‘Hopelijk propt SBS 6 Lingo niet vol met reclame’

De terugkeer van Lingo wekt bij liefhebbers van taal enthousiasme op, maar er wordt ook sceptisch gereageerd op het feit dat SBS 6 de nieuwe thuiszender is. Zo geven oud-presentator François Boulangé en taalliefhebber en cabaretier Vincent Bijlo in Televizier aan dat ze hopen dat het spel niet zal worden doorspekt met reclame. Boulangé rekent namelijk op veel kijkers. “Nederlanders houden van woordspelletjes, dat je thuis op de bank mee kunt puzzelen is een grote kracht.”

Wel ergert Boulangé zich bij voorbaat al aan de reclameonderbreking. “Ik hoop wel dat het op SBS 6 niet helemaal wordt volgepropt met reclame. Lingo is namelijk het leukst als de woorden lekker vlot worden gespeeld. Hup, een bal trekken en een nieuw woord.

En Bijlo zegt daarover: “Of het bij SBS 6 in veilige handen is? Ik neem aan dat het format hetzelfde blijft. Je mag zo’n programma natuurlijk nooit onderbreken door reclame, maar dat doen ze vast niet.

Helaas voor Bijlo doet SBS 6 dat wél. Uit de uitzendschema’s blijkt dat de zender er al na vijf minuten een reclameblok in gooit.

Maar gaat men wel kijken? Schrijver Wim Daniëls: “Of het in veilige handen is bij SBS 6, weet ik niet. Kijkers van dit soort programma’s gaan toch eerst langs NPO 1, 2 en 3. Als daar echt niets te vinden is, gaan ze naar RTL 4 en dan pas verder.

Lingo is vanaf volgende week maandag elke dag om 20.00 uur te zien op SBS 6.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen