Linda gooit 4 radiozenders online: ‘Meer van hetzelfde’

Geplaatst op Mon 25 Nov 2019 om 14:20

Linda de Mol heeft vorige week in alle stilte vier LINDA.-radiozenders online gegooid via het Talpa-muziekplatform JUKE. Eigenlijk is de lancering daarvan al lang niet nieuwswaardig meer: anno 2019 zijn er ontelbaar veel digitale stations. Heel veel werk is het niet: je neemt een playlist, geeft hem een naam, hangt hem onder een paraplu, en klaar is je zender. Talpa’s Sky Radio heeft zelfs 17 van die digitale zenders. Wat daar ‘Sky Radio Lovesongs’ heet, heet hier ‘LINDA. radio: even lekker janken’.

Heel origineel is het allemaal niet, zegt radiorecensent Vincent Bijlo vandaag in het AD. “Het beginnen van een radiozender is tegenwoordig ontzettend makkelijk“, constateert hij. “Je zet een livestream op het web en gooit er een playlist op.

Bijlo heeft LINDA. Radio even opgezet. “Dat is dus eigenlijk gewoon Sky Radio, dat ook van broer John is, maar dan met het merk Linda erop geplakt“, constateert hij.

Hij zag ook LINDA. Radio: In Het Zweet voorbijkomen. “Dat is een zender voor tijdens het workouten waar opgepompte adrenalinemuziek op te horen is, daar heeft John ook al 10 kanalen mee vol staan.”

En zo heeft LINDA. nog de zender ‘Uit Je Winterdip’, wat bij Sky ‘Summerhits’ heet. “Mensen, wat is er toch veel van hetzelfde, er komt steeds meer veel van hetzelfde, maar het heet wel Talpa Original.”

Lees ook: Radiozender Linda de Mol onopvallend van start (gisteren)

Foto: BNNVARA








20 Reacties op “Linda gooit 4 radiozenders online: ‘Meer van hetzelfde’”


  1. Mike

    Ze laten overduidelijk het Talpa concern exploderen met allerlei kleine initatiefjes om het concern op papier wat body te geven…. Laat me raden…VOOR DE VERKOOP!!
    Talpa is binnen 2 jaar in handen van een buitenlands concern.

  2. Walter W.

    Linda de Mol en Henny Huisman, de 2 enige goede namen bij sbs6, de rest is,sorry hoor, toch een beetje b en c garnituur. Maar eerlijk is eerlijk met Henny erbij is John op de goede weg.

  3. Pauline

    Ik ben zó ontzettend uitgekeken op dat vervelende wijf…!

  4. Linda de Mol

    Niet te negatief hier nu he? Ik laat me al als circusartiest gebruiken om “Ik hou van Holland” te presenteren. En ik speel het best goed he, ook al moet ik achter mijn botoxmasker wel huilen hoor. Daarom mocht ik van mijn grote broer lekker klieren met Net 5 en nu mag ik ook 4 radiozenders, net als mijn broer. Leuk he. Ik heb ook echt het idee soms dat ik echt een imperium heb en je weet hoe belangrijk macht bij ons in de familie is.

    Kijken jullie ook naar de Surprise Show in het nieuwe jaar!!

    X I love mezelf, Linda!

  5. Enzo Voorthuijsen

    Het maakt niet uit hoeveel radio- of tvzenders John de lucht in wil smijten, vaststaat dat het niets gaat worden. Meer is geen meerwaarde maar meer luchtledigheid.

  6. Mike

    @Walter, Henny is geen A naam meer, ondanks het vele respect dat ik voor de man heb. John is juist niet goed bezig. Met wat dan? Weet je hoeveel miljoenen er in gepompt zijn en hoe weinig het marktaandeel is gegroeid? Ze wachten nu weer op Meiland en een succes van Linda…maar veel meer gaat er niet komen. Echt niet.
    Kosten voor de baten? John heeft NIETS geleerd van TIen en Sport zeven. Nu is hij druk met TV en Online, en heeft hij zijn volledige credits internationaal verloren. Er is al jaren geen succesvol format meer geleverd. John de Mol, Who?

  7. Ron

    Nog meer versnippering en ter eer en glorie van de marketingmachine van Talpa, want dat is het enkel. Niet om luisteraars te pleasen.

  8. Mink Vaillant

    De radiozenders zijn bedoeld om adverterders een worst voor te houden. Geen hond luistert maar altijd leuk om ald gratis lokkertje toe te voegen aan een reclamepakket.

  9. Ron

    Dus dat, het is gewoon marketing om luisteraars bij je merk te houden, in dit geval Linda. Het boeit echt niet wat er op te horen is als het maar geluid geeft.

  10. Blinders

    Komt er ook iets van een romantisch erotisch kanaal zoiets als LINDA.PORNO

  11. Bennie

    Talpa wil helemaal geen goede programma’s maken, zelfs niet eens per se hoge kijkcijfers halen. Het bedrijf verzamelt zoveel mogelijk data van zoveel mogelijk groepen Nederlanders. Zodra er voldoende data (lees, profielen van mensen) in huis is, gaat het bedrijf richting een – mogelijk buitenlandse – partij die interesse heeft om de profielen van een paar miljoen Nederlanders aan te kopen. Het is geen nieuws, De Mol kondigde het enige tijd geleden zelf aan; alles op data.

    Gek genoeg blijft dit onderbelicht in de ‘strijd om de kijkcijfers’.

  12. Mike

    @Bennie, omdat niemand die nieuwe wereld wil zien nog…zeker niet die oude boze witte mannen hier op deze site.

  13. FlyingLotus

    Radio, is dat tegenwoordig nog iets? Na W.A.P.S. ben ik afgehaakt.

    Breng W.A.P.S. terug en ik luister weer radio.

  14. Sandertje

    Ik heb meteen vier extra radio’s aangeschaft zodat ik ze alle vier tegelijk kan luisteren. Ik wil niks missen!

  15. Oppersmurf

    Linda Radio: gedoemd te mislukken!

  16. Lies

    ‘Even lekker janken’ ??? Serieus?

  17. Ben Saule

    Window dressing. Linda pompt er net zoveel lucht in totdat het even groot is als d’r ego en d’r kont bij elkaar.

  18. 🐦 Meneer De Uil

    Bijlo: de zure zichzelf benoemde Radiokenner en stuiterbal.

    Maar Radio Linda = ook zwaar kansloos.

    Alle radio als productie uit een doosje, via algoritmes en computers is als friet zonder zout en mayo.

  19. Wendy

    Vreselijk mens is het die Linda. En Chantal Janzen ook.

  20. #3RozeKoekenOpDeIJsbaan

    Ik zit in een rolstoel en ik ‘loop’ ook vaak even naar de supermarkt voor een boodschap, maar is het bij iedereen bekend dat die Vincent Bijlo écht blind is? :

    “Hij (Bijlo) zag ook LINDA. Radio: In Het Zweet voorbijkomen.”

    ;-)

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.