‘Chateau Meiland staat haaks op strategie SBS 6’

Angela de Jong denkt dat Talpa Network met gemengde gevoelens kijkt naar het enorme succes van het programma Chateau Meiland. Dat schrijft ze vandaag in haar column in het AD. Aan de ene kant bewijst het dat SBS 6 nog steeds in staat is om grote groepen kijkers te boeien, maar aan de andere kant staat het haaks op de strategie van de zender, constateert De Jong. De zender mikt immers op grote sterren, grote shows en minder kneuterigheid zoals bijvoorbeeld Piet Paulusma.

Chateau Meiland is daarentegen kneuterigheid ten top. Dat past niet bij de strategie van “zoveel mogelijk grote sterren binnen harken en de kijker overvoeren met BN’er-formats die makkelijk zijn te verhandelen op de internationale tv-beurs“, aldus De Jong.

Ondertussen haalt SBS 6 dan wel weer de kneuterige titels Man Bijt Hond en Lingo uit de mottenballen. “Ik ben heel benieuwd hoe ze bij Talpa/SBS6 van deze schizofrene potpourri een samenhangende, succesvolle zender gaan brouwen komende jaren.”

Al met al vindt De Jong het jammer dat Chateau Meiland er alweer op zit. “Het vormde het onverwachte tv-hoogtepunt van 2019 tot nu toe. Hoe moeten we toch in hemelsnaam de Martien/Erica/Claire/Maxime/Caroline-loze weken of maanden door komen?

De AD-column van Angela de Jong kunt u hier lezen.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen