Ron Vergouwen: ‘6 Inside was niet zo brutaal als BLVD’

Ron Vergouwen, de tv-kenner van RTL Boulevard, denkt dat 6 Inside geflopt is omdat het vlees noch vis was. Dat laat hij blijken in gesprek met NU.nl. Hoewel 6 Inside regelmatig nieuwtjes had die ook RTL Boulevard haalden – vrijdag nog met Wesley Sneijder die een auto heeft gemolesteerd in Utrecht – wist het programma de kijker niet te boeien. “Uiteindelijk zat 6 Inside een beetje tussen het brutale van Boulevard en het gezellige van Shownieuws in“, aldus de televisiekenner.

Voorafgaand aan de start van 6 Inside gaf Albert Verlinde juist aan dat hij tegenwicht wilde bieden aan het ingedutte RTL Boulevard. “De uitwerking is niet slecht, maar Albert blies van tevoren te hoog van de toren. Ze zouden het helemaal anders doen“, bitcht Vergouwen.

Het ligt in elk geval niet aan Verlinde, vindt hij. “Het is een fantastische televisiemaker. Hij is geweldig met taal en in het leggen van verbanden, is grappig en heeft een groot netwerk. Die plek in 6 Inside zat ‘m als gegoten.

Vergouwen denkt dat de markt simpelweg verzadigd is. “Ik denk dat de amusementsmarkt al genoeg wordt bediend. Er is vaker geprobeerd om een derde entertainmentprogramma te brengen in het begin van de avond, zoals NSE met Beau van Erven Dorens in 2005.”

Wat gaat er met Verlinde gebeuren? Die gaan we terugzien, aldus Vergouwen. “Misschien ergens op SBS, om 23.00 uur bij Shownieuws of in een nieuwe talkshow, waarin hij wat langer met een BN’er praat.”

Het NU.nl-artikel ‘Waarom 6 Inside flopte: ‘Albert vertelde verhalen in een lege straat” kunt u hier lezen.

Foto: RTL

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ina
juli 1, 2019 09:02

Waarom niemand kijkt om 18.00 uur? Ik kijk dan de Bold op RTL 8 en daarna RTLBLV

Gast
Katti
juli 1, 2019 08:33

Het is allemaal niks .

Gast
Dennis
juni 30, 2019 23:51

@M.: Leer jij nou om te beginnen eerst fatsoenlijk Nederlands te schrijven. Want wat je hier neerkalkt zit vol taalfouten.

Gast
Beate Töpfenfotze
juni 30, 2019 23:14

Deze jongeman oogt zeer vrouwelijk, hij heeft hetzelfde kapsel als ik.

Gast
Snake Charmer
juni 30, 2019 22:46

@Lau

Er zijn genoeg valse roddelnichten bij Shownieuws Albertje moet gewoon stoppen met TV.

Gast
Michel
juni 30, 2019 22:21

Wat weet Ron Vergouwen nu helemaal?

Gast
Lau B
juni 30, 2019 21:14

@Snake;
Nadeel is wel dat er daardoor veel non-items in zitten die veel mensen niet boeit. De sfeer is prima, maar eigenlijk duurt het programma nu net iets te lang. Met een goed programma er tegenover zou Boulevard het veel moeilijker hebben.

Albert moet snel naar Shownieuws. Dit is al een bekend merk dat meer uitgebreid kan worden, ook in de vooravond.
Een paar jaar geleden deed Shownieuws het prima om 19.00 uur. Plaats HvNL/Nieuwsvoorziening ervoor. Om 18.30 uur is er op de twee andere zenders immers geen nieuwsprogramma.
Om 19.30 uur Utopia/soap met aansluitend Show me the Money. In de zomermaanden van 19.30-20.30 uur Lingo Vips, mooi voorafgaand aan de Slimste.

Gast
Snake Charmer
juni 30, 2019 20:52

RTL Boulevard heeft gelukkig de focus minder op dat achterlijke geroddel. Sinds Albert bij Boulevard eruit getrapt is ben ik weer gaan kijken.

Gast
Edwin M
juni 30, 2019 16:28

Wat je ook van Albert Verlinde vind, het is een vakman en als ik SBS was zou ik hem een talkshow met showbizz geven. Eventueel als onderdeel van een uur actualiteiten of weet ik het.

Gast
Pieter
juni 30, 2019 11:54

Het enige brutale van 6inside was de slotuitzending met Wesley. Dan durven ze wel opeens!!

Gast
Bjorn
juni 30, 2019 11:39

Shownieuws is echt het meest vervangbare programma van allemaal. Zelfs 6inside was nog beter.

Gast
M.
juni 30, 2019 11:32

@@@:Dennis, Asociaal Absoluut niet, dat ben jij ten voeten uit, dat is jouw getrouwe persoonsbeschrijving. BLVD kijker, Beperkt denkvermogen, ik raad je aan om te gaan lezen, BLVD is een soort virus voor je hersens. Ik wens jou wijsheid, ontplooiing, bloei, groei, ontvouwing, ontwikkeling, stop met BLVD kijken. GEK, ja dat ben ik wel af en toe.

Gast
Bart
juni 30, 2019 11:30

@Jables Dat Shownieuws brutaler is komt omdat dit meer roddelprogramma dan RTL Boulevard. Die een aantal jaren geleden voor een andere weg hebben gekozen. Shownieuws wordt zelfs gemaakt met Privé, Story en Weekend. RTL Boulevard heeft die nieuwe weg weer te veel door getrokken waardoor er soms niet naar te kijken valt. Alsof iedereen deskundige is. Er is op geen enkel vlak enige deskundigheid bij een Eric de Munck, Fatima de Melo, Arie Boomsma, Mariëlle van Essen, Filemon Wesselink en Veronica van Hoogdalem.

Gast
Bjorn
juni 30, 2019 11:21

6inside vlees noch vis. En nu kan de vis erin. Doei Albert!

Gast
Surep
juni 30, 2019 11:12

Boulevard heeft de laatste tijd nogal wat relletjes inderdaad… dat is inderdaad een soort van brutaliteit… Showniews durft soms wel kritisch te zijn maar is toch wel wat meer meanstream…

Gast
Jables
juni 30, 2019 11:12

‘Brutale van Boulevard’?! Eerder incestieuze van Boulevard. Ik vind Shownieuws echt veel brutaler als het gaat om uitspraken die Bart of Evert doen.

Gast
ano@niem.nl
juni 30, 2019 11:11

Boulevard is wel scherp dan??? Nieuws over de eigen RTL sterren wordt onder de pet gehouden.

Gast
Sum Ting Wong
juni 30, 2019 11:10

Ik heb het altijd erg triest gevonden dat er in dit land een grote markt bestaat voor dit soort laaghartig leedvermaak.

Gast
#NPO kijker#
juni 30, 2019 11:05

BLVD is riooljournalistiek.

Gast
Dennis
juni 30, 2019 11:05

@M: Wat ben jij een asociale gek.

Gast
M.
juni 30, 2019 11:02

Wie is deze vulgaire figuur?! BLVD dat is een ordinaire roddelprogramma bedoeld voor geestelijk minvermogend, het Unilever doelgroep.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen