Net5 vindt Ladies Night geen voorbeeld hokjesdenken

Net5’s creatief directeur Jildou van der Bijl vindt het geen vorm van hokjesdenken dat ze met haar zender nu een talkshow voor alleen vrouwen heeft gelanceerd. Dat zegt ze in gesprek met de NOS. Ladies Night is nu twee afleveringen onderweg en sommige critici vinden het programma-idee een beetje gek in tijden van vrouwen die zo veel mogelijk gelijk willen zijn aan de man. “Wij zeggen: we richten ons op de helft van Nederland, maar de andere helft mag ook gewoon meekijken.”

Jildou ziet het dan ook niet als hokjesdenken. “Ik weet niet of je daarmee heel erg bezig bent met mensen in hokjes te verdelen. Het gaat dan ieder geval om een heel groot hok.

Met Ladies Night wil ze de tv-kijker slechts een vrouwelijke blik op de wereld geven. “Die is gewoon anders dan hoe mannen kijken. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk: ze denken anders, voelen anders. Wij willen programma’s maken met oog voor de persoonlijke kant van verhalen.

Het is bovendien een comfortabele omgeving voor de vrouw, zegt ze. “Vrouwen met een mening worden harder afgerekend dan mannen, juist ook door vrouwen. Met Ladies Night hopen we een grappige en toch ook veilige omgeving te kunnen bieden waar vrouwen zich wél durven uit te spreken.”

Hopelijk inspireren zij daarmee de vrouwen die thuis zitten te kijken.

Foto: SBS

19 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ben
oktober 26, 2019 12:30

Wat een gruwelijk programma!!! Ma botox die laat zien hoe desastreus narcisme uitpakt als je ook nog eens door ja-en amenknikkers wordt onringd!! Merel die na 5 min eindelijk doorheeft hoe verschrikkelijk ze misbruikt is en wordt door de meest griezelige fam van ned.
En een dorpsidioot die meent fftjes de boeren af te kraken.
Omdat oom sjonnie het maatje van pinoccio is.
Kortom het rioolputje van ned.
Dus vooral kijken.

Gast
Maris
oktober 26, 2019 10:29

Jinek werd destijds ook afgezeken – en zie nu! Dus er is echt hoop voor Merel, zolang ze haar bankgasten allemaal vervangt door weldenkende vrouwen, en mevrouw De Mol vooral buiten beeld blijft.

Gast
Annoniemus
oktober 26, 2019 06:46

Ladies Night is een aanfluiting voor alles wat vrouw is op deze aarde , wat een verschrikkelijk slecht programma , dat gepresenteerd word door een onzekere vrouw , die omgeven word door huppelk#tjes!

Gast
Nachash
oktober 26, 2019 05:23

22.47 – Daar ben ik het helemaal met u eens, … het is alleen wel jammer dat niet met zekerheid valt vast te stellen wie deze Generaal nu is, onder de Generaals die hier dagelijks op deze mediasite hun woord doen ?..

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
oktober 25, 2019 23:32

Merel altijd +1

Gast
Ome Cor
oktober 25, 2019 22:56

…… aldus Dildo van der Bil.

Gast
DE GENERAAL
oktober 25, 2019 22:47

Deze kans laat ik niet onbenut.
In deze tijden hebben we absoluut een rol-bevestiging nodig.
De bevestiging dat vrouwen graag kleppen en ouweheoren, en als ze een beetje gestudeert hebben komt er ook wat zinnigs uit: ze hebben geleerd na te denken en hun mening wordt zeer gewaardeerd.
Camera’s aan, live televisie, Merel, ik wil het héél graag zien en volgen, maar je moet er wel iets van maken, van mijn part ga je er de hoogst interessante groeiwijze van de west-mexicaanse albino-orchidee in behandelen, maar met deze klantjes wordt het niks. Nederland wil urgentie en diepgang, dat kun jij, dat heb je bewezen, dus zoek datgene op waar je de successen mee scoorde.

Gast
Henny
oktober 25, 2019 22:02

Een programma waar fraudeur Olcay rondloopt is niet de moeite waard.

Gast
Zakc
oktober 25, 2019 20:59

Stop de dictatuur van John de Mol en zijn mafiabende. Boycot Talpa! #freemamjo

Gast
COSA NOSTRA
oktober 25, 2019 17:16

Het is zo’n kutprogramma ze doen net alsof wat zij zeggen de mening is van alle vrouwen!!!! En weer wordt Trump ook gebased. Dat valt natuurlijk lekker bij al die linkse wijven!!!

Gast
Gerrie
oktober 25, 2019 16:24

Merel staat binnen een paar maanden het spruitjesnieuws aan elkaar te kakelen om haf elf op sbs6

Gast
Huismaker
oktober 25, 2019 16:19

Vanavond lekker naar Keukenkampioenschap via Fox 1 kijken
Live schakeling. Zonder onze nationale VAR John de M. die de uitslag zal regelen.
Rest neem ik op de mijn Next kastje om reclame en geouwehoer door te spoelen. Dus niet te zien op zogenaamde kijkcijfers.

Gast
Gea
oktober 25, 2019 16:09

Wat een onzinverhaal. Alsof vrouwen niet zelfstandig kunnen denken en niks durven.
Kom op, het is geen 1949 meer. De maatschappij is anno 2019 compleet gefeminiseerd, vrouwelijke normen en waarden bepalen het dagelijkse leven, de politiek en de rechtspraak.

Gast
West
oktober 25, 2019 15:21

Erg laf dat het onderwerp rond de sbs dames die afscheid moeten nemen door hun leeftijd genegeerd wordt.
Voor de rest ook als man zijnde wel leuk om mee te kijken hoewel je beide keren de laatste 20 minuten beter kunt overslaan.

Gast
Motorclub Hari
oktober 25, 2019 15:21

Wij kijken op de club met zijn alle naar Ladies Night.

Gast
critikast
oktober 25, 2019 15:20

Rolbevestigend programma. Slecht gepresenteerd en inhoudelijk onvoorstelbaar zwak. En voor de mannelijke kijkers: niet eens mooie vrouwen in beeld ! Waar blijft Iris om over Matthijs te komen praten ?

Gast
jahaha
oktober 25, 2019 14:46

Gooi die dikke roze barbamama toch van de buis man!

Gast
Koeman
oktober 25, 2019 14:41

Ben benieuwd wat Merel gaat doen als dit over een paar weken is afgelopen. Ze zou meer programma’s krijgen bij Talpa toch? Of waren dat alleen lokkende praatjes van Linda en John…..

Gast
Dennis
oktober 25, 2019 14:36

in 2020 is dit gelukkig ook weer van de buis

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen