Talpa strooit met nieuwe digitale radiozenders

Talpa Radio speelt Oprah. Het radiobedrijf van John de Mol deelt het ene na het andere digitale radiostation uit aan medewerkers die gehoord willen worden. Na de vier radiozenders voor Linda de Mol, krijgt nu Talpa’s social-influencers-clubje S1 een eigen zender: SHOUT OUT. Al die influencers met hun YouTube-filmpjes denken nu namelijk ook radio te kunnen maken. “De talenten zijn YouTubers en makers van influencer agency S1 die bijzondere ideeën hebben en iets tofs kunnen.

Giel de Winter, ‘creative director’ van Talpa Social, zegt: “Voor iedereen, dus ook voor de jongere generaties, is muziek en audio enorm belangrijk. Het is een wereld waar enorm veel jong talent actief is. Het team van SHOUT OUT heeft een innovatief platform neergezet waar deze makers centraal staan, zoals YouTube dat voor video doet.

De Winter en zijn YouTube-vrienden kunnen lekker aanrommelen op dit platform. “Binnen dit platform voorziet SHOUT OUT het talent van een podium, studio, coaching en 24/u livestream waar zij al hun creatieve ideeën kunnen verwezenlijken.

Wat krijgen we te horen op SHOUT OUT? “Het populaire duo Labratten bijt het spits af met hun eigen, wekelijkse terugkerende, avondshow. Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens (StukTV) en Gierige Gasten verzorgen de lekkerste weekendmix, terwijl Marlieke Koks zich blootgeeft in een exclusieve podcast.

Andere namen en shows worden in een later stadium bekendgemaakt. Maar de grote vraag is: kunnen zij eigenlijk wel radio maken? Ja, meent Talpa. “Alle talenten hebben een intensief coaching traject gevolgd bij XM, de radio opleiding van Talpa Network.”

De zender is vanaf nu te beluisteren via Talpa’s muziekplatform JUKE, ergens tussen al die andere honderden digitale radiozenders.

Foto: Talpa

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen