Özcan Akyol weigerde talkshow Robert Jensen

Özcan Akyol heeft een uitnodiging van de talkshow van Robert Jensen tot drie keer toe geweigerd. Hij vond het programma te slecht om eraan mee te doen. Dat schrijft hij vandaag in zijn paginatweecolumn in het AD. Net als Jensen heeft Akyol het probleem van de eenzijdige media veelvuldig aangekaart, maar toch wilde hij er niet over praten in zijn RTL 5-talkshow. “Ik ben twee of drie keer door het programma uitgenodigd. Daar ben ik niet op ingegaan“, aldus de tv-maker.

Akyol wilde zich ‘niet inlaten met die platvloerse borrelpraat op de dinsdagavond’, terwijl hij graag gesproken had over de ‘haperende integratie’, de ‘ideeënarmoede bij linkse partijen’ en de ‘vertrutting van de samenleving’. “Maar niet met iemand die zelf symbool is gaan staan voor het failliet van de dialoog.”

Jensen is gewoon geen goede talkshowhost, aldus Akyol. “Het enige waar de presentator in uitblonk, was het kritiekloos interviewen van zijn politieke helden. Hij lachte het hardst om zijn eigen ‘grapjes’.”

Het is een enorme gemiste kans, vindt hij. “Hij liet ons, iedereen die had gerekend op een serieuze rechtse talkshow, behoorlijk in de steek liet, om maar niet te zeggen dat hij eigenlijk een karikatuur maakte van alle mensen die conservatief zijn.

Akyol hoopt dat er een ‘intelligente, charismatische en vooral respectabele presentator’ opstaat die op een doordachte manier een rechtse talkshow kan presenteren, aldus Akyol.

De AD-column van Özcan Akyol kunt u lezen via Blendle.

Foto: NTR

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ron1
april 26, 2019 18:29

Die Ozcan is extreem rechts, natuurlijk vind hij wat hij vind. Doorzichtig.

Gast
Bears’den
april 26, 2019 18:20

Ik ben Jensen fan, maar heb deze Turk ook wel hoog zitten..
k geef hem wel gelijk, alleen heeft Jensen natuurlijk nooit gezegd dat ie een journalist was..
Ik vond het leuk hoe Jensen zijn show maakte.. Waarom zou je altijd kritisch moeten zijn als je een gast uitnodigt?? Waar komt dat principe vandaan??

Het is ook wel is leuk om gewoon je gast lekker te laten raaskallen.. Op die manier hoor je dus hoe je gasten denken.. Niets mis mee..

Op welke bladzijde staat dat je ALTIJD kritisch moet zijn op wie je uitnodigt??

Precies!! Het was gewoon een leuke amusante show! PUNT..

Gast
XXXL
april 26, 2019 18:15

Akyl*l is een demente turketrekker, 100%.

Gast
Donald Dumb
april 26, 2019 18:05

Ozcan Akyol is in ieder geval succesvoller dan Jensen…

Gast
XXXL
april 26, 2019 18:00

@Michel :Jensen heeft wel voor elkaar gekregen dat veel mensen zich
met hem bezighouden.Trouwens, Nederland weer op zijn smalst: als iemand zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wordt die eraf gehakt.

Gast
Zo ist, en niet anders.
april 26, 2019 12:44

Ben blij ook dat ik zijn kop daar nooit gezien heb, dan was ik weg gezapt.

Gast
Michel
april 26, 2019 09:49

Door sommige reaguurders wordt een artikel/column maar met een half oog gelezen heb ik het idee. Özcan Akyol pleit juist voor een goede politiek rechtse talkshow met een goede presentator. Of Akyol nu zelf links of rechts is maakt daarbij toch niet uit?

Ben wel fan van Jensen, maar dit jasje paste hem echt niet. Echt inhoudelijk werd het nooit omdat Jensen journalistiek tekort komt. Hij is meer entertainer.

Overigens ben ik het niet eens met @Remi: in voldoende columns heeft Özcan Akyol enorme vraagtekens gezet bij de partij DENK. Maar hij besteedt daar niet meer aandacht aan dan aan welke partij dan ook. Hij voelt zich 100% Deventenaar en Nederlander. Vanwege de afkomst van zijn ouders wil alleen de buitenwereld dat hij meer commentaar geeft op Turkse aangelegenheden. Maar dat gevoel heeft hij zelf veel minder (heb ik het idee).

Gast
XXXL
april 25, 2019 17:23

Jensen heeft in ieder geval wel indruk gemaakt. Zou jij ook wel
willen he Akylul ?? Maak je maar geen illusies, het wordt nooit wat met je.

Gast
Paolo
april 25, 2019 17:12

Ik had het dus toch goed: Akyol, een man met ballen. Natuurlijk verlaag je jezelf niet door naar ‘Jensen’te gaan. En zie: Het hoeft al niet meer. Exit Jensen. Ditmaal hoop ik voorgoed!

Gast
Lieke van Lexmond Lover
april 25, 2019 16:59

Hij is net zo’n linkse nare man als Pauw! Wat een lafaard wel bij een linkse show maar hij is zeker bang voor kritiek

Gast
Meneer Kaktus
april 25, 2019 16:16

Gelukkig gaat je grote vriend, alias Dikkie dichtgeslibde ader, heel sportief wel gewoon bij Pauw zitten, hè? Oh, wacht………. 🤣

Gast
Pario
april 25, 2019 14:00

Jensen heeft gelijk over Pauw. Dat programma hoef je niet eens te zien om al te weten wat er gezegd wordt. Allemaal voorgeschreven sleetse politiek correcte drab.

Gast
2019
april 25, 2019 13:59

Nogal een raar standpunt, Akyol. Je kon bij Jensen je view kwijt. Op grond van grote kak wil je dan niet in zijn show. Kaklul die je bent.

Gast
Rubicon
april 25, 2019 13:41

@Remi. So true. Point taken

Gast
Remi
april 25, 2019 12:36

@Rubicon

“Neem je punt over 6Inside ter harte. Ik liet me gaan”.

Dit vind ik fijn om te horen, Rubicon.

Want, laten we eerlijk zijn, waar anders dan bij Jan en Albert gisteravond
hadden we kunnen vernemen dat multi-talent Jon van Eerd
binnenkort Carré gaat “platspelen”.

Jon overweegt nog of-ie weer vrouwenkleren gaat aantrekken.
Hoe dan ook … Jon heeft ‘de lach aan z’n kont hangen”.

Gast
Goudendraakje
april 25, 2019 12:32

@Remi, ben je nu sarcastisch over de nieuwe ceedee van Danny Lukassen?

Gast
Rubicon
april 25, 2019 12:18

@remi
Vond Akyol in zijn laatste programma opvallend kritisch naar turkse gemeenschap. Gaat discussie niet uit de weg en heb hem geregeld gehoord over ‘censuur’ van Denk. Maar ik zal er meer op letten.
Neem je punt over 6Inside ter harte. Ik liet me gaan.

Gast
Slim
april 25, 2019 12:12

Akyol hoeft daar helemaal geen openlijk afstand van te nemen, net zoals ik dat niet hoef te doen van Klaver of van Baudet.

Gast
Remi
april 25, 2019 12:06

@Rubicon

Intussen blijf ik met belangstelling en búitengewoon veel interesse het moment afwachten dat deze Özcan Akyol in de media openlijk afstand neemt
van zijn Turkse “streekgenoten” van DENK.

Ik volg deze Özcan op alle soorten van media, maar nooit hoor je ‘m er over.

En hou eens op met 6 Inside downgraden. Onnodig.
Jan en Albert hadden gisteren spectaculair nieuw inzake volkszanger
Danny Lukassen.

Danny zit in de studio, er komt een nieuwe ceedee !

Gast
Nico
april 25, 2019 12:01

de hegenomie
van het linkgedraaide partijkartel ????????

Wat sommigen wel niet opschrijven. Ze weten waarschijnlijk zelf niet wat het betekent.

Gast
Rubicon
april 25, 2019 11:56

Niet eens met @Remi. De man heeft niets opgeschud en eigenlijk meer zijn eigen kartel dat hij te gast had naar de mond gepraat. Akyol heeft gelijk. Het was gewoon een slecht programma met vaak nog minder kijkers dan 6Inside (sorry @remi..is sterker dan mezelf). Anyway blijf benieuwd naar rechts geluid maar dan van eerder door mij genoemde mensen als Hoogland, Nijman, Veelo, Wynia, Nauscia, Nanninga etc. Goed voor evenwicht. Presentator; Sywert

Gast
Sapperdeflap zeg!
april 25, 2019 11:49

Ik geef Akyol groot gelijk. Met Jensen is geen goed gesprek/discussie te voeren. Als je je voor je klapvee op extreem eenzijdige en infantiele wijze afzet tegen ‘links’ en de zgn. MSM, is alle geloofwaardigheid zoek. Los van Eus zijn kwaliteiten en ambities, zal hij uiteraard nooit in aanmerking komen voor het presenteren van een rechts programma, want hij wordt door veel aanhangers van ‘realistisch rechts’ als ‘deugmens’ beschouwd, en zijn afkomst is uiteraard ook een ‘dingetje’…

Gast
vlugge japie
april 25, 2019 11:40

Jensen heeft gisteren ook getweet dat hij uitgenodigd was bij pauw en noemde hem een idioot en zijn programma ‘ouwe sleetse media’.

Gast
anoniem
april 25, 2019 11:34

Ozcan Akyol
angela Mug de jong

zijn jullie 2 verantwoordelijk voor de niet groeiende oplage van AD

ivm met jullie column

Gast
Baudettekettet
april 25, 2019 11:34

Jensen…je was vroeger altijd leuk,gevat, grappig. what happened?

Gast
T. Hiddema
april 25, 2019 11:33

Akyol heeft (zoals zovaak) een punt!

Gast
Remi
april 25, 2019 11:30

Het mag dan een “platte” talkshow zijn geweest, zal allemaal wel,
maar deze Jensen heeft er intussen wél voor gezorgd dat de hegenomie
van het linkgedraaide partijkartel even lekker is opgeschud.

Ik begrijp dat dat moeilijk voor je is, Özcan.
Jij zit daar bij DWDD zogenaamd ‘neutraal’ je dingetje te doen, maar intussen.

De spreekwoordelijk wolf is schaapskleren.

Gast
kritisch avro-lid
april 25, 2019 11:26

Goed verhaal van Özcan.
Spijker op zijn kop!

Gast
oijoepio
april 25, 2019 11:22

Verstandig.

Gast
Baron
april 25, 2019 11:21

Mietje. Wat een mietje.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen