog
januari 2, 2020 15:01

@Bep en Danny, een programma kan slechts eenmaal winnen, daarna mogen ze niet meer meedoen. Dat even ter info.

Gast
Pakkme van Agteren
januari 2, 2020 14:27

De laatste twee seizoenen van Expeditie Robinson waren dan ook bedroevend slecht: veel opgevers, domme spelregels, slecht uitgewerkte proeven en de presentatie was ook bagger. Het is nu een heel ander programma dan in de beginjaren.

Gast
Peanut
januari 2, 2020 14:20

@Bart: Dennis krijgt een nieuw programma bij SBS. Als je commentaar levert op een mediasite, zorg dan wel dat je een beetje op de hoogte bent.

Gast
Peanut
januari 2, 2020 14:19

Wat me vooral opvalt is de onechte lach van Nicolette.

Gast
Caramba
januari 2, 2020 14:16

En het programma “Praten over eiland Talk” was dat niet goed voor een ring?

Gast
NPO4
januari 2, 2020 14:07

Let maar op mijn woorden, ’t zal niet lang meer duren en heel NL is die Meiland zat!!!

Gast
NPO4
januari 2, 2020 14:06

Dennis, niet over inzitten, Meiland is ’n aanfluiting voor de NL tv!!!

Gast
Danny
januari 2, 2020 14:04

@Bep,, Je hebt geen gelijk. Op dat moment was Chateau Meiland het beste. En waarschijnlijk volgend jaar ook. En Expeditie Robinson verliest al een jaar of 10.
Zegt genoeg over het programma toch?

Gast
Wanny
januari 2, 2020 14:00

Sowieso wint niet de beste, maar degene die de meeste stemmen heeft gekregen.

Gast
Bep
januari 2, 2020 13:53

Kwam door de hype rond Chateau Meiland, volgend jaar zouden die echt niet meer winnen.
En zo gaat het elk jaar, het is niet altijd de beste die wint maar de “act” rond de uitreiking.

Gast
sadf
januari 2, 2020 13:33

Gaat bij Omroep West werken.

Gast
Vechten tegen de bierkraan
januari 2, 2020 13:32

RTL is oubollig onder PvdV

Gast
Bart
januari 2, 2020 13:32

Daaaaaaaaag Dennis, hopelijk blijf je van de buis.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen