GeenStijl wil Vogelaar-fragment niet delen na zelfmoord
Geplaatst op Wed 09 Oct 2019 om 9:00GeenStijl wil het beruchte fragment waarin Rutger Castricum politica Ella Vogelaar treitert niet delen met andere media nu de oud-minister zelfmoord heeft gepleegd. Dat laat de website weten in een blogpost. Het bewuste GeenStijl-interview bracht Vogelaar in ernstige velegenheid. Ze probeerde steeds bij Castricum weg te lopen, maar hij bleef haar continu volgen, waarna een ongemakkelijke, minutenlange stilte volgde. Dat gedrag ging ‘een Ella Vogelaartje’ heten.
GeenStijl wil niet meewerken aan de herpublicatie van die beelden. “Come on guys. Dat is een eeuwigheid geleden, focus op wat echt belangrijk is en waag het niet te mailen of jullie dat bewuste tv-fragment mogen gebruiken. Depressies zijn echt zwaar klote. Zorg goed voor elkaar: 0900 0113.”
Het bewuste fragment wordt door diverse media aangehaald nu Vogelaar is overleden. Tot ergernis van GeenStijl zelf. “Het was allemaal weer de schuld van GeenStijl, aldus de NOS. En in ANP Photo is die gemene Rutger (nu op de NPO) zelfs de vierde foto.”
Vogelaar is maandag in haar woonplaats Utrecht overleden. Volgens haar partner Onno Bosma leed ze al geruimere tijd aan depressies.
Foto: GeenStijl
Wed 09 Oct 2019 om 9:04
Ella vogelaar was een rare met zeer aparte ideeën omtrand de joods/christelijke staat. Ik lig er iniedergeval niet wakker van.
Wed 09 Oct 2019 om 9:05
Rutger heeft haar een zetje gegeven. Schandelijk figuur
Wed 09 Oct 2019 om 9:05
Op YouTube gewoon te zien….
Wed 09 Oct 2019 om 9:07
Belachelijk om dit geen stijl aan te rekenen!
Wed 09 Oct 2019 om 9:09
@rechter , jij. Moet echt wel de grootste mafketel zijn op deze aardkloot , een stumper noemen we zo iemand , zeker weer klappen van je vrouw gehad , en moet nu ff zijn frustratie kwijt ,
Wed 09 Oct 2019 om 9:11
@Robson: Zo is dat…
Wed 09 Oct 2019 om 9:14
GeenStijl is mij echt ontzettend tegengevallen. Schoppen tegen ieder heilig huisje aan, grote muil over alles, vrijheid van meningsuiting dit dat maar zodra je maar 1 mild kritisch reaguursel over hun zelf op de site plaatst wordt het direct weggehaald en krijg je een lifetime ban.
Er is eerder iemand die zelfmoord heeft gepleegd (vrouwelijke lokale PVV politicus geloof ik) en (toevallig of niet) in de weken daarvoor zwaar werd getreiterd in GeenStijl artikelen. Maar dan ook echt heel erg. Toen ik daarover milde kritiek uitte op geenstijl en simpelweg de vraag stelde hoe ze nu tegen hun artikelen van de weken daarvoor aankeken werd ik direct voor altijd verbannen en het reaguursel werd weggehaald.
Nu gebeurd precies weer hetzelfde bij hun artikel over Ella Vogelaar. Kijk eens door de reaguursels, alles wordt weggejorist en mensen worden verbannen die ook maar de mildste vorm van kritiek uitten of een kritisch vraagje stellen op Geenstijl.
Dan ben je gewoon echt ontzettend zielig en hypocriet.
Wed 09 Oct 2019 om 9:17
En dan dat artikel wat ze plaatsen over Ella Vogelaar, de tekst gaat meer over het zelf indekken en ontkennen van hun rol dan dat het over Ella Vogelaar zelf gaat. Een zielige poging om hun rol weer te downplayen. Ook het niet vrijgeven van de beelden is daar onderdeel van. Diep van binnen weten ze dat ook zij een klein beetje bloed aan hun handen hebben, bij dit geval en het geval van die vrouwelijke PVV politicus.
Wed 09 Oct 2019 om 9:17
Nu er bloed kleeft aan de handen van GeenStijl, kijken ze opeens weg. Hypocriet. Als dit een NRC-journalist was geweest die het interview had gedaan, had die roze plopkap-site lopen dansen op het graf van die arme mevrouw Vogelaar.
Wed 09 Oct 2019 om 9:18
@Robson. Niets van dat alles. Maar het feit dat je dat allemaal kunt verzinnen doet mij voor jou het ergste vrezen. Kun je je voorstellen wat er met een vrouw die aan zware depressies lijdt gebeurd als je zoiets doet als wat Rutger heeft gedaan.
Wed 09 Oct 2019 om 9:18
Hermanus, ieder zijn eigen mening hoor, maar waarom wil de zeg maar gewone media nu ineens dat moment denk je, dat is toch belachelijk. Want dat leg je de link naar geen stijl, van kijk eens wat ze deden.
Wed 09 Oct 2019 om 9:19
Met haar plan ‘Van Krachtwijk naar Prachtwijk’ kreeg ze nul op het request van alle woningcorporaties in Nederland. Dus bij voorbaat waren haar wereldvreemde plannen al gedoemd te mislukken.
Dat staat los van het fragment van GS. Voordien was het al een geschutter en gestuntel voor de camera.
Wed 09 Oct 2019 om 9:19
@Joop. Helemaal eens!
Wed 09 Oct 2019 om 9:19
Wouter Bos, gaf haar haar laatste zetje…
Wed 09 Oct 2019 om 9:20
Gecondoleerd voor familie en vrienden🍀
Wed 09 Oct 2019 om 9:22
Mensen die de link leggen tussen het GeenStijl fragment en de tragische dood van Ella Vogelaar zitten er ook flink naast hoor. Mevrouw Vogelaar is na het fragment echt niet in gestort en heeft nog jaren een prima carierre gehad. Haar depressies hebben waarschijnlijk een geheel andere oorzaak. Maar het is voor veel mensen veel makkelijker om dit met elkaar te verbinden. Schandelijk eigenlijk.
Wed 09 Oct 2019 om 9:23
Laat het rusten mensen. Toon Respect!
Wed 09 Oct 2019 om 9:25
ik vond dat toen heel erg schandalig. Nou probeer van castricum met zn plastiek haar mooie sier te maken. ik keek toen al niet en nou ook niet. ik hoop dat hij zn eigen helemaal kapot schaam
Wed 09 Oct 2019 om 9:27
Is Marcel van Dam al veroordeeld voor de moord op Pim Fortyun?
Wed 09 Oct 2019 om 9:36
Met dit interview heeft Castricum zich op de kaart gezet, de eerste grote stap naar een jaarsalaris van bijna 2 ton dat hij al vele jaren opstrijkt. Van ons belastinggeld. Zolang dit soort waanzinnige salarissen bij NPO binnen te harken zijn, mag minister Slob het bezuinigingsmes nog veel dieper in de publieke omroep zetten.
Wed 09 Oct 2019 om 9:38
Nog even en de schuld van haar actie was niet Trump, Die-Wilders, Baudet of Brexit. Nee, nu is het GeenStijl die de reden is van deze tragedie. Dus niet de PvdA of Wouter Bos die haar heeft vernederd. Zo zie je maar hoe we worden “gestuurd”.
Wed 09 Oct 2019 om 9:44
Jullie weten allemaal niks af van iemand die depressief is laat
je eerst voorlichten of hou je mond over zoiets.
Wed 09 Oct 2019 om 9:48
Er is geen causaal verband aangetoond tussen deze tragische gebeurtenis en de opname van Rutger Castricum. Zijn dit geen premature conclusies ?
Wed 09 Oct 2019 om 9:49
Ik ben een rechtse bal, maar ik heb die gasten van Geenstijl altijd een stelletje teringlijers gevonden.
Wed 09 Oct 2019 om 9:55
GeenStijl laat zilch voorstaan op het feit dat ze altijd keihard zijn en ongemak niet uit de weg gaan. Tenzij het henzelf betreft zo blijkt nu. Zwak
Wed 09 Oct 2019 om 10:00
GeenStijl heeft wel gelijk want dit fragment aan haar dood koppelen slaat nergens op en blijkt ook hier makkelijk gedaan te worden. Waarom zou je daar aan meewerken?
Wed 09 Oct 2019 om 10:08
Daarna is Castricum een ordinaire geldwolf gebleken. #love
Wed 09 Oct 2019 om 10:09
Zou Castricum nou de zaadjes van de depressie hebben geplant die uiteindelijk tot haar zelfmoord hebben geleid?
Wed 09 Oct 2019 om 10:12
Wouter Bos heeft haar laten vallen. Veel erger dan wat Rutger deed. Maar niemand heeft schuld, het is de schuld van haar ziekte depressie.
Wed 09 Oct 2019 om 10:12
Geenstijl is na afscheid van De Telegraaf een stuk truttiger geworden. En kritiek op Geenstijl bij Geenstijl wordt direct weggejorist. Zwak.
Wed 09 Oct 2019 om 10:18
Als je door die scene met Rutger Castricum depressief raakt, dan was je al aardig labiel.
Wed 09 Oct 2019 om 10:21
@Jack. Helemaal eens.
Wed 09 Oct 2019 om 10:27
Sorry hoor maar dat deze mevrouw zelfmoord heeft gepleegd is dus écht niet de fout van Rutger of GeenStijl!!
Ze was een volwassen vrouw die zelf voor de politiek gekozen heeft..
Wat Rutger deed was idd zuigend en irritant, ik vond het zelf wel leuk, maaar ze kon hem ook negeren.. Ze gaf hem ook wel de kans om zo te lopen kloten..
Ze was gewoon ongeschikt voor de politiek, niets meer niets minder..
Wed 09 Oct 2019 om 10:28
Absurd. Niemand zou meer kritisch mogen worden benaderd, want stel dat diegene jaren later zelfmoord pleegt. Dat is dan jouw schuld.
Wed 09 Oct 2019 om 10:35
Is jaren geleden gebeurt. Rol van de PVDA was meer discutabel.
Wed 09 Oct 2019 om 10:42
Huichelachtige reactie van GeenStijl. Fragment was gisteren gewoon te zien op NPO !
Wed 09 Oct 2019 om 10:42
De Geenstijl website is, hoe ironisch het ook is, het Noord-Korea van de nieuwswebsites. Denken zelf alles te kunnen maken (wat opzich prima is hoor) maar zodra je een reactie plaatst over hun die niet helemaal positief is (maar wel netjes geformuleerd) wordt je direct verbannen.
Heel erg klein ben je dan, terwijl je zelf constant de meest vreselijke en ongenuanceerde dingen roept en publiceert over wie dan ook.
Wed 09 Oct 2019 om 10:46
@critikast
maar wel zonder hun toestemming…
Wed 09 Oct 2019 om 10:48
Popijopi, ga eerst maar eens Nederlands leren!
Wed 09 Oct 2019 om 10:48
@Bram
Ja.
Wed 09 Oct 2019 om 10:49
@Popijopi dit klopt als een bus… Zelf een licht kritische vraag over hun rol ergens in zorgde bij mij voor een levenslange ban. Zielige hypocriete mannetjes daar op de redactie.
Wed 09 Oct 2019 om 10:52
@Huib. Mooie reactie voor iemand die de mond vol heeft over zogenaamde wegkijkers. Helaas mis je het vermogen onderscheid te maken tussen kritisch benaderen en botweg treiteren en zuigen. Als dat soort gedrag zich op scholen voordoet dan spreekt iedereen er schande van, maar als Castricum het doet dan vindt een deel van diezelfde mensen het ineens supergrappig. Ja joh, moet kunnen. Lachen, man. Eigen schuld.
Wed 09 Oct 2019 om 11:11
Vogelaar begraven in een Vogelaarwijk zou best toepasselijk zijn.
Wed 09 Oct 2019 om 11:46
Dat fragment van Castricum is van 11/12 jaar geleden,is dat niet een beetje erg veel eer voor Rutger??
De manier van doorvragen was zoals Wouke Scherrenburg dat ook al jaren deed,het probleem zat hem vooral in de omroep waar hij voor werkte,Als Wouke een CDA of VVD’er liep te sarren was het prima in de ogen van de linkse NPO kijkert.Nu het om een rechts omroep ging stond ineens de hele wereld in de brand.
Het probleem is daarom niet de journalistiek maar de politiek die altijd zwijgt als er stront aan de knikker is.
De zogenaamde overwinningen en successen moet breed worden uitgemeten maar er is er nooit eens eentje die zegt; joh,we hebben er een grote klerezooi van gemaakt met zijn allen en gaan er alles aan doen om het op te lossen.
Wed 09 Oct 2019 om 11:54
In de grond is Vogelijk een goede vrouw……
En nu is ze nog zwijgzamer voor de camera’s.
Wed 09 Oct 2019 om 12:14
@ Hermanus:
Ik kan me nog een tweede zelfmoord herinneren van een vrouw van 68 uit Oldenzaal die een portemonnee had meegenomen. Justitie heeft dit op RTV Oost uitgezonden om haar te vinden. Ik vermoed dat daar een samenwerking is tussen justitie en RTV Oost en de beelden na het bereikte doel zou vernietigen.
Helaas voor de mevrouw kwam het ook op Dumpert (= Geenstijl) te staan, waar zoals verwacht de lezers van de kleuterkrant hun diarree op loslieten, en Dumpert verwijderde de beelden niet. Een dag later pleegt ze zelfmoord.
Wed 09 Oct 2019 om 12:16
Logisch dat geenstijl op dit moment het interview van destijds niet door verschillende media wil laten linken aan haar zelfmoord. Want die is er niet. Als Jop Cohen morgen zelfmoord pleegt is die journalist van nieuwsuur met zijn domme vragen over wat kost een half wit etc etc de schuldige?
Want dat interview was het begin van zijn ondergang.
Wed 09 Oct 2019 om 12:22
Intens treurig dat Ella Vogelaar leed aan depressies.
Rutger heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met haar keuze voor zelfdoding. Dat is te gestoord voor woorden en heel dom om dat te suggereren.
Ella Vogelaar was als minister incompetent en haar gedrag vond ik lachwekkend.
Wed 09 Oct 2019 om 12:31
@ Jaap:
Maar je kan Nieuwsuur toch niet gelijktrekken met Geenstijl? Nieuwsuur is een journalistiek programma. Geenstijl een lobbygroep dat relschoppend een trollenleger aanstuurt dat door middel van plusjes en minnetjes getraind wordt om vooral niet zelf na te denken, maar je keurig over te geven aan het collectief.
Wed 09 Oct 2019 om 12:46
Nieuwsuur is een journalistiek programma? hahahahahahahahahah
Nieuwsuur is te vergelijken met een flut programma als RTL boulevard maar dan nog slechter en nog meer vooringenomen.
Wed 09 Oct 2019 om 12:47
@Richard
Tuurlijk, die vrouw van 68 zat op Dumpert…
Je snapt Jaap zijn punt niet. Het gaat om de gevolgen van zo’n interview, niet om de zogenaamde reputatie van de interviewer. Nieuwsuur is trouwens politieke propaganda. Volgende!
Wed 09 Oct 2019 om 13:06
Wie gaat Geenstijl nog meer over de rand duwen? Walgelijk..
Wed 09 Oct 2019 om 13:24
Het beruchte “interview” met Rutger Castricum was een keerpunt in de politieke loopbaan van Ella Vogelaar. Enerzijds was het gedrag van Castricum bijzonder irritant en respectloos, maar de minister had de situatie zelf ook anders kunnen aanpakken.
Dat de NOS en andere media het interview aanhalen, is gewoon terecht. Het had invloed op haar carrière; het was een bepalend moment. Nergens wordt gesuggereerd dat GeenStijl schuld heeft aan de zelfmoord van Vogelaar. Dat zou trouwens sowieso absurd zijn.
Wed 09 Oct 2019 om 13:25
GeenStijl bodycount: 3
Ella Vogelaar
Willie Dille (PVV)
69-jarige steelmevrouw
En idd, als je er iets over zegt in een reactie op hun site krijg je een levenslange ban naar je oren geslingerd. Sympathiek mediumpje wel.
Wed 09 Oct 2019 om 14:18
@ Momo:
Ik “zit” ook niet op Dumpert maar als er beelden van mij op komen te staan ga ik toch ook even kijken. Je kan het niet uitsluiten, noch bewijzen. Zodoende is de schuld geven, als wel standaard je kop in het zand steken, identiek dom.
@ chuloooo:
Ook noemenswaardig is die zaak met die jonge meid die gechanteerd werd met gehackte naaktbeelden. Ze moest betalen of ze zouden op Dumpert verschijnen. Dumpert werkte maar wat graag mee, en zelfs dreigen van een advocaat hielp daar niet tegen.
Of die institutionele seksisme. Geenstijl die opriep / toeliet om vrouwen lastig te vallen omdat ze het oneens waren met Geenstijl. Tot verkrachtingsfantasieën aan toe die niet verwijderd werden.
Ik kan me ook nog zo’n diarree-video op Dumpert herinneren van een mindejarig meisje dat raar deed. Zij werd vrij snel gedoxed en het was dat één van de oplettende bezoekers meldde dat ze kneiterautistisch was want anders had het nu nog online gestaan.
Het zijn maar rare websites geworden, met volgers die overal wat over te zeiken hebben behalve over hun eigen handelen. Het is heel veelzeggend dat de mensen van vroeger niet meer komen.
Wed 09 Oct 2019 om 15:49
Wat een vreselijk drama!
Na deze zelfmoord, waarvan het goed dat die bekendgemaakt is, zullen Rutger Castricum, Heleen van Royen en Jort Kelder zich nog wel eens achter de oren krabben.
Wed 09 Oct 2019 om 16:31
Heel erg dit om te horen,
depressies worden vaak onderschat maar zijn heel erg om mee te maken!
Sorry maar ben toch benieuwd hoe ze zelfmoord heeft gepleegd?!?
Wed 09 Oct 2019 om 17:00
Als ik zo jullie reacties lees, van het overlijden van Mw Vogelaar, is dit land er wel erg slecht aan toe zeg, wat een rot sfeer en opmerkingen. Haat, jalozie, afgunst en minachtig, dat is Nederland.
Wed 09 Oct 2019 om 17:04
En zeepje voelt zich verheven.
Heerlijk om jezelf beter te voelen dan de rest.
P.s. vaak zijn figuren als zeepje de meest hypocriete mensen.
Wed 09 Oct 2019 om 17:07
@Boy: middels een schot.
Wed 09 Oct 2019 om 17:36
Richard
Maar toen met job Cohen ging Huys goed de journalistieke fout in. Was een gemene en laffe zet en beschadigde Job Cohen.
Wed 09 Oct 2019 om 17:40
Chuloo
Op Joop.nl wordt je er ook direct afgegooid als je kritische vragen stelt over hun item.
Mis daar Piet de Geus die altijd zeer goed commentaar gaf op de extreem linkse gedachten van bepaalde vaste regeerders.
Wed 09 Oct 2019 om 17:41
Zeep
Nederland is een zuur en preuts land geworden waar humor ver te zoeken is.
Wed 09 Oct 2019 om 17:41
@Jurgen: Welke bron heb je dat vandaan?
Wed 09 Oct 2019 om 17:44
Die Vogelaar heeft in Oss op een stint gereden .
Wed 09 Oct 2019 om 17:54
@Boy: kan ik verder geen mededelingen over doen.
Wed 09 Oct 2019 om 18:19
@Jurgen: Ze zal wel gif hebben gedronken!!!
Wed 09 Oct 2019 om 18:33
Met betrekking tot de mensen met kritiek op Geen Stijl:
@Hermanus, Rechter, papi en vele anderen.
* Het heeft geen zak met van Castricum te maken. Het “beruchte” interview heeft haar echt niet in een tot dan toe niet bestaande depressie gestort. Depressie is een sluipmoordenaar, plus wat Bos deed heeft waarschijnlijk meer invloed gehad dan van Castricum. Wanneer je partijgenoten je rugdekking geven, kan je alles te boven komen.
* Op Joop punt nl, daar moet u zijn voor een alles vernietigende censuur.
* Het leven is zo leuk niet meer voor de gemiddelde 69 jarige, laat staan voor iemand met depressie en tot slot
*Niemand weet waarom, wellicht haar naasten. Maar ik niet, u niet, misschien zelfs mevrouw zelf niet. Maar ja, in Nederland is de beschuldigende vinger wijzen bijna een lichamelijke functie geworden.
Wed 09 Oct 2019 om 18:57
@Hermanus & consorten : Dat nu juist lui zoals jullie dit moment gebruiken om vervolgens, hoe typisch links & gutmensch achtig , GS en waar het verder voor staat de zwarte HA! Piet toe te spelen, bijna op het randje van “tis jullie schuld dat Vogelaar zelfmoord heeft gepleegd” . Het is andermaal een typisch voorbeeld waarom de meerderheid van dit land jullie DWDD gedrag uitkotsen als de lieden die niet alleen links lullen en rechts vullen , maar tevens ook menen dat zij de enigen zijn die een patent op de waarheid hebben en dus wel weten wat sociaal en goed voor de gewone burger is. In deze was het juist goed dat Castricum toen Vogelaar zo achterna zat. Journalistieke vrijheid en onderdeel van een democratie waarin ministers die beleid maken voor de gemiddelde burger , op advies van hun ambtenarenapparaat , en daarin hard worden getroffen danwel in problemen doorkomen, iets waar een minister lekker niks van merkt omdat…. , maar eens verantwoording voor de media mogen komen geven als het moment zich voordoet. En dan heb ik het niet over het wekelijkse kamervraag uurtje, maar gewoon als zij zich in den lande begeven onder de gewone mensen om weer zieltjes te winnen en “zo gewoon over te komen. ” Dat Vogelaar zelfmoord pleegde is jammer , maar absoluut niet te wijten aan een GS of een Castricum , maar eerder aan haar eigen manier van leven na haar ministerschap , iets waar zij zelf als individu verantwoordelijk voor is en niemand anders.
Wed 09 Oct 2019 om 19:28
Dat was een prachtig filmpje! De vleesgeworden minachting voor de wil van het volk en het hardnekkig vasthouden aan het waanidee van de maakbare samenleving. Rutger was echt top!
Wed 09 Oct 2019 om 19:59
Kutopmerking Wennemars… fuuuuck you!!
Wed 09 Oct 2019 om 20:17
Respect dat GeenStijl dit niet deelt.
Ze moeten alleen niet huilie huilie doen over de aandacht van de media voor dit fragment. Het is logisch als zo iemand overlijdt om terug te blikken op diens carrière. En daarin speelde het fragment een belangrijke rol. Dit heeft niks met schuld aan haar dood te maken.
Wed 09 Oct 2019 om 20:47
Vogelaar is gewoon een linkse zielepoot die haar leven als nutteloos zag, ik zeg win/win!