Gierige Gasten wordt online platform van Veronica

Geplaatst op Tue 07 May 2019 om 16:50

Het YouTube-kanaal Gierige Gasten, dat sinds 1 april onderdeel is van Talpa Network, wordt het online platform van Veronica. De heren en de zender hebben vandaag een contract met elkaar getekend. Dat meldt het mediabedrijf. Veronica heeft nu de drie oude heren van VI als boegbeelden en de drie jongens van Gierige Gasten moeten in het online veld wat tegenwicht gaan bieden. “Het bereik in de mannelijke doelgroep en met name bij de 18 tot 24-jarigen groeit hierdoor.

De Gierige Gasten gaan nieuwe social formats voor het platform ontwikkelen en worden medeverantwoordelijk voor de uitbouw van Veronica in het online domein. “Adverteerders die zich op de mannelijke doelgroep richten worden binnenkort nog beter via de one stop shop van Veronica bediend. ”

Veronica heeft de afgelopen jaren succesvol gebouwd aan zijn positie als mannenzender met een sportprogrammering (Champions League, Glory en UFC), blockbusters, thema-filmmaanden en Amerikaanse hitseries. “De stoere en grensverleggende nieuwe online videocontent die de talenten achter Gierige Gasten voor Veronica gaan ontwikkelen vormt een goede aanvulling op het totale contentaanbod.”

Gierige Gasten bestaat uit de jonge creatieve talenten en format ontwikkelaars Martijn Manschot (29 jaar), Niels Oosthoek (28 jaar) en Joost Kraima (28 jaar). Zij maken al vijf jaar samen succesvolle online content.

Bastiaan van Dalen, zendermanager Veronica TV, is positief over de samenwerking met Gierige Gasten. “Veronica en Gierige Gasten bedienen dezelfde doelgroepen: onbezorgde pleziermakers en hardwerkende spanningszoekers die dezelfde waarden delen: stoer, avontuurlijk en origineel.”

Onze platformen en content zijn bovendien sterk en aanvullend, de Gierige Gasten zelf zijn super creatieve content makers waardoor deze samenwerking een no brainer is en geweldig voor iedereen die van het merk Veronica houdt: maker, consument en adverteerder.”

Een video waarop te zien is hoe de Gierige Gasten bij Veronica tekenen:

Foto: Talpa








23 Reacties op “Gierige Gasten wordt online platform van Veronica”


  1. Mono

    Gierige gasten is wel een beetje een dood kanaal. Ideeën zijn op en dingen werden overduidelijk gesponsord en later ook in scene gezet.

  2. Sum Ting Wong

    OMG koopt ie weer iets dat al over de datum is. Het is gewoon HOPELOOS

  3. Sum Ting Wong

    “De Gierige Gasten gaan nieuwe social formats voor het platform ontwikkelen en worden medeverantwoordelijk voor de uitbouw van Veronica in het online domein.”
    In gewone mensentaal: ze gaan door met het maken van YouTube fillumpjus, maar nu onder de Talpa-paraplu.

  4. Michael

    Je kan de mensen niet kopen John Talpa!!

  5. HalloJumbo

    Nooit van gehoord.

  6. edwin

    Heb ik ook nog nooit van gehoord. volkomen kansloze actie weer. weggegooid geld.

  7. Frank

    Kanaal stelt niets meer voor.
    Wederom een miskleun van De Mol.

  8. IntiemGeschoren

    Geweldig nieuws. Weet alleen nog niet voor wie.

  9. dj

    youtube heeft veel dom filmpjes als De Gierige Gasten

  10. Mick

    Doe Jensen naar Veronica en dan ná Veronica Inside.

  11. Peacock and Whitemen

    Dat stuk tv is ook onder leiding van talpa zwaar aan het afglijden.

    Die nieuwe serie ‘hongerige wolven’ is een verkapt scoutingkamp spel met 7 ‘onbekende’ nederlanders (de hobby bnners die in wel meer tv spelletjes te zien zijn geweest)

    Natuurlijk krijgt de winnaar een geldbedrag mee naar huis, het typische john de mol sausje uit 1998.

    Die john de mol is de femke halsema van de mediawereld aan het worden.

  12. Marc E. Putto

    Riekt bijna naar paniekvoetbal joh, durf eigenlijk niet naar 6 mei 2020 te kijken als we wat kunnen gaan balan’s’eren. Gun Ome John & co weliswaar het allerbeste…

  13. Bart

    @P&W Men doet ook net alsof d ergeren van Stuktv echt allemaal geweldige nieuwe formats voor online verzinnen. Echter is alles wat ze doen al eens gedaan en dan beter. Dit zij formats die missen op de lineaire televisie waar het met name bij Talpa te veel blijft hangen in te veel blijft hangen in dans, zang, talentenshows en schijtlollige spelletjes met zogenaamde bekende Nederlanders. Overigens vaak de zelfde baantjescarrousel aan bekende Nederlanders.

  14. Asjemenou

    Volgens mij zijn ze 5 jaar te laat met deze gasten vast te leggen

  15. WEST*

    De leeftijd van die lui is bejaard voor een youtubekanaal

  16. Ter Neuzen

    Een No Brainer. Met de nadruk op No Brain.

  17. Noëlla

    Eens met @Mono. Het kanaal van deze gasten loopt erg terug en de filmpjes die ze plaatsten zijn van steeds mindere kwaliteit. Vaak een afgerafelt filmpje van 5 minuten, niet origineel en ook nog eens in scene gezet. Ik dacht eigenlijk dat ze binnenkort wel gingen stoppen. Straks gaat Talpa nog die jongens van ‘Ponkers’ binnen halen, die zijn ook op hun retour.

  18. Bart

    Je zelf online op de kaart zetten doe je niet door talentloze mensen met een YouTube kanaaltje voor veel geld vast te leggen. Die Bastiaan van Galen heeft er echt geen reet van begrepen. Luistert even het interview met hem terug van een aantal weken geleden bij de Perstribune van NPO Radio 1.

  19. King Alert.

    Na het door John al geconstateerde volledig door het ijs gaan van Giel de Winter cs,weer zo fantasieloos kanaaltje kopen.
    Kijk eens goed rond John. Koop mijn kanaal

  20. freek

    RTL doet het slimmer. langzaam aan de kijker verleiden om Videoland te nemen.

  21. freek

    Wat vandaag ‘in’ is op Youtube is morgen weer ‘uit’. Op echte creativiteit heb ik de meeste Youtubers niet op kunnen betrappen. Vaak een pakkende kop in de hoop dat een 10-jarige erop klikt. Kansloos.

  22. Ronnie

    De Gierige Gasten om de doelgroep 18 tot 24 beter te bereiken? Op Youtube doen vooral veel jongetjes van 12 alsof ze 18 zijn.. ik kan me niet voorstellen dat zij echt veel 18 tot 24 jarigen bereiken.

  23. Bobby Eden

    Gaap. Gierige Gasten waren drie jaar geleden leuk. Nu alweer over the hill. Zijn binnen twee jaar allemaal dertig en gaan dan lekker huisjeboompjebeestje doen. Miskoop.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.