Talpa strooit met nieuwe digitale radiozenders

Geplaatst op Thu 28 Nov 2019 om 15:55

Talpa Radio speelt Oprah. Het radiobedrijf van John de Mol deelt het ene na het andere digitale radiostation uit aan medewerkers die gehoord willen worden. Na de vier radiozenders voor Linda de Mol, krijgt nu Talpa’s social-influencers-clubje S1 een eigen zender: SHOUT OUT. Al die influencers met hun YouTube-filmpjes denken nu namelijk ook radio te kunnen maken. “De talenten zijn YouTubers en makers van influencer agency S1 die bijzondere ideeën hebben en iets tofs kunnen.

Giel de Winter, ‘creative director’ van Talpa Social, zegt: “Voor iedereen, dus ook voor de jongere generaties, is muziek en audio enorm belangrijk. Het is een wereld waar enorm veel jong talent actief is. Het team van SHOUT OUT heeft een innovatief platform neergezet waar deze makers centraal staan, zoals YouTube dat voor video doet.

De Winter en zijn YouTube-vrienden kunnen lekker aanrommelen op dit platform. “Binnen dit platform voorziet SHOUT OUT het talent van een podium, studio, coaching en 24/u livestream waar zij al hun creatieve ideeën kunnen verwezenlijken.

Wat krijgen we te horen op SHOUT OUT? “Het populaire duo Labratten bijt het spits af met hun eigen, wekelijkse terugkerende, avondshow. Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens (StukTV) en Gierige Gasten verzorgen de lekkerste weekendmix, terwijl Marlieke Koks zich blootgeeft in een exclusieve podcast.

Andere namen en shows worden in een later stadium bekendgemaakt. Maar de grote vraag is: kunnen zij eigenlijk wel radio maken? Ja, meent Talpa. “Alle talenten hebben een intensief coaching traject gevolgd bij XM, de radio opleiding van Talpa Network.”

De zender is vanaf nu te beluisteren via Talpa’s muziekplatform JUKE, ergens tussen al die andere honderden digitale radiozenders.

Foto: Talpa








23 Reacties op “Talpa strooit met nieuwe digitale radiozenders”


  1. Peter vd Vorst - leugenaar

    Goed zo Talpa.

    Wat zal PvdVorst de leugenaar jaloers zijn.

  2. Sum

    Net als tv kijkers zijn radio luisteraars bejaarde mensen. Die gaan geen app downloaden om radio te luisteren.
    Ergo: niemand luistert naar die miljoen miljard digitale zenders.

  3. Mireille

    Hoppa!
    Weer een zooitje poen over de balk gesmeten.
    Opbrengst: 0.
    Molusconi heeft er verstand van hoor.
    Not.

  4. Mireille

    @Sum: psies!

  5. Televisieman

    Hier gaat geen hond naar luisteren. Bezigheidstherapie voor wat vloggers.

  6. John de Mol - Narcist

    Ongelofelijk deze beslissingen…Talpa blaast zichzelf volledig op! En het ergste is…kosten stijgen maar door en de baten stijgen relatief niet mee….

  7. Ron

    Te veel versnippering en meer van hetzelfde.

  8. Adolf de Mol wilde alleenheerschappij

    Goed dat de RTL Group daar een stokje voor heeft gestoken.
    Daar zit Aďolf nu met z’n Flopp/Pulpa Network.
    Dramátisch!

  9. Oppersmurf

    Binnenkort wordt ook deze (de zoveelste) flop naar het graf gedragen. Focus je op je eigen sterke zenders (10, 538, Sky en Veronica) i.p.v. te willen concurreren met je eigen niche zenders. En wie is hier nou in geïnteresseerd? Jeugd luistert amper radio, maar zitten vooral op YouTube en Spotify. Maar goed, als je net als die Mol miljoenen kunt uitgeven en die toch niet mist … who cares.

  10. Bart

    Wat een creatieve armoede. Met mensen die goede ideeën hebben of iets tofs kunnen. De ideeën zijn niet nieuw en al 100 keer gedaan en dan beter. Voor de rest vinden deze mensen zichzelf vooral heel tof maar kunnen ze niets.

  11. Bart

    Trouwens, ikzelf kan helemaal niks.

  12. vaginale schimmel

    gewoon KUT MUZIEK

  13. Pauline

    Ik zou liegen als ik zou beweren dat ik geïnteresseerd was….
    Het stikt al de moord van allerlei radiozenders…
    Je zult wel doodgegooid worden met reclame…

  14. Jos

    @Pauline
    Dat maakt in jouw geval niet uit, want je bent toch al hersendood.

  15. Hofstede

    Ik ben doof, mis ik iets?

  16. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Zonde van de tijd!

  17. Mamjonas

    Walgelijk toch? En uitsluitend voor mensen die in het totaalplaatje van John de Mol passen. Intussen blijft hij blind voor de woede die er is vanwege het offline halen van een populair internetforum voor zijn eigen gewin. Steun deze man en zijn walgelijke organisatie niet, de vrijheid van meningsuiting loopt gevaar door hem!

  18. Pennenlikker

    Influencer radio…. culturele armoede dus!!

  19. StefanV

    Als je invloed en inkomsten wilt, moet je radiozenders groots optuigen en landelijk neerzetten; op verschillende manieren te beluisteren. De zoveelste digitale zender wordt door luisteraars niet ontdekt. Op het werk gaat gewoon de radio aan en wordt gekozen uit zenders die op de FM uitzenden.

  20. Minder of Mirjam

    Wie zijn deze mensen?!?! Ik ben nog lang geen 30 jaar oud en ik ken geen enkele influencer, dus zo goed zijn ze niet in hun werk

  21. Donnie

    Och och och.. laat influencers nou gewoon filmpjes maken voor kinderen van 12. Verder kunnen die mensen helemaal niks. Er komt helemaal niks terecht van het digitale plan van John de Mol, hij loopt namelijk al 10 jaar achter op de rest.

  22. freek

    Dus jongeren kijken geen tv maar gaan wel massaal naar digitale radiozenders luisteren? 🤣🤣

  23. Lies

    @freek: ja joh, gat in de markt! Spotify, YouTube, Netflix… maar nu gaan ze radio luisteren. Kuch…..

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.