Nieuwe look en feel voor tv-zender Discovery

Geplaatst op Tue 17 Sep 2019 om 15:05

Het merk Discovery krijgt vanaf vandaag een nieuwe look en feel. Er is onder meer een nieuw logo: op zender laat dit logo een draaiende wereldbol zien in de letter D en het statische logo bevat een wereldbol waarbij elk continent te zien is. “De wereldbol is altijd het kloppende hart geweest van Discovery en dat wordt middels deze refresh benadrukt. Ook wordt hiermee direct gerefereerd aan Discovery’s wereldwijde aanwezigheid“, legt een woordvoerster van de zender uit in een persbericht.

De vormgeving is naast een nieuw logo vernieuwd met een modern font en een aangepast kleurenpalet, die zowel on- en off air worden doorgevoerd. “De refresh wordt ondersteund door een merkcampagne waarbij onder andere een promo wordt uitgezonden die de programma’s van dit najaar aankondigt. Deze promo is geïnspireerd op de bekende ‘Shackleton’ advertentie uit de begin jaren 1900.”

Discovery heeft in de mannendoelgroep (25 tot 54) een marktaandeel van rond de 4 procent in Nederland. “Deze positie willen we verder uitbouwen. Dat gaat zeker lukken met deze refresh in combinatie met onze unieke content”, zegt Discovery’s Benelux-baas Alco De Jong.

De brand refresh is in april uitgerold in de VS en wordt in de aankomende maanden globaal doorgevoerd.

De nieuwe Discovery-promo kunt u hier zien.

Foto: Discovery








17 Reacties op “Nieuwe look en feel voor tv-zender Discovery”


  1. Jan

    Dank U voor dit zo belangrijke nieuws..

  2. Ron

    Net 5 ook, alleen nog niet bekend wanneer.

  3. Dakloos

    Wanneer zenden jullie de nieuwe serie Fast en Loud uit ? de serie die nou op de buis is al oud

  4. WEST*

    waardeloze dienst heb de lijst gezien alleen oude rommel uit de pre historie
    die iedereen al tig keer op alle systemen video , dvd , blue ray gezien heeft

  5. Boy

    Wanneer zenden jullie de nieuwe serie Fast en Loud uit?
    De serie die nou op de buis is is al oud.

  6. Sum Ting Wong

    Wanneer je zo’n bericht leest vraag je je toch af hoe lang het Nederlands nog als autonome taal zal bestaan.

  7. Henk

    Kijk, zo moet het RTL4!!!!

  8. Kevin Frikandel

    Wellicht is er nog een plekje vrij op discovery voor Anna Noooooshiiiiin of Nikkitutorialss

  9. Sum Ting Wong

    Nou meneer Frikandel, de zender heeft mannen als doelgroep, niet lege doosjes die insta-snollen adoreren.

  10. Jan

    Laat dat domne wicht er a.u.b. buiten…

  11. LD

    Boy en Dakloos hebben mekaar gevonden hoor.

  12. Boy

    Geen zin om naar al die Herhalingen te kijken!

  13. Gwendolyn

    Wat is het verschil?

  14. Whitedog

    Boy en Dakloos zijn dezelfde persoon. Wat sneu als je onder verschillende namen gaat reageren. Heb je dan ook meerdere persoonlijkheden, of gewoon een ander gbrek?

    *Ben gewoon benieuwd*

  15. LLRV

    Indien ze voor deze branding refresh (geef me gauw een teiltje) miljoenen hebben uitgegeven bent ik zeker dat ze dat gauw weer binnen halen. Geniaal! Dat andere zenders, stations en producenten nog niet op het idee gekomen zijn via een refresh HET grote success te bereiken. En ik maar denken dat het om zoiets als inhoud gaat … sorry, sorry: content! Wel i.c.m. logo’s, branding, marketing, refresh’s …

  16. Boy

    @Whitedog: Ik ben ken Dakloos niet, ik snap niet dat je zo denkt. Gewoon dezelfde mening of vraag was het meer niet! Niet dezelfde persoon zijn, wel dezelfde vraag.

  17. Boy

    Whitedog – Waar bekommer je je om?

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.