Talpa Network haalt spotverkoop BBC First weg bij RTL
Talpa Network haalt de spotverkoop van tv-zender BBC First weg bij het BrandDeli van RTL. Met ingang van 1 januari 2020 gaat Talpa de reclameblokken vullen voor de BBC. Dat heeft het mediabedrijf van John de Mol laten weten. Momenteel verzorgt Talpa Network alleen de advertentieverkoop van zijn eigen tv-zenders en die van VICE tv, terwijl RTL met BrandDeli een groot aantal tv-merken bedient, waaronder ook 24Kitchen, Comedy Central, Discovery Channel en FOX.
Met BBC First in het portfolio biedt Talpa Network adverteerders een groter overall bereik en een stevige uitbreiding in de doelgroep vrouwen 25-59 jaar. “De nieuwe zender in het portfolio bereikt op weekbasis 475.000 vrouwen in deze leeftijdsgroep met een marktaandeel van 1,8 procent.”
Peter de Mönnink, CEO van Talpa Network, is enthousiast: “De samenwerking met BBC First is er een waarmee we mooie toegevoegde waarde voor zowel onze adverteerders als de betrokken partners realiseren. Dit soort samenwerkingen kenmerkt onze open netwerk strategie. BBC First past perfect in ons portfolio, evenals de kwaliteit van het merk, de programmering en het bereik. We sluiten daarom een uitbreiding van de samenwerking op termijn dan ook zeker niet uit.”
Nick Percy, Executive Vice President of Western Europe, BBC Studios, is ook enthousiast: “Sinds de lancering van BBC First in 2015 is het een aaneenschakeling geweest van hoogtepunten. Met als resultaat dat BBC First zichzelf inmiddels bewezen heeft als een van de meest populaire buitenlandse televisiezenders in Nederland. We zien dit nieuwe partnership met Talpa Network als een logische volgende stap om de waarde van BBC First en onze investering in content nog verder te laten groeien.”
BBC First, eigendom van BBC Studios, is in Nederland de thuishaven van bekende BBC-series als Midsomer Murders, Silent Witness, World on Fire, Sherlock en Ripper Street.
Foto: BBC