Weekgemiddelde Love Island daalt tot 119.000 kijkers

Geplaatst op Sat 08 Jun 2019 om 9:00

De dagelijkse verleidingsshow Love Island heeft zich in deze tweede uitzendweek niet weten te herstellen. Er keken nóg minder mensen dan in de premièreweek. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Love Island trok vorige week gemiddeld 156.000 kijkers en deze week waren dat er 119.000, goed voor een gemiddeld marktaandeel van 2,4 procent. Het programma is dagelijks om 20.30 uur te zien en ondanks de lage kijkcijfers heeft RTL 5 geen ander tijdstip geprobeerd.

Gezien de omvang van het project en de investeringen die gedaan zijn, zou je verwachten dat RTL 5 met een nieuwe uitzendtijd zou experimenteren, bijvoorbeeld ná zonsondergang.

Meer dan andere doelgroepen zijn jongeren nog buiten als het buien licht is en mooi weer is. Het was wellicht de moeite waard geweest om het programma naar 22.30 uur te verplaatsen.

Tegelijkertijd zal ook de tamme inhoud van Love Island meewegen. Het programma is, met name in vergelijking met programma’s als Temptation Island, een beetje braaf.

Al met al heeft RTL met Love Island een behoorlijk dure kijkcijferflop te pakken.

Foto: RTL








18 Reacties op “Weekgemiddelde Love Island daalt tot 119.000 kijkers”


  1. Erik

    Aldus een onderzoek van 1250 huishoudens (over het algemeen oudere NPO mensen) met een kijkcijfer kastje die staan voor 17 miljoen inwoners.
Hilarisch!

  2. TopofFlop

    Programma is gemaakt voor Videoland en om Videoland te promoten. Elke kijker op RTL5 is mooie bijvangst. Kijkers die vervolgens misschien abonnee worden van Videoland om voortaan reclamevrij maar betaald televisie te kijken.

  3. Curryworst

    Ik vraag me af uit wat voor slag mensen die 119.000 kijkers bestaat die dit programma kijken.
    Je gaat toch niet met goed fatsoen kijken naar wat kuivelende modellentypes die rechtstreeks uit de Zeemanfolder lijken te komen?

  4. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Piet’s Weerbericht had zo’n 695.000 kijkertjes.
    Wie zei er hier dat SBS een flop-programmering heeft?

  5. west*

    De NPO, RTL, TALPA zenders zijn gewoon haar jongere doelgroep bijna kwijt

    De meeste jongeren zitten op You Tuibe en Amerikaanse sites ,en
    het overgrote kijkerspubliek vergrijst in een snel tempo
    Dat is ook merkbaar bij de radiozenders waar NPO RADIO 2 RADIO 10
    steeds meer luisteraars trekt
    Om de radio en tv zenders die zich op jongeren richten veilig te stellen, zou er een geboorte golf moeten plaatsvinden, want over 15 jaar is de vergrijzing nog groter
    En als er niets gebeurt zakt de jongeren markt zowel nonfood kleding, en de dan hedendaagse muziekindustrie met hun laatse trendy muziek in elkaar klappen

    Populare trendy top 40 muziek slaat totaal niet aan als je een bepasalde leeftijd bereikt, daarom grijpt men terug naat nostalgiesche zenders, em daarom heeft de top 2000 zoveel luisteraars

  6. J

    Kijk uit, west*, straks krijg je weer een tia.
    De 8e.

  7. Natama

    Love island: tokkies

  8. Sander

    Ik gok dat dit het op Videoland uitstekend doet. Ben wel benieuwd naar de kijkcijfers daar.

  9. Wolllllllllllter

    Talpa komt eraan

  10. Dan Jammer

    Erg jammer dat het niet aanslaat tot dusver. Eens met Mediacourant dat het tijdstip te vroeg is voor deze periode van het jaar. Behoorlijk onnozel dus van degene die de programmering plant. Format is namelijk niks mis mee.

  11. Jurgen

    Ik ben eigenlijk wel blij dat dit soort trash-tv niet aanslaat want de kandidaten doen alleen maar mee voor de fame gewoon triest.

  12. Ron

    Gooi het dan gelijk helemaal op Videoland en val RTL 5 niet last met deze onzin. Ben benieuwd wat de score is op Videoland maar deze cijfers lees en hoor je nooit wat over. Dat wordt altijd binnenskamers gehouden bij RTL….

  13. west*

    Ze zitten ongeveer op 700.000 maar kan ook lager uitvallen
    Wat wel bekent is , dat ze er geen euro aan verdienen , volgens BNR radio
    Maar ze houden Net flix aardig in de gaten , als ze weer 50 nieuwe titels invoeren, dan komt Videoland ook meestal daarna ook met bijna 40 nieuwe titels

    Kost toch ook een vermogen aan rechten !

  14. 010

    Op Videoland doet ie het inderdaad heel goed. Doelgroep kijkt natuurlijk liever wanneer hij of zij wil.
    https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/4737316/love-island-groot-succes-bij-videoland

  15. @West

    Videoland kost RTL bijna geen drol. Al het content is al lang en breed aangeschaft voor uitzending op een van de RTL zenders. Verder bestaat het vooral uit vooruit-terugkijken van programm’s van RTL. Evenals oude series ooit uitgezonden op een RTL zender. En dat voor 7 euro per maand. Flink cashen dus.

  16. Curryworst

    @010,
    Volgens RTL Boulevard is 35% van alle Videoland abonnees begonnen aan Love Island.
    A: 35% van hoeveel abonnees? Die cijfers geeft Videoland namelijk niet prijs.
    B: Ze zijn begónnen aan Love Island, maar kijken ze nog steeds?
    C: Het is een bewering van RTL over hun eigen streamingdienst, dus geen onafhankelijke bron. En niet te verifiëren.

  17. Flix

    Love Island is dan ook voor Videoland bedoeld en krijgt RTL5 ook als podium. Je kijkt het paar keer op TV en dan wil je het kijken wanneer het je uitkomt en dat kan dan via Videoland… puur om mensen naar Videoland te lokken.

  18. Freek

    Wat een onzin. Waarom zou dit beter scoren op Videoland? Er is geen zak aan. Om door te kijken moet het boeiend genoeg zijn. Het is slaapverwekkende semi-gescripte rommel. Netflix stelt hoge eisen aan wat ze aanbieden dat zou RTL ook eens moeten doen.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.