Het wordt een lange zomer voor BLVD: 368.000 kijkers

Geplaatst op vr 31 mei 2019 om 11:00

RTL Boulevard, gezien de uitzendduur het belangrijkste vooravondprogramma van RTL 4, heeft steeds meer last van externe factoren die de kijktijd beïnvloeden. Zo moest de showrubriek donderdag genoegen nemen met slechts 368.000 kijkers en 13 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het mooie weer en de late zonsondergang hebben meer dan ooit hun uitwerking op de kijkcijfers van RTL Boulevard. En dan is het nog niet eens zomer.

Nog geen 400.000 kijkers in de lente was tot nu toe ongekend voor RTL Boulevard. De makers van het programma zullen zich nu al zorgen maken over wat hen in de zomer te wachten staat, als het nog warmer en nog langer licht is.

Niet alleen RTL Boulevard, maar álle programma’s hebben steeds meer last van de dalende kijktijd. De afgelopen dagen zijn er steeds maar één of twee programma’s die boven de miljoengrens zitten.

Toch is de klap voor een vooravondprogramma als RTL Boulevard net iets harder. Bovendien zorgt de showrubriek voor een dipje in de programmering van RTL 4. Zowel het programma ervoor als erna scoren een hoger marktaandeeel.

De gehele vooravond van RTL 4 scoorde donderdag als volgt:

17.00 uur: 5 Uur Live – 177.000 kijkers (9,5 procent)
18.00 uur: RTL Nieuws – 363.000 kijkers (14,7 procent)
18.15 uur: Editie NL – 374.000 kijkers (15,6 procent)
18.35 uur: RTL Boulevard – 368.000 kijkers (13,0 procent)
19.30 uur: Half acht nieuws – 690.000 kijkers (19,9 procent)
20.00 uur: GTST – 701.000 kijkers (15,8 procent)

Foto: RTL








18 Reacties op “Het wordt een lange zomer voor BLVD: 368.000 kijkers”


  1. Sander

    Het was hemelvaart dan kijk je ook geen televisie

  2. Jantje

    Wie gaat er ook rond dat uur voor de TV zitten? De dag begint dan net

  3. Erik

    Goh, die stoute mensen met een kastje toch 😂

  4. Sportfanaat

    En op de late avond?..gaat nu ook Pauw inelkaar zakken? onder 700.000

  5. Curryworst

    Al die zogeheten showbizznieuwtjes heeft men uren daarvoor al kunnen lezen. Zelfs nu .nl heeft zijn eigen entertainmentrubriek.

  6. Anoniem

    Het is ook ieder jaar weer hetzelfde liedje.

  7. Ome H

    Wat waren vorig jaar rond deze tijd de kijkcijfers?

  8. Meeste last van slechte presentatie en stompzinnige onethische onderwerpen

    Geldgraaiende domme presentatoren en stompzinnige onderwerpen is het echte probleem. Wat een niveau. Mensen zijn deze simpele programma’s meer dan zat.

    Stoppen met die zooi en de presentatoren kunnen gezien de intelligentie van dat stel direct aan de slag bij AH om vakken te vullen

  9. #NPO kijker#

    Kwaliteit scoort.

    Week in en week uit heeft M TOP cijfers.

  10. TikTak

    Zend M op Net 5 uit en er kijken twaalf mensen naar.

  11. Bert

    Idd het zgn nieuws van boulevard heb ik de hele dag al online kunnen lezen dus ze voegen niks toe. Staan dan een beetje interessant en dom te doen en stellen soms vragen waarvan ik denk “hallo lees de roddelbladen eens, dan had je vorige week al je antwoord kunnen lezen” Want het is en blijft natuurlijk een roddelprogramma. Beau prikt daar meestal met humor doorheen en dat is ook de enige “normale” van het stel.

  12. Pauline

    En dan zet Bridget haar zwakste schakel pet en stem op en dan denkt ze dat ze daarmee indruk maakt. Wat een dom mens is dat.

  13. Vera

    Het is Hemelvaart, lang weekend, veel mensen weg, etc. Maar afnemende kijktijd speelt zeker steeds meer een rol. Elk jaar zal er minder overblijven. Daarom moet dit soort producties steeds goedkoper en gaat dat (steeds zichtbaarder) ten koste van kwaliteit.

  14. Mick

    Zijn die mensen met die kijkcijferkastjes niet gewoon massaal overleden ofzo?

  15. TopofFlop

    Vooral het dipje in marktaandeel tijdens RTL Boulevard is zorgelijk. Dat omliggende programma’s het beter doen, is niet goed. Eerder lag het marktaandeel van Boulevard aanzienlijk hoger, tegen de 20 procent aan.

  16. Thea

    Check ff de doelgroep: die is prima in orde.

  17. Joehoe

    RTL boulevard pakt minimaal 400.000 unieke bezoekers per dag online. Digitaal groeien ze als kool.

  18. Bart

    Ze zouden RTL Boulevard nog wat meer moeten vernieuwen met meer nieuws en het gesprek van de dag er in en meer media en entertainmentnieuws. Minder of geen mode, gezondheid,sporten, vakantie etc. In deze tijd meer onderwerpen voor programma’s als Koffietijd en 5 uur Live. Verder uiteraard afscheid nemen van Ruben en enkele zogenaamde deskundigen als Erik de Munck (de gemiddelde bezoeker hier weet meer van media dat Erik), Fatima (wil te graag op televisie maar is helemaal geen sportdeskundige), Filemon (zelfde als Fatima), Arie Boomsma (lekker blijven sporten en geen reclame meer maken voor levensgevaarlijke shakes op tv), Leo van Zadelhof (het interesseert werkelijk niemand wat deze man allemaal zegt) en Mariëlle van Essen (is deskundige maar weet vaak te weinig over een zaak of mag er niet over zeggen. Blijf dan maar thuis)

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.