Beau wordt helemaal moe van ‘die klotekijkcijfers’

Geplaatst op Wed 11 Sep 2019 om 9:00

Beau van Erven Dorens wordt doodmoe van de terreur van de dagelijkse ‘klotekijkcijfers’. Hij probeert zich er niet al te veel van aan te trekken, maar dat is onmogelijk. Dat heeft de RTL 4-presentator gezegd op Radio 538. Zijn nieuwe talkshow Beau is momenteel bezig aan zijn tweede uitzendweek. Hij doet het vooralsnog een stuk beter dan zijn voorgangers, maar een echte hit is het programma niet. Sterker nog: maandag viel Beau voor het eerst uit de kijkcijfer top 25.

Die kijkcijfers blijven iets lastigs, vindt Van Erven Dorens. “Ik vind alles leuk, dus er is niks dat ik niet leuk vind. Elke dag gaat het weer beter. Het enige wat ik niet leuk vind natuurlijk is dat je elke ochtend weer die klotekijkcijfers moet bekijken. Dat is een gevecht en daar moet je gewoon van af blijven. Dat doen we ook. We gaan de komende drie maanden ons best doen. Toch ontkom je er niet aan als je ‘s ochtends wakker wordt, van: wat is het? De ene keer valt het mee en de andere keer valt het tegen.

Maandag viel het tegen met 324.000 kijkers (8 procent) en een plek búiten de top 25. “Ja, maar dat hadden we ook wel voorspeld vanwege het voetbal. Dan is het ongelooflijk moeilijk om iets te beginnen.

Wat vindt hij nog meer lastig? “Elke dag een show draaien is geen kattenpis. Ik moet nog wel even mijn ritme vinden. Gisteren sliep ik pas om half vijf, nou daar knap je ook niet echt van op.”

De inhoud stemt hem wel tevreden. “Over de inhoud zijn we erg tevreden. Het gaat de goede kant op.”

En hoe zit het met de druk? “Ik heb zo’n waanzinnig goed team met mensen die komen van Pauw en DWDD. Die zijn allemaal ontzettend creatief, dus we maken de leukste ideeën. Het is een gevecht, maar ook een heel spannend gevecht.”

Gisteren keerde Beau weer terug in de top 25. Met 452.000 kijkers (14 procent) staat hij op plek 23.

Foto: William Rutten, RTL








74 Reacties op “Beau wordt helemaal moe van ‘die klotekijkcijfers’”


  1. zucht

    Hij moet gewoon weer terug naar de roddelrubriek en huilie huilie doen met zwervers en daklozen.

  2. Wout

    Ongelooflijk. Hij doet het heel goed. Al die kastjes staan op 1. Bejaarden.

  3. pieter

    Er zullen vast wel kijkcijferfetisjisten hier op de site zijn die mij kunnen vertellen hoe de kijkcijfers van Beau zich verhouden tot die van Tan en Twan in dezelfde periode vorige jaren?

  4. Sjaak

    Kijk een stuk liever naar Beau dan naar Jinek met haar éénzijdige gasten. Allemaal tegenstanders van Wilders uitnodigen en dan gaan discussiëren. Ben geen Wilders aanhanger maar die linkse NPO propaganda is niet om aan te zien.

  5. Henk

    Beau heeft soms een vaderlijke uitstraling. Het draait natuurlijk om de goede onderwerpen en gasten te vinden. Het zou mij niet verbazen als het rond kerst als een zonnetje draait. Alleen wat minder haarlak in je haar laten spuiten.

  6. LD

    @Wout : Begin een praatgroep met Erik.

  7. pieter

    Met dank aan #NPO Kijker – de enige echte#

    Wed 11 Sep 2019 om 8:49

    Twan 10-9-2018: 396.000 kijkers
    Beau 10-9-2019: 452.000 kijkers

  8. Curryworst

    Wat zijn dat dan ook voor gasten bij Beau. Gisteravond twee voormalige Big Brother bewoners. Waarom? Waarvoor? Ze hebben niets te melden en wat er enigzins op te maken viel uit de onverstaanbare Ruud is al honderd keer verteld.
    Lekker knuffelen!

  9. #NPO kijker - de enige echte#

    Twan 10-9-2018: 396.000 kijkers
    Beau 10-9-2019: 452.000 kijkers

    Beau doet het niet veel beter. De kijker heeft altijd gelijk

  10. Baas

    Ik word moe van die NPO Kijker hier.

  11. s

    Beau is een goed programma! heel divers.
    van gisteren Oud-Big brother bewoners tot de moeders van Romy en Savannah. Zeer veel respect voor de moeders die daar gingen zitten en ook mijn hoed af voor hoe Beau hiermee omging.

  12. Den Draaiert Joost

    Er is gewoon geen behoefte aan weer een koffietijdachtig programma zoals Pauw of Jinek. Beter is om op het tijdstip een 1 op 1 met en actuele gast van die dag te doen.

  13. No. 14

    Beau had beter Kelly uit Big Brother kunnen uitnodigen.
    Dat deed plofkip Jensen ook altijd om een beetje diepgang in zijn programma te krijgen…

  14. Kato

    Lekker actueel.
    Dat stuk stond gisterochtend al in de krant

  15. Dominee Bonk

    Bo van Eppo Doornen moet van de buis en ik moet erop, ik ben een optimistische dominee. Amen

  16. critikast

    En ik word zo moe van die Beau. Ga toch iets van je leven maken man! Ga weg uit de schijnwerpers en zoek een baan in de luwte. Dan hoef je ook niet meer wakker te liggen of moe te worden van kijkcijfers !

  17. Reageerder

    @critikast, eerder op bed gaan als je zo moe wordt

  18. Beau scoort prima

    … in een heel andere soort programma. Nu krijgt hij vooral b-keus-gasten en maakt hij dus iets niet-relevants wat weinig toevoegt. Terwijl hij bewezen heeft relevante tv-programma”s te kunnen maken.

  19. Michiel

    Alleen al in mijn directe omgeving:

    studente 19 jaar – gisteravond/nacht Destiny 2 gespeeld
    35 jarige kapper – Twitch stream op achtergrond, terwijl hij cursus digitaal tekenen volgt
    56 jarige directrice – is The Good Wife aan het bingewatchen op Netflix
    echtpaar rond 50 – NPO 1 aan, maar eigenlijk zijn ze meer bezig met hun mobiele telefoon

    Laten we eerlijk zijn, tv is dood.

  20. mark2

    gisteren zag ik de promo voorbij komen.. maar kan die niet iets enthousiaster worden ingesproken? het kwam echt slaapverwekkend en ongeïnteresseerd over.

  21. mark2

    beau krijgt het nog moeilijker als jinek en paul om dezelfde tijd beginnen!!!!

  22. Ad Visser

    Kerst 2019 gaat de stekker er uit als het de komende 4 tot 8 weken zo blijft doorgaan….

  23. Klaasje v

    Misschien moet Beau ook vervroegen naar 10 uur . Maar zal wel niet in de programmering passen.

  24. Het moet Boink zijn

    Beau is tenminste niet zo’n ordinaire schreeuwerd als Jinek.

  25. #NPO kijker - de enige echte#

    Baas
    Wed 11 Sep 2019 om 9:14

    Tip: je moet eerder naar bed gaan.

  26. Ik vind Beau geweldig!

    Hij zorgt er namelijk voor dat Jinek, Pauw en Van Nieuwkerk zich wel honderd keer bedenken voordat ze overstappen. En dus kan ik naar goed gemaakte talkshows kijken met goede presentatoren, met goede redacties en interessante gesprekken, zonder reclameonderbrekingen. Bedankt, Beau! (En voor wie het niet met me eens is, is er Beau, Jensen, Koffietijd, dus die zijn ook tevreden!)

  27. Annoniemus

    Beau moet een snappen dat een talkshow bij RTL 4 niet kan , straks als NPO om half elf start met Jinek en Pauw is het helemaal kansloos dat Beau z’n programma van de grond komt !

  28. Anja

    Sneu voor die man , ik gun het hem.

  29. Japio

    Ik vind de talkshow van Beau leuk. Het item met de eerste Big Brother bewoners vond ik boeiend.

  30. Wanny

    Tja, kan me voorstellen dat het niet leuk is om steeds naar die kijkcijfers te kijken. Maar dat is nu eenmaal wat bepaalt of het een succes is of niet. Een winkelier met een prachtig product dat niet verkoopt, zal het ook niet redden.

  31. Lieke van Lexmond Lover

    Als Beau slim is nodigt hij Samantha (Barbie) uit om haar verhaal te vertellen

  32. Krelis

    Als Beau goed zo scoren, zou hij graag naar de kijkcijfers kijken. Maar hij scorrt niet goed.

  33. Krelis

    Sorry: scoort

  34. Lieke van Lexmond Lover

    Mijn verstandvan tv is nihil. Ik ga weer afwassen.

  35. Peter

    En Beau is zo zielig
    Huillie op Radio – vandaag in de Telegraaf ….

    “En ik ben zo goed! Maar moet nog keren!”

    Leer dan eerst voir dat je in het diepe springt!

    “Ik spreek mensen achter het nieuws”
    Dat doen de anderen niet ….

    “Moet zo hard werken”
    Ik ook …..

    Figuur kan niet omgaan met kritiek …

  36. Ron

    Als je over de inhoud tevreden bent, heb je het toch niet goed begrepen. Daar valt of staat alles mee.
    Gisterenavond was een goede show! Beginnen met een overigens zeer leuk item en leuke gasten; de oud Big Brother deelnemers Ruud en Sabine. Daarna een stukje crime, en daarna Waylon, die je wel vaker ziet in talkshows en is vaste gast uit de kaartenbak bij Blue Circle, maar het gaat om de mix en deze was goed gisterenavond. Deze lijn moet hij doortrekken dan komen de kijkcijfers vanzelf weer goed.

  37. Job

    DWDD onder het miljoen. CRISIS???

  38. roevka

    Om 22.30u nog een lading reclame in te moeten nemen zit niemand op te wachten. Dan moet het wel heel erg goed zijn.

  39. M.

    De kijkcijfers van BEAU worden gemanipuleerd door RTL Duitsland, hij trekt minimaal 80 duizend kijkers echt niet meer dan dat.

  40. Tinus

    Het programma Beau is in huidige staat gewoon NIET GOED…punt!

  41. Griet kietelaar

    kom er maar in erik

  42. sukkel

    Kijk liever naar Beau dan die reetlikkers van DWDD zum kotzen die Thijs

  43. T

    Hij doet het goed, maar omdat hij zo openlijk aan zichzelf twijfelt en bevestiging zoekt krijgt het publiek er ook niet heel veel vertrouwen in….

  44. #NPO Kijker - de enige echte#

    En toch wordt zijn show elke dag beter. Ik kijk niet alles maar het is wel een goede show aan het worden!!

  45. #NPO Kijker - de enige echte#

    Ik denk dat RTL om 22:00 uur met Beau moet beginnen.

  46. herriedeman

    Niet uit te houden die show. De kat wil er niet eens naar kijken. Nee dit wordt van kwaad tot erger, en Beau kan het totaal niet. Dahaaag, lul de behanger. Hoop dat ‘ie zeeeeer diep zinkt en eens enorm depressief wordt. Misschien is dit narcistische omhooggevallen / geduwde ellendige lulletje dan wat meer om te pruimen.Kreng van een vent, heb hem meegemaakt. Leugenaar met zijn zogenaamde empathie.

  47. Alex

    Weg met dat K.U.Ţ bureau en voor een Graham Norton setting gaan.
    Mensen ook op je bank houden.

    Ook je verhoging naar achteren schuiven en het publiek in een halve cirkel om je heen.

    Beau is goed, het concept is niet uitgedacht.

  48. Huismaker

    Beau.
    Een tip:
    Mensen willen Wilders of Baudet. En Farrage of Trump.
    Daarmee scoor je. De automaat Jinek werkt niet meer, en je hebt al gezien wat Tjerrie voor je betekende in de eerste aflevering.Of nodig Jensen uit. Zijn podcast draait op volle toeren:
    https://jensen.nl/

  49. @sukkel

    Fijn dat er een programma is voor sukkels

  50. @Huismaker

    Ja, Jensen nadoen! Want dat was zo’n enorm succes, hahaha!

  51. gum

    Beau kan me niet snel genoeg opgedonderd zijn. Vervelende vlek op de tv. Dat stomme lachje om zijn gesuikerde verwende elitemondje ook altijd. Aaaarhggghh.

  52. Bart

    Doe wat met positieve kritiek en ideeën om het programma beter te maken. Alleen dat komt het goed. Verder valt of staat het met de gasten en de afwisseling. Eens met Ron wat dat betreft.

  53. Pegode

    @Wout
    Wed 11 Sep 2019 om 9:06
    Wat is dat toch, houd eens op met dat bejaarden af zei ken!
    Z eik eens over je ouders en grootouders, als je die nog hebt.
    Want met zo’n familielid als jij wil je alleen maar snel hemelen gaan!

  54. Dominee Bonk

    Pegodheid ga je schamen

  55. 8

    Als hij op SBS uitzond, stond hij al in de wacht om eruit geflikkerd te worden. Te oud, te elitair, te stom en nog een keer te stom.

  56. Dominee Bonk

    Ik vind poedersuiker lekker op sushi, Amen, ik ben god

  57. KRL

    Ze hadden Beau eerst een wekelijkse talkshow op vrijdagavond moeten geven en dat – als het succes zou zijn – langzaam kunnen uitbouwen. Nu is de spoeling echt te dun. En dat genavelstaar van Beau die steeds aandacht geeft aan zijn eigen programma, met een My Way en Angela in een café – hou toch op! Incestueus gedoe.

  58. sei sei

    Ik wens Bootje een enorme depressie en complete verbanning uit alle media toe. Misschien dat dat maakt dat hij wat beter te pruimen wordt. Vreselijk van zichzelf houdend en ego-opgeblazen figuur.

  59. Donald Dumb

    Alles is beter dan die lelijke schreeuwlelijk met vissenogen en dood haar Jinek. Haar programma is zo subjectief en eenzijdig, dan is Beau echt veel gevarieerder, ook al zijn de onderwerpen ‘lichter’.

  60. hammie

    Het voordeel is weer dat wij de ondergang van gehate Bo elke dag een uur lang kunnen bekijken. Heerlijk. Dwz ik kijk niet want die show is verschrikkelijk slecht, maar het idee dat hij zijn eigen ondergang driftig aan het graven is met die valse kop van hem, is uiteraard heerlijk. Sorry. (kan dit figuur niet uitstaan laat staan bekijken)

  61. wong

    Hij wordt zo moe omdat hij een geweldig opgeblazen zelfbeeld en dito ego heeft, dat moeilijk in stand te houden is met zulke slechte kijkcijfers. Het is een geestelijk niet gezond mens. #

  62. janus

    Ik vind Beau niet zo

  63. Dr Ruth

    Als Beau zo snel moe wordt, moet hij gewoon vroeger naar bed. Boulevard is nog net haalbaar voor hem en dan onder de wol.

  64. MM

    Weg met die kakker. Ga bij de Bijenkorf werken op de veel te dure pakken afdeling en neem Oemberto meteen mee.

  65. StefanV

    Beau moet gewoon zichzelf blijven, kwaliteit leveren, blijven schaven aan het programma en zorgen voor spraakmakende gasten. Dan komen de kijkers vanzelf.

  66. #NPO kijker - de enige echte#

    “Ik heb zo’n waanzinnig goed team met mensen die komen van Pauw en DWDD. Die zijn allemaal ontzettend creatief, dus we maken de leukste ideeën. Het is een gevecht, maar ook een heel spannend gevecht.”