NRC denkt dat ‘peperdure’ AD-ochtendshow een flop is

Geplaatst op Mon 02 Dec 2019 om 13:30

NRC-techjournalist Stijn Bronzwaer heeft sterk het idee dat de AD Ochtend Show To Go een flop is. Hij wijst op het bijzonder lage aantal views dat het programma neerzet op YouTube. Dat is te volgen op Twitter. De AD Ochtend Show To Go, het opvanghuis voor een lager wal geraakte presentatoren (zie foto), bespreekt elke werkdag het laatste nieuws met deskundigen als AD-queen Angela de Jong. Hoeveel mensen er kijken is voor het AD een weet en voor de buitenwereld een vraag.

Wat we wél allemaal kunnen zien is het aantal views op YouTube en die liegen er niet om. De show van vandaag is vooralsnog 34 keer bekeken, die van vrijdag 81 keer en die van donderdag 50 keer. Een beetje het aantal kijkers van 6 Inside dus, maar dan 10.000 keer zo laag.

Bronzwaer: “Ik ben echt zo benieuwd hoeveel mensen er nou elke dag naar de (volgens mij peperdure) Ochtendshow To Go van het AD kijken. Een gemiddelde aflevering haalt op YouTube niet boven de 100 views.

The Post Online-redacteur Gyurka Jansen: “Meeste zal via de site gaan, maar idd niet echt iets dat je terug gaat zitten kijken denk ik? Volgens mij is dat het doel ook niet; zitten veel losse items in die je later weer bij artikelen terugvindt. Edoch, wel een interessante vraag, wat ‘t oplevert.”

David Haakman, de chef lezersdesk van het NRC: “Dat zegt niet veel toch? Video’s van DWDD worden ook vrij weinig bekeken op YouTube. Ik vermoed genoeg kijkers op AD.nl, aangezien die site een zeer groot bereik heeft. Maar wellicht kan Hans Nijenhuis daar iets over zeggen?

Warner Music-bobo Stan Steeghs: “Ben ook benieuwd hoeveel mensen de ‘OchtendPod’ luisteren. Het AD zet in ieder geval vol in op de ochtend zo te zien.

Die OchtendPod van Luuk Ikink, waar geruisloos de stekker uit is getrokken, trok volgens de presentator zelf een paar duizend luisteraars.

Hans Nijenhuis, de hoofdredacteur van het AD, heeft niet gereageerd op de Twitter-discussie.

Het kanaal van AD’s Ochtend Show To Go vindt u hier.

Foto: YouTube








18 Reacties op “NRC denkt dat ‘peperdure’ AD-ochtendshow een flop is”


  1. riet

    Help me knp tv doet het nog steeds niet wie kunnen helpen!?

  2. west

    Er zijn tv zenders die nog minder kijkers hebben als you tube kanalen , en die draaien allemaal mee in het tv landschap , waarom? levert gewoon geld op Daarom bestaan ze nog?
    Ook al hebben ze 000.000.1 marktaandeel . Dus die lui die beweren dat Talpa of RTL naar de kelder gaat , kunnen lang wachten tot 2098 of zefs 2119
    als men dat nog mee maakt , want we steeds ouder .

  3. RTL sekte

    Nederland is de RTL en Angela sekte meer dan zat.

  4. RichardvdA

    Natuurlijk kun je dit niet meten aan het aantal youtube kijkers! Wat een oerdomme opmerking van NRC.. En hoezo peperduur? Wat is hier nou peperduur aan. Live streamen vanaf je site en een mini studio. Niks duurs aan.

  5. Bart

    Ochtendshow to go alleen online werkt niet. Ga samen werken met RTL en wissel het om het half uur af met het Ontbijtnieuws. Heeft RTL gelijk een ochtendshow.

  6. Henk

    Zo duur is dat allemaal niet meer tegenwoordig.

  7. Dirk

    Dit kost geen drol en lijkt meer afgunst te zijn van NRC, dat het zelf niet doet en al jaren de weg kwijt is

  8. arie

    inderdaad een flop, stelt journalistiek niks voor.
    Nu die saskia van noort nog weg. Hélemaal niks.

  9. Criticus

    RTL Sekte, je vergeet nog te noemen SBS 600!!!!! Die hoort er ook bij!!!

  10. Flopper

    Leuk geprobeerd maar dit is natuurlijk geen YouTube content. Gaat nooit werken.

  11. Bert

    de views via de app zijn niet de views van youtube, die zijn dan ookvan secundair belang, ik kijk zelf regelmatig de ochtendshow, player staat er automatisch al ik even nieuws ga lezen, dan laat ik hem lekker aanstaan.

  12. MediaPrak

    Wat nw Belgische eigenaren van Telegraaf als eerste gedaan hebben: Het stopzetten van VNDG en andere peperdure televisie activiteiten. Een krant moet zich bezighouden met haar kernactiviteiten. Het brengen van nieuws, op papier en online. Als de krantenuitgevers boos zijn op de, gratis, nieuws sites van de NOS, prima. Maar stop dan zelf met die onzinnige quasi tv programmaatjes.

  13. Henk Schiffmacher

    Met het geluid uit topcijfers, omdat het altijd aan staat als je de app opent. Kortom: vertrouw de kijkcijfers die ze ooit zullen openbaren maar niet. Het interesseert niemand een zak, is peperduur en weggegooid geld. Maar, goed geprobeerd AD!

  14. Karel

    Goh Davis Haakman, er wordt haast niet gekeken naar DWDD op you tube, maar nog altijd goed voor een 1 a 2 miljoen views per maand.

  15. Caramba

    Toch we jammer dat ik nu van het bestaan op de hoogte ben, hoewel dat natuurlijk niets aan mijn kijkgedrag verandert.

  16. FlyingLotus

    Ad is natuurlijk ook gewoon bagger. Met journalistiek niets te maken.

    Ga lekker oliebollen testen, of haring.

  17. Minder of Mirjam

    Hilarisch artikel weer! Goed bezig MC! Ik hou van deze site.

  18. anoniemmm

    De betaalde oplage van AD

    is zeer zeer laag!!!!!!!!!!!!!!!!

    je kan flink onder handelen met mm prijs advertenties

    1/1/ pagina FC 750 euro’s / kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    AD 4 weken 4 euro

    wat!!!!!!!!!!!!!!!!

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.