Serious Request ging dit jaar weer geruisloos voorbij

De goededoelenactie Serious Request van de ingestorte radiozender NPO 3FM is dit jaar wéér geruisloos voorbijgegaan. Sinds het Glazen Huis vorig jaar werd ingeruild voor één of andere Vierdaagse-achtige actie, heeft niemand het er meer over. De opbrengst is ook dan ook flink ingestort: werd er op het hoogtepunt in 2012 nog 14 miljoen euro ingezameld voor het goede doel, gisteren bleef de teller steken op 1,4 miljoen, ongeveer het bedrag dat de NPO jaarlijks uitgeeft aan paperclips en punaises. 

Voor dit bedrag moesten de presentatoren van 3FM zich het schompes wandelen door Nederland. Volgens de radiozender zelf stonden er langs de looproutes heel veel ‘actievoerders’.

Sharid Alles, de zendermanager van NPO 3FM, is lyrisch. “We zijn ontzettend blij met en trots op dit fantastische bedrag dat we met The Lifeline voor het Rode Kruis en de slachtoffers van mensenhandel hebben opgehaald. Met deze tweede editie van The Lifeline zien we op elk vlak een stijgende lijn ten opzichte van vorig jaar.

Voor iedereen die niet in The Lifeline geloofde: de cijfers vertellen iets anders en laten in elk opzicht zien dat dit vernieuwende concept de potentie heeft om uit te groeien tot iets nog groters. Ik ben ongelooflijk trots op het team en deze editie. Op naar de volgende Lifeline!

Dat neemt RTL Nieuws-verslaggever Koen de Regt met een korrel zout. “Ik ben nooit een fan geweest van Serious Request. Maar dat werkelijk he-le-maal niemand het er nu over heeft terwijl het al sinds woensdag bezig is, vind ik eigenlijk best zielig“, twitterde hij gisteren.

Voor zenderbaas Sharid Alles wordt 2020 overigens een vervelend jaar, aangezien haar aangekondigde ontslag bij 3FM lijkt te naderen.

Mediacourant wenst u prettige kerstdagen toe! 🎅

Foto: NPO

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen