Evert Santegoeds: ‘Bladen fier overeind, BLVD in crisis’

Geplaatst op Wed 14 Aug 2019 om 12:20

Evert Santegoeds vindt het geestig dat de roddelbladen anno 2019 nog fier overeind staan, terwijl RTL Boulevard in een crisis verkeert. Dat zegt de baas van Privé en deskundige van Shownieuws, in een podcast van De Telegraaf.  “Toen Boulevard begon, zei iedereen: ‘Jeetje, hoe moet het nou met die bladen?’ Maar ik moet toch even zeggen: achttien jaar laten zijn alle bladen er nog en verkeert Boulevard in een crisis. Dat had ik toch achttien jaar geleden niet kunnen denken.”

Santegoeds is tevreden over hoe de Privé ervoor staat. “Nou ja, ik denk dat we de slag niet gemist hebben in het nieuwe tijdperk. We zijn als enige blad ook heel erg actief op internet en de andere bladen laten dat een beetje zitten.”

Hij doelt op concurrenten Weekend en Story. “Op hun site kun je hooguit abonnee komen en de nieuwtjes uit de Privé teruglezen, ook al denken ze daar soms zelf anders over.”

De Privé is huge online, aldus Santegoeds. “Wij zijn er echt toe in staat om een flinke bijdrage te leveren aan het succes van de Telegraaf-site. Je ziet ook dat het aantal mensen dat bereid is om voor die informatie te betalen groeien. Dat is een goede ontwikkeling en daar zijn we de enige in.”

De oplage van Privé is ‘redelijk stabiel’, zegt hij. “Die blijven abonnee tot ze er niet meer zijn. En er komen aardig wat veertigers bij af en toe en die gaan ook weer twintig jaar mee, dus ik ben daar redelijk positief over dat die bladen blijven bestaan, in ieder geval Privé. Ik denk dat we de grootste oplagedaling wel tot stilstand hebben gebracht.”

De podcast Achter Ons Nieuws van De Telegraaf kunt u hier beluisteren.

Foto: SBS








29 Reacties op “Evert Santegoeds: ‘Bladen fier overeind, BLVD in crisis’”


  1. Chiel

    Oplagecijfers Prive.

    1983: 674.940
    1990: 481.040
    2000: 346.003
    2010: 192.686
    2011: 175.893
    2012: 164.144
    2013: 149.228
    2014: 137.970
    2016: 113.313
    2017: 110.525
    2018: 100.839

  2. Minder of Mirjam

    Wauw, de koning van het Fake News, EvRAT Santegoeds liegt niet alleen over de sterren maar zelfs over zijn oplages.

    Enne… EvRAT: 6inside is dood en Boulevard leeft nog steeds.

  3. Local Hero

    @Chiel hahahaha touché. Vreselijke rioolrat die Santegoeds. Wij van WC-eend…

  4. Televisiefreaks

    Als we het rijtje met oplagecijfers van Chiel zo mogen bekijken verloor Privé in 2018 tien procent van zijn abonnees en duiken ze bijna onder de 100.000 abonnees. Bepaald geen reden tot juichen. En over crisis gesproken, daar zitten de bladen en overige tijdschriften en kranten bijna allemaal in met zulke forse dalingen dankzij het digitale tijdperk.

  5. Apostulaat

    Mooi cijferlijstje. “De grootste daling tot stilstand gebracht.” Dat klopt als een bus; er kan niet nog eens meer dan 500.000 exemplaren van de oplage af.

  6. Sjors van Kempen

    En de oplagecijfers tonen het aantal dat gedrukt wordt. Meer dan de helft blijft onverkocht in de winkel liggen en gaat uiteindelijk in de oudpapierbak.

  7. Vera Storm

    Online huge? Nou ja misschien bij de doelgroep 60-80, die is ook niet zo ‘huge’, dus dan ben je er al snel. Daaronder komt Privé niet in de buurt van de concurrentie in entertainmentland. Al helemaal niet bij RTL Boulevard. Die club staat online zeer stevig.

  8. Wouter

    Ik werk in de distributie van zulke bladen en het ligt een stuk anders dan Evert Santegoeds beweert. Zijn blad Privé daalt momenteel het hardst van alle roddelbladen in de losse verkoop. Story en Weekend blijven stabiel, al heeft Weekend een goedlopend pakket erbij (Liny’s Leespakket) maar daar wordt weinig omzet op gepakt want verkoopprijs erg laag, als lokkertje. Party ook stabiel maar kost ruim een euro minder dan Privé.

  9. Karin

    Evert vind ik oprecht de grootste smeerlap ooit,vieze roddel tante🤮🤮

  10. F. OUT

    Ja tuurlijk..Al die gossipbladen hebben geen toekomst. De cijfers laten zien dat Prive minstens 10% van haar lezers per jaar verliest.

    De huidige lezers zijn oud en blijven nog wel even hangen maar zodra de jongere generaties instromen is het gedaan. Die consumeren media primair digitaal..

    Het businessmodel van de roddelpers ligt in abonnementen en losse verkoop, niet in advertentiemodellen. Adverteerders willen niet in het umfeld van al
    die b u l l s h i t staan..

    BLVD is digitaal veel sterker en ietsje jounalistieker en daarom acceptabeler voor adverteerders..

    Dus Evert: Daaaaaaaaaaaag!

  11. Cees

    Ach ja, bij Boulevard ging het bedrag van de drugs in Hongarije zomaar naar 3 miljoen euro.

  12. Lenie UDTS

    Dat die hypocriete roddeltante Eva Santegoeds nog steeds bij Shownieuws zit is een blamage voor dat programma.

  13. anonymous

    Boulevard was leuker met 3 mensen aan de desk, nu vaak te druk met door elkaar gepraat.
    Maar het programma heeft altijd nog meer kijkers dan de bladen lezers hebben.

  14. n

    Dat alles al in de Telegraaf en online heeft gestaan, helpt niet voor de Privé. Blad gaat binnen 2,3 jaar stoppen waarschijnlijk na een restyling. Zoveel leveren advertenties voor dieetpillen, corrigerend ondergoed, trapliften, e-bikes en reisjes langs de Rijn nou ook weer niet op om de dalende oplage te compenseren.

  15. Wim-Jaap

    Zou me niet verbazen als over een jaar Guido den Aantrekker op de stoel van Santegoeds zit, weggekocht door De Telegraaf om Privé net zo te revitaliseren en van nieuw elan te voorzien als GdA met de dode titel Story heeft gedaan.

  16. Mark

    De Privé mag dan wel in 25 jaar tijd van 600.000 naar 100.000 gegaan zijn, de prijs is omgerekend van 1,50 gulden naar bijna 4 euro gegaan (9 gulden) gegaan. Dus in principe komt er meer geld in het laatje. Nu jullie weer.

  17. Anne

    Mark vergeet voor het gemak de inflatie in de afgelopen 25 jaar.

  18. E!

    Even serieus zijn wij niet allemaal gek op sappige roddels?

  19. Beau

    Boulevard behoort dagelijks tot een (of het) best scorende programma’s van RTL. Dus geen idee over welke crisis hij praat.

  20. Het meisje met de grijze Luger

    Semi-roddelbladen als Grazia en Beau Monde zijn ook compleet in elkaar gestort. Geen hond leest ze nog. En dan de omroepbladen, daar luiden de noodklokken ook. Televizier, Veronica, het is allemaal niks meer. Totaal overbodig en irrelevant.

  21. Het meisje met de grijze Luger

    Guido van Story wordt gehaat door sterren én zijn eigen redactie. Verschrikkelijk achter de ellebogen, driftig en narcistisch tot en met. Evert is vals, maar what you see is what you get.

  22. Donald Dumb

    Er zijn dus werkelijk nog figuren die dit soort bladen lezen/ kopen?
    Da’s nogal triest…

  23. Henny Huisman

    Hallo lieverds

    Evert kan die Linda-pruik beter ophouden… Staat ‘m enig!

  24. Chiel

    Gisteren 900.000 voor Bouelevard, incusief 2 herhalingen. En ‘t is nog steeds zomervakantie.. Doen ze goed!

  25. Don

    Er zijn toch nog 100 duizend gekken die dat blaadje kopen! Bizar… :-(

  26. Henny Huisman

    Dit is heel erg Privé…

    Niet doorvertellen lieverds… Maar Evert is eigenlijk een meisje….

  27. Henny Huisman

    Hallo lieverds

    Even voor alle duidelijkheid, ik vind transgender, over het algemeen, ontzettende lieverds!

  28. Henny Huisman

    Hallo lieverds

    Wat ik me nu wel afvraag of ‘ie’ nou wel of niet ‘fier overeind’ staat bij Evert… Als transgender kan je namelijk zoveel verschillende kanten op, daar is voor de doorsnee leek geen touw meer aan vast te knopen… Of toch wel?! 😳😳😳

  29. Rietlandpony

    @ het meisje met de grijze Luger: je bent waarschijnlijk een ex medewerkster die er door Guido uitgezet is. Hij legt de lat hoog. Maar ik werk regelmatig met Story en de uitgeverij Sanoma samen en hij heeft daar juist een erg goede reputatie op zijn redactie en binnen de rest van het bedrijf. Ook bij SBS zijn ze blij met hem.
    Santegoeds is daar juist ongeliefd. Hij is arrogant en knorrig. Hij is ook nooit bij redactieborrels aanwezig want daar voelt mr. vergane glorie zich te goed voor.

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord 'moderatie'. Reacties met daarin het woord 'moderatie' worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.