‘NPO 3 snijdt zich in vingers met Celebrity Call Centre’

Nu NPO 3 open en bloot op het hakblok van mediaminister Arie Slob ligt, doet de zender er niet verstandig aan om titels als Celebrity Call Centre op zender te brengen. Dat vindt tv-recensente Angela de Jong van het AD. In de show helpen BN’ers gewone mensen met al hun problemen, zoals een beller die bij het gebeft worden onzeker is over haar hygiënische toestand. “Als u brandt van nieuwsgierigheid naar het antwoord verwijs ik u graag door naar NPO Start“, bitcht De Jong.

De vragen worden beantwoord door ’types als Bram Krikke en influencer Juultje (?)’, weet De Jong. Ze vindt dat je hen niets kwalijk kunt nemen. “Er zijn lastiger manieren om 750 euro te verdienen in twee uurtjes tijd. Enige probleem is dat het wel van ons belastinggeld is.

Ongelooflijk onhandig, vindt De Jong het. “Je zou toch verwachten dat NPO 3 deze weken zijn beste beentje voor zet. Om Den Haag te laten zien dat ze wél iets toevoegt aan het publieke bestel.

Ze wijst ook op andere programma’s zonder inhoud, zoals The Big Audition en Tims ^ Tent maar dan in een bungalow met sterren. “Of dat genoeg is in dit Slob- oftewel sloop-tijdperk, vraag ik me ernstig af.

De AD-column van Angela de Jong kunt u hier lezen.

Foto: Annemieke van der Togt

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen