Formule 1 naar Nederland, Talpa Network mediapartner

Het is vandaag groot in het nieuws: voor het eerst sinds 1985 komt de Formule 1 weer naar Nederland. In elk geval in 2020, 2021 en 2022 wordt op het circuit van Zandvoort de Grand Prix van Nederland geracet. Mediamiljardair John de Mol stapt met zijn Talpa Network in als mediapartner van het evenement. Zijn radiozenders Radio 538 en Radio Veronica geven vanaf aanstaande maandag de allereerste kaarten voor de ‘Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix’ weg.

Luisteraars van Radio 538 en Radio Veronica maken volgende week iedere dag kans op kaarten. “Om de terugkomst van de Formule 1 in Nederland te vieren staat vandaag De Coen en Sander Show in het teken van de Grand Prix, waarbij luisteraars één uur lang ‘hits waar ze hard op gaan’ kunnen aanvragen.

Overigens is Ziggo Sport de officiële rechtenhouder van de Formule 1-wedstrijden. “Het is voorlopig nog onduidelijk in hoeverre Talpa een rol zal spelen in de verspreiding van beelden“, meldt Racingnews365.

Talpa Networks algemeen directeur Peter de Mönnink zegt: “Het is geweldig dat de koningsklasse van de autosport sinds 35 jaar weer naar Nederland komt. We zijn heel blij voor de vele fans van de Formule 1 en van Max Verstappen dat dit – mede dankzij oer-Hollands ondernemerschap – is gelukt.”

Talpa Network is een trotse partner van Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix. Wij willen eraan bijdragen dat zoveel mogelijk Nederlanders kunnen genieten van de Formule 1 in Zandvoort, de meesterlijke prestaties van de teams en natuurlijk in het bijzonder Max Verstappen.”

Naast Heineken en Talpa stappen ook de bedrijven PON, Gazelle, Jumbo, CM.com en Volker-Wessels in het Nederlandse F1-avontuur.

Foto: BNNVARA

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen