‘Na maand duidelijk of vooravond SBS 6 slaagt of faalt’

Geplaatst op Fri 09 Aug 2019 om 11:40

Een maand na de première op 26 augustus is wel duidelijk of de nieuwe vooravond van SBS 6 een succes is of een flop. Dat heeft Paul Römer, de nieuwe tv-directeur van Talpa Network, gezegd in Spraakmakers op NPO Radio 1. Een maandje is genoeg om te weten welke richting het op gaat, aldus Römer. “Als zo’n vooravond staat en je bent een maandje opgestart, dan heb je wel een gevoel of het de goede kant uit gaat, dus of het stapje vooruit gezet wordt of dat het niet lukt.”

De nieuwe vooravond bestaat uit Utopia om 18.00 uur, Hart van Nederland om 19.00 uur, Man Bijt Hond om 19.30 uur en Lingo om 20.00 uur. “We zullen over twee maanden weten of het gelukt is.”

Waarom werd Albert Verlinde‘s 6 Inside dan zo’n lange lijdensweg gegund? “Als wij een format hebben wat een moeilijke aanloop heeft, maar waar we echt in geloven, dan zet je het gewoon even door. Soms denk je: we zijn nog niet aan het eind van de ontwikkeling, we zetten even door. Dat is een subtiel spel.”

Römer is afkomstig van de publieke omroep NTR. “Achter de schermen zijn de processen van het maken en bedenken eigenlijk hetzelfde. Je werkt alleen met een ander soort programma’s en een ander soort druk. Het moet in een commerciële omgeving ietsje sneller scoren dan bij de publieken.”

Het is een spannende tijd bij SBS, aldus Römer. “Er gaat een hoop veranderen. We gaan een hoop nieuwe dingen doen en de schema’s worden veranderd. We gaan de vooravond anders doen, we krijgen de programma’s van Linda en Wendy op de zender te zien en Net5 gaat een verandering krijgen met Merel Westrik. Er gaan dus een hele hoop dingen veranderen en het is spannend om te kijken of dat gaat lukken.

Heeft hij nog een leuk nieuwtje? “Ik garandeer je dat we in de komende weken nog wel meer nieuwtjes hebben.”

Foto: SBS








70 Reacties op “‘Na maand duidelijk of vooravond SBS 6 slaagt of faalt’”


  1. Sven L.

    Ik weet het niet hoor.. ik begrijp de volgorde ook niet helemaal. Ik had Utopia nooooit zo vroeg gezet. Men is druk met koken, eten, kinderen. Ik zou Utopia om 20:00 uur gezet hebben. Inderdaad: recht tegenover GTST, dat scoort toch alleen maar via Videoland.

    Ik had HvN om 18:00 gezet. Wellicht in een andere setting. Een mix van de vroegere 5-Uur Show, aangevuld met nationaal nieuws en shownieuws. Een typisch thuiskom-programma wat je op de achtergrond aan houdt als je in de keuken bezig bent. Je zou zelfs kunnen overwegen om een blokje ANP Nieuws hier te integreren. Behoort toch al tot Talpa Media

    19:00 uur Man Bijt Hond
    19:30 uur Lingo
    20:00 uur Utopia

  2. Peter

    Eindelijk een aantal mensen daar die wel verstand van tv maken hebben.

  3. Sven L.

    Daarbij; 1 maand is te kort. September zijn veel mensen nog op vakantie bijvoorbeeld. Ik zou het t/m december aankijken.

  4. Ron

    1 maand nog? Ik denk dat je dit binnen 1 week al kunt evalueren of het aanslaat of niet. Utopia had nooit om 18.00 uur gezet mogen worden, hopelijk passen ze dit nog aan. Nu kan het nog.
    En meer nieuwtjes? Toch die andere naam voor SBS? Ach laat ook maar…

  5. R.A

    Merel d’r show begint pas half oktober…. Een hele grote fout van SBS denk ik

  6. Henk

    Sven L. Met je eens.
    Lingo is wel leuk maar niet om 20.00 dan kijk ik naar het Journaal.Utopia volg ik niet HvN kijk ik soms om 22.30 een stukje.Dus ik denk dat ik op NPO 1 blijf.Of Binnenstebuiten op 2 is ook erg leuk.Vanaf 9 sept komt Typisch…. weer.Ook een favoriet.

  7. Sven L.

    @ Henk: inderdaad ja. En waarschijnlijk komen de Lingo-kijkers vanuit NPO1.. die gaan om 20:00 uur terug ivm Journaal. Grote denkfout van SBS.

  8. Klaasje v

    Kans is groot dat MC en alle regeerders na 1 dag al weten of het een succes is…….

  9. Henny moet terug!

    Daar hebben wij geen maand voor nodig Paul. Het is al jaren duidelijk dat het nooit meer goed komt met SBS6. Dus bespaar jezelf deze deuk in je imago, je maakt jezelf volstrekt belachelijk.

  10. Bart

    @Ron Die andere naam komt er niet maar had er wel al lang moeten zijn. Een duidelijk profiel van de zender is er ook niet. Dit was een mooie gelegenheid geweest Veronica wat meer op te bouwen om Utopia daarheen te verhuizen er wat andere Nederlandse programma’s omheen te zetten. Gemiste kans! Dit gaat in deze volgorde niet aanslaan. Lingo staat verkeerd met de niet de goeie presentator. Utopia om 18.00u slaat helemaal nergens op. Slechts alleen Hart van Nederland met regionieuws en nog steeds normaal nieuwsblok. Dus de zender is vanaf dit najaar opnieuw niet urgent om op te zetten. Men gaat massaal naar NPO1 & RTL4 en komt al zappend misschien eens op SBS6 uit. Het zullen er opnieuw weer niet veel zijn. Dit heeft opnieuw ook gevolg voor de rest van de programmering. Nog een fout van Paul Römer. Ook hij denkt met Wendy een grote naam binnen te hebben.

  11. Zonder Naam

    @Sven L. – Die 5 uur Show/regio/show/enzovoort-hybride heeft SBS al eens geprobeerd. Show Vandaag, heette het. En er keek nauwelijks iemand naar.

  12. Sven L.

    @ zonder naam; dat is alweer 6 jaar geleden ofzo. Destijds veel teveel presentatoren waardoor het ook wel erg rommelig werd (vond ik). Was ook de periode waarin RTL gigantisch floreerde en alles wat RTL aanraakte veranderde in goud. De balans is inmiddels een beetje terug.

    Strakker van opzet en eenduidige presentatie. Als je het Hart van Nederland noemt is er niets aan de hand. “Show Vandaag” was geen goede titel. Ik geloof wel in een herkansing.

  13. Mick

    18.00 ANP Nieuws & Hart van Nederland
    18.30 Lingo
    19.00 ANP Nieuws
    19.30 Man Bijt Hond
    20.00 Big Brother | Rad van Fortuin

    22.30 Hart van Nederland & Show Update (Shownieuws naar NET5 & SBS9)
    23.00 Talkshow
    00.00 ANP Nieuws

  14. Paul Romer een uitgeknepen citroen in media land

    Die Paul denkt nog steeds op zijn verleden te kunnen teren en Talpa een gunfactor te geven waar niemand in gelooft.

    Deze man heeft zijn kruit reeds in het verleden verschoten, in een andere tijd en maatschappij.

    Ook hij zal voor heel veel geld het tij van Talpa niet meer kunnen keren.

  15. Henny moet terug!

    Daar hebben wij echt geen maand voor nodig Paul. Het is al jaren duidelijk dat het met SBS6 nooit meer goedkomt. Bespaar jezelf deze deuk in je imago, je maakt jezelf volstrekt belachelijk.

  16. Sven L.

    @ Mick: en Utopia dan? Inruilen voor Big Brother? Allebei gaat namelijk niet. Overkill en te duur waarschijnlijk.

    Rad v Fortuin zou best een leuke afwisseling zijn voor Lingo om het seizoen vol te maken. Maar niet om 20:00 uur. Trekt een te oud publiek wat nog altijd naar het Journaal kijkt. Je zou het misschien met 5 Tegen 5 kunnen proberen op dat tijdstip. Is toch iets vlotter. Maar toch zou ik voor een soap/realityserie kiezen om 20:00 uur.

  17. Ron

    @Bart: ‘andere naam komt er niet…’ Bron?

  18. Paolo

    Mijn hoop en verlangen hou ik ( nu even) voor mezelf!!!!

  19. Han Römer,

    En dan nog even een persoonlijke, heel vrije vertaling van Paul Römer’s woorden.
    Na een maand is het duidelijk of SBS er in is geslaagd. Ok. Beloofd??? Dus als iedereen massaal niet kijkt, het laat afweten, stoppen ze ze alsnog met alles??? Lijkt me goede deal!. Een maand dus.

  20. Lau

    @Sven L;
    Toch begrijp ik ergens de keuze van SBS wel om Lingo om 20.00 uur te zetten. De quiz van RTL4 doet het immers niet verkeerd op dit tijdstip en deed het in de eerste week zelfs beter dan GTST. Nu is het immers vakantie en trekt het nog steeds een mooi aandeel.
    Trauma Centrum mag wat mij betreft nog verder uitgebreid worden, prima om dit om 20.00 uur te plaatsen en scoorde altijd mooie cijfers voor SBS.

    18.00 uur – HvNL update en Show update
    18.30 uur – Lingo
    19.00 uur – Nieuws (ANP)
    19.30 uur – Utopia afronden en nieuw seizoen Big Brother
    20.00 uur – Trauma Centrum afgewisseld in de zomer Show me the Money

  21. vivo

    En als het niet lukt wat dan? in de vooravond de golden girls? wat moet er dan komen

  22. Mick

    @Sven L.
    Rad van Fortuin trekt vooral de oude RTL doelgroep, niet de NOS Journaal kijker. Nu GTST verzwakt is kan SBS daar mooi op inspelen door juist Rad van Fortuin (niet Lingo) weer op dat tijdstip te zetten.

    Toen het Rad van Fortuin terugkeerde behaalde het een monsterscore voor SBS maar men was teleurgesteld en liep weg. Het laatste seizoen met André Hazes jr. was gewoon verkeerd. Kil decor, zwakke presentator, te traag tempo, te rustig praten, verschrikkelijk irritante geluidseffecten, verkeerd prijzensysteem, eigenlijk alles was verzwakt ten opzichte van de oude versie.

    Dus het Rad van Fortuin mag terugkomen maar dan herkenbaarder als de oude variant. De legendarische tune terug, een presentator die het met meer enthousiasme, kracht en tempo brengt, een gethematiseerd decor à la Wheel of Fortune, voice-over terug met fysieke prijzenwinkel.

    Veel leuker om te zien. Het Rad doet het al jaren goed in de VS, kan prima terug.

  23. Zonder Naam

    @Mick – Bij de terugkeer van het Rad van Fortuin lag het aan zo’n beetje alles behálve de presentator. André deed dat prima, zeker voor iemand zonder noemenswaardige presenteer-ervaring. Maar als het voor de rest zo sfeerloos wordt gemaakt, wordt het alsnog niks.

  24. Mark

    Wacht nou even 2 maanden ipv 1 maand: in september krijgen we nog een nazomer. Ik zou oktober nemen als ijkpunt. Dan heb je pas een goede indicatie.

  25. Mick

    @Zonder Naam
    De hele productie van het programma was slecht, het was allemaal heel loom en André Hazes bracht het gewoon veel te rustig, er moet tempo in zo’n programma zitten.

  26. P v VO...

    @Bart Onderschat nooit je concurrent de kijkers weten SBS6 heus wel te vinden
    te meer omdat de meeste ziek zijn van RTL programma`s ,waar men op uitgekeken is. De mens is altijd te be invloeden, en zal zeker meer dan ooit, naar SBS6 gaan kijken !

  27. Mick

    flauw*

  28. Lieke van Lexmond Lover

    de ondergang van utopia, zo vroeg kijken er nog geen mensen

  29. Mick

    Wat boeit Utopia, ik heb nog nooit iemand positief gehoord over dat programma.

  30. Jan Met De Pet

    Ik heb zo m’n twijfels of het vernieuwde 6 de brug kan slaan naar de traditionele SBS kijker. Er zitten nu weliswaar goeie mensen achter de schermen maar die staan wel heel ver af van de kijker. Zij moeten dus buiten zichzelf treden om content te programmeren die aansluit op de verwachtingen van de kijker.
    We wachten af..

  31. DC

    Of het wordt een groot succes of het flopt gigantisch een middenweg is er niet.

  32. Mick

    Dat nieuws wat de komende weken komt, zou dat gaan over de late avond en nog een transfer?

  33. Mick

    Wat ik ook wel zou waarderen om de zender meer profiel te geven is om net als bij Veronica de zender SBS6 een omroeper te geven. Doe Harry Piekema als omroeper, past wel bij het DNA van de zender.

  34. Sven L.

    @ Lau, @ Mick,

    Valt ook wel weer wat voor te zeggen idd. Maar ik moet zeggen dat de quiz die RTL nu om 20:00 uur heeft, wel iets aantrekkelijker is om naar te kijken. Nicolai als quizmaster vind ik wel weer om te pruimen.

    SBS zou ook kunnen overwegen om Deal or No Deal terug te brengen. Er zijn formats genoeg. Ik vind het wél tricky om het om 20:00 uur te doen hoor. Valt of staat met a) sterk format en b) quizmaster.

    Overigens vond ik Hazes jr. zo slecht nog niet. Grote gunfactor bij de SBS-kijker.

  35. Sven L.

    @ Mick; die “opmerkelijke transfer” waar men op doelt zou best eens over Eva Jinek kunnen gaan. Ik verwacht niet dat zij naar RTL overstapt. Sterker nog; het zou best eens kunnen zijn dat RTL met lege handen komt te staan in de slag om de late avond. Van Nieuwkerk zie ik ook eerder naar Talpa gaan dan naar RTL. Jinek moet het pad vrij maken gok ik zo… dan blijft alleen Pauw nog over, maar die heeft nergens een bommetje gedropt over een eventuele overstap en zit stevig in het zadel op NPO1.

  36. Bart

    @P v VO De kijkcijfers en het kijkgedrag laten al jaren wat anders zien.

  37. Bart

    @Mick Utopia heeft een vast kijkerspubliek. Als dan niet dagelijks of in de herhaling of met terugkijken volgen best veel mensen dit programma. Zoals als eerder aan je is uitgelegd, Talpa zal niet zo snel Big Brother aankopen bij grote concurrent Endemol en dit dan i.p.v. Utopia gaan uitzenden. Utopia doet het prima, is een zelfde soort programma en stuk goedkoper om te maken dan het aankopen van Big Brother.

  38. Mike

    Als deze vooravond geen success wordt kan je beter SBS6 opdoeken.

    Dan wordt geen enkele vooravond een success op deze zender.

  39. MediaPrak

    Lingo was vooral populair bij ‘laag geletterden”. En dat is GTST ook. Een quiz met een hoger IQ gehalte maakt om 20:00 uur meer kans. Het opgewarmde kliekje (met weeeeer een poging om Jip & Janneke nieuws te brengen) is een aantal jaren geleden (wie kent ‘m nog:ACTIENIEUWS) geprobeerd, jammerlijk mislukt. Nee de vooravond zit bij 1 & 4 goed dichtgetimmerd. Ik zou als Romer cs zijnde mij meer concentreren op het 20:30 uur slot. Gooi de diverse probeersels van Sjon eruit en maak meer drama en of sitcom. Dat scoor(de)’t wel!

  40. Laurens

    Peter, liever geen nieuwtjes de komende weken over Verwendy. Net zo lekker rustig nu.

  41. Zаlmneusje

    Laurens, een boks oр je bolle neus kun jе krijgen, mafketel!

  42. dennis

    Heel vroeger was er bij de publieke omroep een zomerstop van 1 maart tot 1 oktober, eind augustus beginnen is veel te vroeg, dus weer een flop SBS. De zomer is nog in volle gang, en er zal nog wel een hitte golf komen, kan makkelijk nog in september, zie vorige jaren.

  43. Bart

    @Mediaprak Actienieuws zou goed passen bij Veronica.
    SBS6 is er toen mee gestopt tegelijk met Explosief. Stom eigenlijk want het paste goed bij de zender en het scoorde prima.

  44. Bart

    @Mediaprak En zolang SBS6 niet met eigen nieuws komt zal de zender niet urgent zijn en is elke poging om een goed bekeken familiezender te worden op voorhand al mislukt.

  45. tim

    Hij is toch diegene die op alles van de npo afgaf en medewerkers afviel. gaat het niet worden bij John.Daar moet hij scoren vreemd dat er dan programma’s voor oudere kijkers komen

  46. Iemand die het weten kan

    @dennis: hitte golf? Nee hoor die komt er niet meer, in september al helemaal niet meer. Het wordt herfsssst! Dus wen er maar aan.

  47. Lies

    Dus, waar het eigenlijk op neer komt, een programma staat of valt nav de eerste maand kijkcijfers? Helemaal mee eens!

  48. Kijker

    Ik heb geen maand nodig op dag 1 kijk ik al niet, SBS word een flop zender.

  49. Laurens

    Au, laat de maand september nu net mooi veelal zonnig najaarsweer krijgen. En daardoor mooie avonden. Zie accuweather

  50. Iemand die het weten kan

    @Laurens: fake news.

  51. Iemand die het weten kan

    *nepnieuws

  52. Ellie

    Utopia om 18 uur? Dan werkt nooit! Gewoon terug naar half 8 of 8 uur.

  53. Henny Huisman

    Hallo lieverds

    Wat heeft die man, die Paul Romer, een brede middenscheiding zeg, ‘t lijkt wel een landingsbaan :-) De ziekte van Hedel denk ik… Meer haar op zijn zak dan op zijn schedel :-)

  54. Mick

    Wanneer komt nou dat ANP Nieuws? Ik vermoed tegelijk met de intreding van Dennis Wilt en Amara Onwuka en het vertrek van Piet Paulusma. Zou de vroege editie van Hart van Nederland dan plaats gaan maken voor het ANP Nieuws? De late editie blijft bestaan, De Mol liet immers eerder nog weten dat die late avond sterk staat en dat je dat daar moet laten.

  55. Bart

    @Mick Het gaat juist om de combinatie van alles.
    Het zou stom zijn om Hart van Nederland te vervangen voor het nieuws.
    Beter maken ze 2 blokken van Nieuws, Hart van Nederland, weer en Shownieuws.
    7 dagen dagen per week om 18.00u en 22.30u beide een uur lang. De vooravond doordeweeks aangevuld met Man bijt Hond, Lingo en nog een programma.

    Utopia naar Veronica om 19.30u met daarvoor vanaf 18.00u de terugkeer van Explosief, Actienieuws en Door het lint.

  56. J

    @Mick & Bart: Je ziet de laatste tijd ook ineens Airen Mylene bij Hart van NL. Voorbode van veranderingen? Er staat vanaf 26 augustus ook weer een vroege editie van Shownieuws in het schema.

    Ik had het zo gedaan
    18:00 Huizenjacht
    18:30 Man bijt Hond
    19:00 Hart van Nederland
    19:25 Weer
    19:30 Shownieuws
    20:00 Lingo

  57. Mick

    Op sociale media lees je juist dat mensen SBS een rotzender vinden omdat je ‘geen fatsoenlijk nieuws kunt zien als je thuiskomt van je werk’. Zolang dat tijdslot van 19.00 uur blijft bestaan uit kanariepiet- en knutselclubnieuws ga je dat natuurlijk niet oplossen.

  58. Dartsfan

    Ik zeg:
    18:00 Man bijt hond
    18:30 Lingo
    19:00 ANP nieuws
    19:30 Utopia
    20:30 Prime time
    22:30 Hart van Nederland
    23:00 Shownieuws
    23:30 ANP nieuws

  59. Bart

    @J Ja beter inderdaad! Al vergeet je nu het Nieuws.
    Alles bij elkaar is anderhalf uur voor soorten nieuws wel lang.
    Maar dat de zender urgenter moet worden is een feit.

    De zappende kijker komt om 19.00u aan bij SBS6 en treft daar alweer Nieuws, regio en/of een show programma. Dat programma moet dus niet om 19.00u maar tegenover al die andere nieuwsprogramma’s. Van 18.00 tot 19.00u en daarna de rest van de programma’s

    Utopia in combinatie met Man bijt hond en Lingo is ook een rare combinatie.

  60. Mick

    Utopia gaat niet groeien dus dan gooi je die kijkers die je in je vooravond lokt weg, die zappen dan weg naar RTL of de NPO.

  61. Lau

    @Bart;
    Waarom scoort het half 8 nieuws op RTL 4 dan altijd zo goed?
    Juist, omdat er op geen andere zender op dat moment nieuws te zien is. Daarom moet SBS6 dit doen op het moment dat andere zenders dit niet bieden. Dus ergens tussen 18.30 en 19.30 uur.
    Het programma wat jij noemt met het ANP nieuws, en blokjes HvNL en Show past hier prima tussen.
    Tussen 18.00 uur en 18.30 uur kan Man bijt Hond of Huizenjacht geplaatst worden.
    Om 19.30 uur en 20.00 uur bieden de grote zenders nieuws en een talkshow. Hier kan dus een soap/spelshow/realityserie. Om 20.00 uur is voor SBS6 een realityserie of spelshow de beste optie.

    Voor alles geldt; het moet direct goed en groots ingezet worden. Niet zoals 6 Inside tijd gebruiken om het te schaven.

  62. Bart

    @Lau Dan zou het juist weer te veel worden. De kijkers van het half 8 nieuws op RTL4 zijn er al voordat het begint. Al dan niet voor de tv maar hij staat dan al op 4. Dat effect heeft SBS6 niet en dus moet dat gecreëerd worden. Voor zover dat nog mogelijk is. Ze zetten overduidelijk niet de tv aan om 18.00u op SBS6. Er moeten dus goede programma’s komen van 19.00u waardoor de kijker uiteindelijk de tv om 18.00u al op SBS6 met de gedachte ik kan hier ook binnen een uur even de dag doornemen. Dat zal een lange adem nodig hebben en de vraag is of het lukt maar onmogelijk is het niet. Het maakt SBS6 in elk geval urgenter en geeft de zender meer vorm.

  63. Lau

    Niet helemaal mee eens, je gaat er vanuit dat iemand de hele avond tv kijkt op één zender.
    De kijkers van het half acht nieuws zijn er echt niet al tijdens Boulevard. Er wordt echt voor ingeschakeld, omdat veel mensen nieuws willen zien. Daarom moet SBS dat bieden op een moment dat de andere zenders dat niet doen en dat is van 18.30 uur tot 19.30 uur. Ik denk ook dat dat de meeste kans levert op hogere kijkcijfers, mits het een goed nieuwsprogramma wordt. 18.00 uur is een te grote concurrentiestrijd voor sbs6 op dit moment.

  64. Bart

    @Lau Er zijn altijd mensen die zappen. Mensen blijven op de zelfde zender zolang het hen interesseert wat deze zender bied en uit gewoonte. Zeker in de vooravond. Je nieuwe programma’s voor nieuws, hart en show voor 19.00u zetten maakt dat het programma van 18.00 tot 19.00u nooit hoge cijfers gaat opleveren aangezien de meeste mensen dan bij het nieuws, Journaal, Editie.nl,1 vandaag en Boulevard zitten.

  65. Bart

    @Lau Of zo zou nog kunnen en dan er vanuit gaande dat veel mensen op Lingo af gaan stemmen en dan blijven hangen/tv aan laten op 6 maar ondertussen ook andere dingen doen als koken, afwas, kinderen naar bed.
    18.00 Nieuws
    18.10 Lingo
    18.35 Hart van Nederland, Shownieuws, weer en Nieuws
    19.30 Man bijt Hond
    20.00 Deal or No Deal/Show me the Money of Chateau Meiland

    Utopia past in de nieuwe vooravond helemaal niet meer bij de rest van de programma’s en ook niet bij het tijdstip van 18.00u. Beter verhuizen ze Utopia naar Veronica om 19.30 en bouwen ze daar tevens een nieuwe vooravond voor een andere doelgroep. Met bijvoorbeeld de terugkeer van Door het Lint, Actienieuws en Explosief. Kan wel werken denk ik.

  66. Lau

    Toch blijf je maar uitgaan van nieuws om 18.00 uur. Daar ben ik zelf iets minder van overtuigd. Ik denk dat het overzicht van je tweede post prima zou kunnen werken. Desnoods doen ze al een blokje Shownieuws/HvNL om 17.30 uur of 17.45 uur.

  67. Henny Huisman

    Hallo lieverds

    Een heel groot en duur kantoor… Heel veel ‘belangrijke’ mensen… Heel veel Te dure auto’s…heel veel kontelikkers… Heel veel bla bla bla…. Heel weinig originaliteit en creativiteit… Alleen maar ons-kent-ons mentaliteit… Heel veel zakkenvullers… Dat is in een paar zinnen Talpa en alles waar Talpa voor staat… Jammer dat John de Mol zijn blik niet verruimt en iets zinnigs gaat doen met zijn miljarden… Geef de pijp door aan Maarten en ga mensen blij maken John…

  68. Bart

    @Lau Een blokje of beginnen om 17.30u zou een optie kunnen zijn.
    Ik blijf er van overtuigd nieuws om 18.00u omdat heel veel mensen daar op afstemmen rond die tijd. Daarvan hangt ook af wat ze daarna kijken of waar in elk geval de zender op blijft staan. Om een voorbeeld te geven, Je kijkt niet eerst het NOS Journaal op NPO1 en vervolgens EditieNL op RTL4. Rond 18.00u kom je thuis en wil je even snel het belangrijkste nieuws van de dag zien (horen want men is ondertussen ook met andere dingen bezig)

    SBS6 kiest er nu voor om i.p.v. de nieuwe programma’s het programma wat ze al uitzonden om 18.00u te plaatsen. Gaat ook weer niet werken.

  69. Lau

    Mwah, toch vraag ik mij af of er al zo ontzettend veel mensen om 18.00 uur de tv aanzetten. Als er echt een goed programma staat om 18.30 uur is dat het probleem nog niet. Veel mensen schuiven toch naar Matthijs om 19.00 uur, wat je ook doet.
    Een blok van HvNL/Shownieuws/weerbericht om 17.30 uur zou het misschien wel beter doen dan 5uur Live op dat tijdstip, gevolgd door Lingo/Trauma Centrum/Huizenjacht van een half uur.

  70. Bart

    @Lau Je twijfelt of er zoveel mensen om 18.00u de tv aanzetten maar wil wel om 17.30 al een nieuwsprogramma programmeren? En een goed programma om 18.00u? Wat is een goed programma? Huizenjacht en Trauma centrum? Zou jij daarvoor de tv aanzetten? Ik denk dat het merendeel dan toch voor het Journaal en RTL nieuws gaat. DWDD heeft een vast publiek maar dat wil niet zeggen dat de die kijker eens wat anders wil. Wat dat betreft is Man bijt hond een goede zet. Het is nu de taak er goede programma’s omheen te zetten en in de juiste volgorde. Lingo is afwachten. Het format is goed maar is het niet al een beetje klaar? Tijdstip van 20.00u en presentator Jan is zeer slecht gekozen. Had voor Nance gegaan. Jan zou weer meer op zijn plek zijn in Deal or No Deal/Show me the money achtig format.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.