‘Hopelijk propt SBS 6 Lingo niet vol met reclame’

Geplaatst op Tue 20 Aug 2019 om 11:00

De terugkeer van Lingo wekt bij liefhebbers van taal enthousiasme op, maar er wordt ook sceptisch gereageerd op het feit dat SBS 6 de nieuwe thuiszender is. Zo geven oud-presentator François Boulangé en taalliefhebber en cabaretier Vincent Bijlo in Televizier aan dat ze hopen dat het spel niet zal worden doorspekt met reclame. Boulangé rekent namelijk op veel kijkers. “Nederlanders houden van woordspelletjes, dat je thuis op de bank mee kunt puzzelen is een grote kracht.”

Wel ergert Boulangé zich bij voorbaat al aan de reclameonderbreking. “Ik hoop wel dat het op SBS 6 niet helemaal wordt volgepropt met reclame. Lingo is namelijk het leukst als de woorden lekker vlot worden gespeeld. Hup, een bal trekken en een nieuw woord.

En Bijlo zegt daarover: “Of het bij SBS 6 in veilige handen is? Ik neem aan dat het format hetzelfde blijft. Je mag zo’n programma natuurlijk nooit onderbreken door reclame, maar dat doen ze vast niet.

Helaas voor Bijlo doet SBS 6 dat wél. Uit de uitzendschema’s blijkt dat de zender er al na vijf minuten een reclameblok in gooit.

Maar gaat men wel kijken? Schrijver Wim Daniëls: “Of het in veilige handen is bij SBS 6, weet ik niet. Kijkers van dit soort programma’s gaan toch eerst langs NPO 1, 2 en 3. Als daar echt niets te vinden is, gaan ze naar RTL 4 en dan pas verder.

Lingo is vanaf volgende week maandag elke dag om 20.00 uur te zien op SBS 6.

Foto: SBS








32 Reacties op “‘Hopelijk propt SBS 6 Lingo niet vol met reclame’”


  1. Ikke

    Nou ik ga echt niet meer van 1 na 2 na 3 ik ga gewoon heen waar ik heen wil

  2. Richard

    Misschien kunnen ze de blauwe ballen vervangen met de Bitterballen van Mora, en die nummerkaart wordt natuurlijk een kaart van Bing Maps.

  3. Bart

    Wat hebben we aan de mening van Vincent Bijlo over een tv spelletje?
    En Frans zoekt wel erg vaak de media op de afgelopen weken.
    Tuurlijk komt er reclame tussendoor. Het is te hopen dat Versteeg zich een beetje kan inhouden. En het uitzendtijdstip is natuurlijk totaal verkeerd gekozen.

  4. Curryworst

    Vincent Bijlo die een mening heeft over een spelletje op tv?
    Dat is net zo iets als een dove die de zangkwaliteiten van een deelnemer aan The Voice moet beoordelen.

  5. Bart

    @Curryworst Ha Ha!

  6. Corrector

    @Bart
    Je spant de kar voor het paard als je zegt dat Francois de media opzoekt. Eerst namelijk kwam het initiatief om Lingo opnieuw op tv te brengen. Daarna werd hij gevraagd, als oud-presemtator, naar zijn opinie over het opnieuw uitzenden van Lingo. En vervolgens over de vorm waaron het wordt gegoten. En hij zoekt de media niet ip, de media zoeken hem op. Zoals ze ook Robert ten Brink en Lucille Werner hebben opgezocht en om meningen hebben gevraagd.
    Dus niet Frans zoekt steeds vaker de media, vanwege de herstart van Lingo wordt hij opgezocht.

  7. Hans

    “Nou ik ga echt niet meer van 1 na 2 na 3 ik ga gewoon heen waar ik heen wil”
    Waarom zeggen heel veel mensen dat ze ergens NA toe gaan?
    Het is NAAR toe!!!

  8. Kim Jong-un-dos-tres

    Ja natuurlijk zit er reclame in, SBS6 is een commerciële zender.
    Ik denk niet dat ik ga kijken. Of ik ga wel kijken, ga zappen tijdens de reclame en kom niet meer terug omdat ik wat anders heb gevonden dat interessant is.

  9. Emma Wortelanus

    Bijlo heeft echt geen r*k aan dat programma. Hij moet daarom zijn muil houden.

  10. M-Inside

    De enige echte concurrent om 20.00 uur is natuurlijk het NOS Journaal op
    NPO 1. Spangas, eh ik bedoel GTST is al lang geen geduchte concurrent meer. Zelfs een simpele quiz als Ik weet er alles van! scoort beter…

  11. Jasper

    Nederland is in de ban van Lingo. 10,9,8…

  12. No. 14

    SBS: “Tussen de reclame zullen we een spelletje uitzenden.”

  13. Bart

    @Corrector Eens! Je hebt gelijk en neem mijn opmerking terug.

  14. Remi

    Ook Jules de Corte maakt zich reeds bij voorbaat grote zorgen.

  15. Magnus Dickendorfer

    Gaat hem niet worden. Die Jan heeft niet de gunfactor eerder de ergenis factor.

  16. Henny Huisman

    Hopelijk propt Jan Lingo niet vol met Jan

  17. ano@niem.nl

    Frans Bakker zat mooi in de luwte van zijn AOW te genieten. Maar ja van een AOW-tje kan je niet rondkomen. Dus maar even overal je mening droppen over Lingo en wellicht wordt je ergens anders ook nog gevraagd, Ranking The Stars bijvoorbeeld.

    Hoe Vinent Bijlow kan oordelen over een programma dat hij nog nooit gezien heeft snap ik werkelijk niet.

  18. StefanV

    Ik moet eerst nog zien of Lingo überhaupt aanslaat. Het is een gedateerd en allesbehalve fris spelletje. SBS mag nog van geluk spreken dat RTL4 straks weer GTST gaat uitzenden om 20:00 uur. Tegenover de quiz van Ruben Nicolai zou Lingo het nog moeilijker hebben. Om nog maar te zwijgen over de concurrentie van het NOS Achtuurjournaal.

  19. Boris

    Domme reacties hier over Vincent Bijlo. Lingo is bij uitstek een programma dat je als blinde goed kunt volgen. Er wordt nota bene met geluidjes aangegeven of een woord goed is en welke letters er al dan niet in voorkomen.

  20. jelle

    Helemaal eens met Boris.

  21. Gordons dealertje

    Negatieve punten
    – Kunnen niks bedenken wat meer bij de tijd past
    – Verkeerde presentator
    – Reclameblokken

    Positieve punten
    – Houdt hangouderen van de straat

  22. Princes Analia

    Ja, een goed idee om Vincent Bijlo het nieuwe Lingo te laten presenteren.
    Beter dan die onnozele stuntelaar.

  23. Prikkebeen

    Hans
    Tue 20 Aug 2019 om 11:22

    Sinds de Nederlandse taal is v-rkracht door commissies met groene boekjes, gaan steeds meer Nederlanders ertoe over de grammatica te negeren en fonetisch te gaan schrijven. En eerlijk gezegd, ik kan ze niet helemaal ongelijk geven.

  24. karel

    ik wil jan wel volpompen

  25. Job

    Er zit idd 1 reclame blok, dus 22 minuten Lingo + 1 reclameblok wat altijd 8 minuten duurt. Ik had het reclameblok tussen het einde van Lingo en het begin van de 20:30 programma gedaan maarja.

  26. Marq

    Karel…..anders ik wel.

  27. Johnny👀

    Reclame is nog spannender om naar te kijken als naar die Janlμl.

  28. aammehoela

    Kijkers haken snel af door die reclame. Er zal trouwens na Lingo wederom een reclameblok zijn maar het zal me worst wezen, Unox dan. Ik kijk geen SBS 6 dus ook geen Lingo.

  29. Erwin

    Wie hier op gaat afstemmen kan beter direct de hersens weggooien. Dom volk tv.

  30. bus

    nieuwe opzet van Lingo: producten van sponsors raden

  31. WEST*

    Talpa zal de gratis reclame op deze site in dank afnemen ,want jullie spelen juist SBS 6 in de kaart met je reacties , negatieve reclame is de beste reclame en al die mensen die hier reageren, zitten natuurlijk voor het scherm , en ja dan kan lingo zomaar 1 miljoen kijkers op de eerste dag hebben
    Kijk dat is nou typisch een voorbeeld , hoe dom Hollanders zijn
    Oliedomme mensen die een zender geen succes wensen , maar wel elke dag het programma in de belangstelling zetten en nog meestal negatief !! Effe lachen jongens, 95% van de Nederlandse huisgezinnen weten door berichtgeving op alle mediasites, kranten , en dergelijke dat Lingo en MBH terug is op SBS6. We hebben plm 7 miljoen huis gezinnen ,stel dat er voor een kwart van deze gezinnen èèn persoon kijkt , dan scoort het op monsterachtige wijze ! Ja daar heeft men nog niet over nagedacht !

  32. WEST*

    BY THE WAY Als RTL 4 het had uitgezonden dan was het de hemel ingeprezen
    net zoals die andere programma,s dat eerst bij de publieke omroep zat !

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.