Amázing: Nederland krijgt 24-uurs teleshoppingzender

Het Eazzzy Topdekmatras, de Legxercise Pro, de Nicer Dicer en honderden andere producten paraderen voortaan 24 uur per dag voorbij op het televisiescherm. Tommy Teleshopping heeft namelijk als eerste Nederlandse thuiswinkelbedrijf in het huidige medialandschap een eigen digitaal 24-uurskanaal gelanceerd. Tommy TV, zoals de naam luidt, is vanaf nu te zien op kanaal 250 van Ziggo. “In de nabije toekomst gaan ook trouwe klanten en BN’ers een rol spelen op het kanaal.

Met het lanceren van een eigen tv-kanaal haakt Tommy Teleshopping aan op een internationale trend. “In de Verenigde Staten, maar ook in onder meer Duitsland en Engeland, bestaan al tv-kanalen die volledig in het teken staan van homeshopping. Tommy Teleshopping zet nu als eerste in Nederland deze stap, passend bij de status als landelijke marktleider op het gebied van thuiswinkelen via tv.”

Volgens Gert Kruithof, CMO van Tommy Teleshopping, is de lancering van een eigen tv-kanaal een logische stap. “Mensen kennen ons als hét thuiswinkelbedrijf van televisie. Een aanzienlijk deel van onze doelgroep bereiken we nog altijd via onze tv-programma’s op de verschillende commerciële zenders. Televisie is dus een belangrijk onderdeel van onze identiteit. Met een eigen tv-kanaal bieden we onze grote groep trouwe kijkers een centrale plek, waar ze de hele dag verrast kunnen worden door onze innovatieve producten en slimme oplossingen voor hun alledaagse problemen.”

Hij vervolgt: “We beginnen nu met een kanaal bij Ziggo, maar hopen op korte termijn ook bij andere tv-aanbieders te zien te zijn met Tommy TV. Wij geloven absoluut in de kracht van een eigen tv-kanaal, maar wel in combinatie met andere online kanalen.”

Gevarieerde programmering

Tommy TV biedt naar eigen zeggen een gevarieerde 24-uursprogrammering. Zo staat de vroege ochtend in het teken van fitheid, met onder meer ochtendgymnastiek en een ontbijtprogramma. Verder zijn er speciale programma’s rondom lunch en diner en worden kijkers gedurende de dag verrast met onder meer woon-, slaap- en beautyproducten.

Een bijzonder onderdeel is het dagelijkse Happy Hour tussen 17.00 en 18.00 uur, waarbij klanten vanwege de feestelijke lancering van het nieuwe kanaal bij elke bestelling een gratis cadeau ontvangen. “Dit Happy Hour is exclusief te zien bij Tommy TV, en dus niet op de andere commerciële zenders. Ook het assortiment is bij Tommy TV uitgebreider dan op de andere zenders.”

Authentieke content met BN’ers

Naast de bekende productshows biedt Tommy TV in de nabije toekomst ook zelfgemaakte, Nederlandstalige content. Hierin zijn rollen weggelegd voor trouwe klanten, maar ook voor bekende Nederlanders, met wie momenteel ‘verkennende gesprekken’ worden gevoerd.

De Nederlandstalige (live) content op tv maakt deel uit van een overkoepelende marketingstrategie, waarbij de social media kanalen, website en Tommy TV elkaar nog meer gaan versterken. “Daarnaast worden de mogelijkheden onderzocht om in 2020 een vernieuwende, interactieve manier van winkelen te introduceren, die bestellen via tv nog gemakkelijker moet maken voor de consument.”

Samenwerking met RTL en SBS blijft

Naast de eigen tv-zender op Ziggo-kanaal 250 blijft Tommy Teleshopping zeven dagen per week te zien bij de commerciële zenders van RTL, SBS en NET5 in Nederland en bij de Belgische commerciële zenders Vier, Vijf en Zes.

Foto: Tommy Teleshopping

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen