Angela de Jong: ‘Wendy gebruikte smoesje bij overstap’

Angela de Jong ziet een trend ontstaan bij overstappende tv-sterren. Om te verhullen dat ze keihard voor het geld verhuizen, roepen ze steeds vaker dat ze ‘hun platform kunnen uitbouwen’ bij de nieuwe werkgever. Dat schrijft ze in het AD. De Jong zag het onder meer gebeuren bij Wendy van Dijk. “Jazeker, Wendy stapte over omdat John de Mol haar ‘platform’ tot grote hoogten zou stuwen. Nee joh, tv-sterren maken een lucratieve overstap naar de concurrent heus niet voor het geld.

Het begint echt zwaar ongeloofwaardig te worden, vindt De Jong. “Tegenwoordig is het ontwikkelen of uitbouwen van het eigen online platform dé reden. Dat zinnetje stond afgelopen jaar keurig afgedrukt in menig transferbericht.”

Des te vaker die smoes gebruikt wordt, des te ongeloofwaardiger hij is, zegt ze. “Zo’n mededeling is even geloofwaardig als Gordon die weer eens van de daken schreeuwt dat hij nu écht zijn grote liefde heeft gevonden.”

De AD-diva haalt in haar jaaroverzicht ook nog uit naar Peter van der Vorst (‘ongeloofwaardige tv-baas’), naar Jan de Hoop (‘nep en chemisch oranje haar’) en John de Mol (‘beschimmelde denkbeelden’).

U kunt het hier lezen via Blendle.

Foto: RTL

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen