Net5 minst bekeken zender dankzij eerste LINDA-show

Het nieuwe Net5 onder leiding van Linda de Mol als creatief directeur wil nog niet echt vlotten. De eerste ‘Net5 Powered by LINDA.’-show Iris en de 12 dates is een enorme kijkcijferflop. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Net5 was gisteren dankzij Iris en de 12 dates zelfs de minst bekeken toptienzender op prime time: de derde aflevering kwam uit op 186.000 kijkers en 3,2 procent marktaandeel. Een heel magere score voor een programma waar veel van verwacht werd.

Het pijnlijke is dat het goedkope importprogramma dat ervoor werd uitgezonden, Masterchef Australië, het met 258.000 kijkers (4,8 procent) aanzienlijk beter deed.

Hopelijk voor Linda de Mol is dit geen voorbode van wat het nieuwe Net5 nog te wachten staat. Volgende week woensdag al lanceert Net5 de tweede LINDA.-avond.

Die tweede LINDA.-avond, de woensdagavond, zal bestaan uit de realityserie Misdaad Advocaten en de talkshow Ladies Night van Merel Westrik. Het is de verwachting dat ook die programma’s genadeloos mislukken.

Foto: Carmen Kemmink

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen