Linda de Mol (55) wordt ouder: ‘Ik vergeet mijn teksten’

Ook een ouder wordende tv-koningin ontkomt niet aan ouderdomskwaaltjes. Nu Linda de Mol de 60 jaar nadert, merkt ze dat haar geheugen in rap tempo verslechtert. Dat zegt de SBS 6-presentatrice in haar eigen LINDA. De Mol voelt zich steeds vaker een oudere vrouw. Dat merkt ze bijvoorbeeld als ze haar teksten aan het leren is. “Nog zoiets: vroeger had ik een geheugen als een ijzeren pot, ik hoefde een tekst maar twee keer te lezen en dan zat-ie erin. Heb ik ook niet meer.

Ze heeft ook minder energie. “Ik slaap niet zo best. Shoots voor films of programma’s die tot 3 uur ’s nachts duren trek ik niet meer, dan ben ik de dag daarna echt een gebakje.

Met het minder wordende geheugen zit De Mol het meest. “Eigenlijk vind ik dat nog wel het vervelendst, dat je soms niet eens meer op een woord kunt komen. Als er vroeger een vijftiger in mijn show zat die het antwoord op een vraag niet wist riepen ze altijd: ‘Wacht, ik weet het wel, ik kom er alleen niet op!’ En dan dacht ik: yeah right. Maar het is zo!

Het duurt bij De Mol tegenwoordig soms wel een uur om op een bepaalde naam te komen, geeft ze toe. “Overigens zie je dat mensen die stoppen met werken, ineens veel sneller oud worden. Alsof ze iets loslaten. Dus ik heb besloten dat ik altijd blijf werken.”

Miljoenenjacht achter een rollator? “Misschien niet in dit tempo, en waarschijnlijk ook niet op tv, maar wel íéts. Werken houdt je scherp. Je omringt je met jonge mensen die je voortdurend voeden met nieuwe ideeën, nieuwe opvattingen. Dat geeft energie. En het is beter​​​​​​​ voor je relatie.”

Het interview met Linda de Mol kunt u lezen via Blendle.

Foto: KRO-NCRV

40 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ben
november 22, 2019 15:56

En dat is overduidelijk te ZIEN!!!!

Gast
toxilogic
november 22, 2019 05:15

OOPS, Linda toch dat klinkt als vroege Allzheimer zou het van die botox komen….

Gast
aammehoela
november 21, 2019 15:18

Dacht zelf ook dat ze al richting de 60 ging. Die botox versnelt blijkbaar het proces van ouder worden.

Gast
iefkleinhertje
november 21, 2019 13:36

Is ze pas 55 ik dacht dat dat vieze ouwe stink wijf veel ouder was.

Gast
Alotta Fagina
november 21, 2019 09:30

Haha Achmed! 😂😂

Gast
Annoniemus
november 21, 2019 06:43

Oma Linda doet het qua kijkcijfers nog altijd voortreffelijk , waar gaat dit over zou je denken !

Gast
oijoepio
november 21, 2019 00:43

Dat komt door al die prosecco.

Gast
Er ist wieder da
november 20, 2019 23:05

Geeft niks Linda, ik vergeet ook gezichten…

Gast
Grace321
november 20, 2019 22:57

Ze lijkt jonger

Gast
🐦Meneer De Uil
november 20, 2019 21:34

Nou… Linda mag altijd langskomen op de kaasfondue hier in het warme nestje. Linda is daadwerkelijk een lieverd.

Gast
Achmed
november 20, 2019 21:05

Misschien herinnert ze zich daarom niets meer van Ed Nijpels?

Gast
Coca Cola
november 20, 2019 20:56

Zij vergeet haar teksten. Ik wou dat wij haar eens vergaten, deze Zwarte Piet-verloochenaar!

Gast
Marry Hens
november 20, 2019 20:45

Linda is en blijft grote klasse! Ik hoop nog vele jaren van haar te kunnen genieten op welke zender dan ook. Ze is eerlijk en oprecht, kan tegen een stootje en zal zich nooit kwetsend opstellen tegen haar criticasters.

Gast
tom mulder
november 20, 2019 20:12

lekker elke dag het boodschappenspel spelen bij omroep max op tv linda

Gast
Daan
november 20, 2019 20:04

Nu snap ik op eens al die herhalingen ook bij SBS/Talpa.. Dan blijft het uiteindelijk beter hangen. Ook bij Linda.

Gast
Is te oud volgens Sjon kan rich Max
november 20, 2019 19:55

Tjonge jonge ziet er veel ouder uit lijkt wel 65. Zonder botox 75 :)

Gast
Bibi
november 20, 2019 19:47

Ik vond haar blad altijd zeer goed, maar de formule wordt een beetje sleets. Dit zie je ook aan de dalende verkoop.

Gast
Nozem
november 20, 2019 18:57

Mag je wel oppassen dat je grote broer jou niet de deur wijst !

Gast
Donald Dumb
november 20, 2019 18:29

Tijd om haar te dumpen, John…

Gast
Suzy Wang
november 20, 2019 18:07

leuke vrouw. Mag haar graag.

Gast
Mink Vaillant
november 20, 2019 17:52

Laat Linda gewoon baasje spelen over haar eingen zendertje maar haal haar zelf van de buis. Bedankt.

Gast
Doge
november 20, 2019 17:39

Such Sum Ting Wong, much loser, very topic…

Wow.

Gast
Sender
november 20, 2019 17:38

Dat hadden we wel gemerkt Lin

Gast
M.
november 20, 2019 17:38

Helemaal mee eens, ik ben nog veel te jong voor zulke gedachten en praatjes, ik ben een plaatje om te zien, de zwartkracht heeft nergens zijn intreden gedaan het is nog een ver van mijn bed show, alleen ik heb mijzelf beloofd te blijven werken tot mijn 104ste verjaardag daarna mag ik dood gaan.

Gast
Lies
november 20, 2019 17:26

‘Dus ik heb besloten om altijd te blijven werken.’ Sta ik ook helemaal achter!
Maar waarom kom je dan niet op voor dames die juist vanwege hun leeftijd worden ontslagen? Door notabene je eigen broer?

Gast
Sum Ting Wong
november 20, 2019 17:12

Pauline, er is meer in het leven dan geld.
Je commentaar zegt van alles over jezelf en niets over het topic.

Gast
LLRV
november 20, 2019 17:11

Niet alleen maar haar geheugen wordt minder …

Ze is wel een “de Mol” dus baas/zus van. Dan gelden er plotseling natuurlijk andere wetten. Sjonnie wil knap en jong … en de kijkcijfers van zus. En die wil al haar programma’s meenemen en 12 spuiten botox per jaar. Merel wil een show, krijgt een show. Alles perfect … of niet? Hoe gaat het eigenlijk met Net-“powered by Linda”-5? Kijkcijfer Top 15 al veroverd? Met 2 creative directors moet dat toch lukken.

Gast
Pauline
november 20, 2019 17:03

Mens stop ermee, het geld klotst bij jou toch tegen de plinten aan….
Je hebt meer dan voldoende geld voor de rest van je leven…
Moet je zonodig andere mensen vervelen, om maar relevant te blijven ?

Gast
Tina
november 20, 2019 17:02

Ik houd het erop dat het komt omdat ze vroeger niet de hele tijd zo met piemels en vreemdgaan bezig was.

Gast
Bart M.
november 20, 2019 16:58

@Angela de Jong – eet van 2 walletjes / Bij het ouder worden gaan de jaren sneller.

Gast
Angela de Jong - eet van 2 walletjes
november 20, 2019 16:45

Ze is 55 maar ze nadert de 60

Dat gaat snel.

Tikfoutje of klopt de roddel van Angela niet?

Gast
Sip
november 20, 2019 16:45

Haar moeder had hier ook last van; misschien een familiekwaaltje

Gast
Caramba
november 20, 2019 16:34

@Sum Ting Wong
Later is nu, zeggen wij thuis altijd.

Gast
Nijl
november 20, 2019 16:29

Goed verhaal. Goed voorbeeld. Goed wijf

Gast
Sum Ting Wong
november 20, 2019 16:29

Dat is het voordeel van een vrouw zijn, Caramba.
Later keren de rollen zich om.

Gast
Caramba
november 20, 2019 16:28

@Sum Ting Wong
Maar als je 33 bent en eveneens niets in te brengen heb mag je wel blijven.

Gast
rollins
november 20, 2019 16:26

De dappere strijd tegen de vergankelijkheid zo rap verliezen dat je alles doet om de spelregels aan te passen. Het zou grappig zijn ware het niet dat het zo sneu is.

Gast
Sum Ting Wong
november 20, 2019 16:22

@Caramba
Je wordt alleen afgeserveerd als je behalve je uiterlijk niets te brengen hebt. Heb je meer kwaliteiten dan je vergane schoonheid dan kun je gewoon blijven.

Gast
F.U
november 20, 2019 16:20

gewoon een lomp wijf die alles aan haar broer te danken heeft.

Gast
Caramba
november 20, 2019 16:18

Huh? 55? Maar waarom zit die vrouw dan nog bij Talpa? Dan word je toch afgeserveerd?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen