Laagterecord voor Humberto’s VTBL: 86.000 kijkers

Humberto Tan dacht met RTL Late Night het ergste wel te hebben gehad op het gebied van horrorkijkcijfers, maar met zijn nieuwe talkshow VTBL doet hij er nog een schepje bovenop. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het lijkt tegenwoordig wel een rage onder tv-sterren om je voor anderhalve man en een paardenkop uit te sloven, zie ook Albert Verlinde en Twan Huys. De zevende aflevering van VTBL kwam zondag uit op slechts 86.000 kijkers (1,3 procent).

Net als bij Huys en Verlinde is dat niet omdat Tans programma de tijd nodig heeft, maar omdat de kijker zijn beslissing al heeft gemaakt. In alle drie de gevallen trokken de eerste paar afleveringen namelijk veel meer kijkers. Oftewel: de kijker vindt het niet te pruimen, haakt af en keert nooit meer terug.

In het geval van VTBL trok de eerste aflevering 265.000 kijkers. Ter vergelijking: daar is nu slechts 32 procent van overgebleven. Het lijkt erop dat de kijker dit iets te veel van het goede vindt in het genre voetbalpraat-tv.

De zeven afleveringen van VTBL tot nu toe scoorden als volgt:

  • Aflevering 1: 265.000 kijkers
  • Aflevering 2: 284.000 kijkers
  • Aflevering 3: 167.000 kijkers
  • Aflevering 4: 107.000 kijkers
  • Aflevering 5: 146.000 kijkers
  • Aflevering 6: 131.000 kijkers
  • Aflevering 7: 86.000 kijkers

Foto: RTL

49 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Annoniemus
maart 5, 2019 10:08

Als er bij zou staan deze foto is gemaakt op de binnenplaats van een bajes, geloof je het direct !

Gast
CreaBea
maart 5, 2019 00:08

word tijd dat de mol die zooi bij rtl opkoopt

Gast
Eheheherben Wennemars (Schaats L U L )
maart 4, 2019 23:17

Het is opnieuw een verloren programma.
Verkeerde presentator… voor het programma.
Programma voegt niks toe……

Tan is een aardige gozer maar het lijkt qua presenteren toch helemaal op te zijn.
Tan stop er mee.

Gast
TopofFlop
maart 4, 2019 20:16

Programma begint 10 minuten te laat! Meteen om 19:50 starten als Studio Sport is afgelopen. Op veel zenders is dan reclame. Eindtijd 21:15. Dat is lang genoeg! Verwacht er geen wonderen van, maar het zal wel iets schelen.

Gast
haha is toch te verwachten.
maart 4, 2019 20:07

En dan moet hij weer terug naar RTLN. Het is lachwekkend.

Gast
Carola
maart 4, 2019 17:40

Hoop die egotripper Tan nooit meer op TV te zien met dat zelfvoldane lachje van hem, ga een baan zoeken notoire vreemdganger.

Gast
liefkleinhertje
maart 4, 2019 16:50

Die Humberto is een echt kijkcijferkanon alleen jammer dat het op de (af)grond staat gericht.

Gast
Bep
maart 4, 2019 15:02

Ik kan die vervelende zwarte zeurende vleespet niet meer zien. Wegwezen met die enge glibber met zijn, leugens, zijn maffe pruilmondje en zijn belachelijke dansmoves. Ga maar samen met die mafketel Sylvana Simons iets doen rondom Zwarte Piet of zo maar dan wel graag anoniem want niemand wil jullie zien of horen, griezels!

Gast
Kwelbuiskijker
maart 4, 2019 14:25

Ook deze zelfingenomen Zwarte Piet hater kan binnenkort zijn biezen pakken.
Het ruimt na Twan Huys mooi op bij RTL.

Gast
Meneer Kaktus
maart 4, 2019 14:10

Mooi. Opzouten met die overbodige pulp. En vergeet die vette, ordinaire, met plakplaatjes behangen tokkie niet. Wát ‘n kneus!

Gast
bastiaan
maart 4, 2019 14:07

het publiek moet deze man niet, ook van de buis halen

Gast
Leer spеllen, idioot!
maart 4, 2019 13:45

Kijk toch, daar hebben we die ‘mongоjl’ van een Godefuck France weer die niet weet wat BNN’er betekent.

Gast
Albert
maart 4, 2019 12:38

Zondagavond is geen goede avond….eerder op een dag dat rtl7 voetbal heeft

Gast
Gert-Jan
maart 4, 2019 12:35

Jeetje, wat is dat Studio Voetbal van de NOS verschrikkelijk slecht, VTBL van Tan is nog interessanter!

Dat Kees Jansma daarbij aanschuift is voor hem een blamage.
Kees hoeft toch niet, je hebt geld genoeg?
Wie heeft toch die Rafael van der Vaart erbij gehaald ?
Een zelfingenomen ventje ( goede voetballer geweest hoor ) die nauwelijks verstaanbaar is en eigenlijk eens naar een aantal logopedisten zou moeten gaan.

Verder is dit programma de saaiste voetbal praatshow die er bestaat.

Gast
StefanV
maart 4, 2019 12:15

Hoewel het een beroerd kijkcijfer is, denk ik dat het mede komt omdat NPO 1 live het WK Allround schaatsen uitzond.

Gast
Ben
maart 4, 2019 12:13

Tan is erg. Maar welke bobo geeft deze onbenul opnieuw een kans na zo’n schrijnend debacle.
Weer een anti zwarte pietfiguur die uitgekotst wordt.
Je kunt niet ongestraft heel nederland rascist noemen vanwege een kinderfeest. Deze nobody’s onderschatten dit zo.
Openlijk je excuses op tv en in minimaal 5 kranten op de voorpagina gaat je misschien ooit een kans geven.
Er is een groep op internet waar meer dan 500.000 lid van zijn.
Die boycotten zulke lieden en sturen ieder minimaal 20 berichtjes naar niet leden. Tel maar uit.

Gast
StefanV
maart 4, 2019 12:10

Er is een overkill aan voetbla op tv. Alleen Veronica Inside is een succes, omdat het geblaat over voetbal daarin gepaard gaat met flink wat humor en een leuke sfeer. Studio Voetbal is speciaal voor mensen die graag in een diepe coma willen belanden.

Gast
Mark l.
maart 4, 2019 11:47

”Het lijkt tegenwoordig wel een rage onder tv-sterren om je voor anderhalve man en een paardenkop uit te sloven, zie ook Albert Verlinde en Twan Huys.””

Het is maar wat je een ster noemt. Misschien is men klaar met altijd maar weer dezelfde bekende koppen en heeft men behoefte aan een nieuw geluid ipv het zoutloze gezever?

Gast
pieter baan
maart 4, 2019 11:39

HalloJumbo
Mon 04 Mar 2019 om 11:18

niet iedereen zit de gehele dag op youtube te gluren omdat ze verder geen leven hebben.

Gast
pieter baan
maart 4, 2019 11:38

vond het gisteren ook een hele slechte uitzending met een heel slechte tafelbezetting. Volgende week van gaal als ik het goed gehoord heb, zal het programma nodig hebben

Gast
HalloJumbo
maart 4, 2019 11:18

Van die schijtlollige filmpjes die iedereen al 1000x gezien heeft. En Tan die het hardst lacht.

Gast
Jur
maart 4, 2019 10:54

Gisteren een stukje gekeken maar wat was het taai.

Gast
TopShow
maart 4, 2019 10:46

Het was gisteren weer een prima voetbal talkshow met dito gasten!

Gast
Vrede
maart 4, 2019 10:43

Praten over voetbal is prima maar waarom die types als Viggo Maas enz afwisselen? Dat willen we niet. De continu knikkende Tan irriteert ook en zo’n gesprek bij de lockers is een moment om naar de wc te gaan.

Gast
Lieke van Lexmond Lover
maart 4, 2019 10:40

Verkeerd tijdstip!! Luizenmoeder, Miljoenenjacht, schaatsen, Darts, alles was gisteren tegelijk op tv en VTBL is nu de boosdoener.
Programma kan beter naar de maandagavond 22.15 tot 23.30 uur

Gast
weethetbeter
maart 4, 2019 10:23

Ik blijf het toch een aardig programma vinden !!!!!

Gast
Annoniemus
maart 4, 2019 10:23

Gesneuveld met RTL Late Night en het volgende Waterloo voor Humberto is VTBL !!!!

Gast
den dirk
maart 4, 2019 10:19

Tan zit in zoveel programma’s, dat hij de scherpte verliest.
Hij zou zich eens moeten concentreren om één programma heel goed te maken.
Nederland barst van de analisten. In het programma VTBL van Tan vind ik Theo Janssen best een aardige analist,omdat hij uitstraalt een aardige gozer te zijn.
Maar die conferencier en ook zo’n overschatte Andy v.d. Meide voegen niks toe.
Daarvoor haken kijkers af.
Trouwens Nederland barst van de ex voetbalanalisten, waarvan ik vind, dat de meeste ongeschikt zijn. Een goede sportjournalist heeft meerwaarde, dan al die ex voetballers opvoeren uit promotioneel oogpunt. Maar het is vaak nonsens wat die zeggen.
Bij Fox hebben ze Mario Been, die zegt al jaren hetzelfde, Madouro ook, staat er stil bij en kijkt alsof hij het zojuist in de broek gedaan heeft, de Wolf die zo plat Rotterdams praat, dat het irriteert. Daarnaast is bij Fox, op zondag een te drukke tafel op TV met wel 6 mensen die over een lullig wedstrijdje praten. Ook van Gangelen vind ik niet een echte voetbalman, meer een armband kettingen verkoper.
Bij de NOS hebben ze van der Vaart, die ik vanwege zijn binnensmonds gebrom niet kan verstaan.
De heren van VI Veronica zijn de winnaars van dit hele peloton “voetbal kenners”!

Gast
Job
maart 4, 2019 10:15

Exit Twan, nu nog voor Tan….

Gast
BRK
maart 4, 2019 10:08

Ik dacht dat Twan Huys wel een langdurig contract had (3 jaar kan ik me herinneren), maar het is nu toch echt voorbij.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4630076/rtl-stopt-met-rtl-late-night-vanavond-laatste-uitzending-twan-huys

Gast
Wyatt
maart 4, 2019 10:05

RTL Late Night met Twan Huys CANCELD

Nu 6 Inside nog.

Gast
Marcooo
maart 4, 2019 10:05

Niet de beelden hebben. Groot probleem.
Niet de beste gasten hebben. Want dat is dan een must. Groot probleem.
Maar de meest saaie uitgerangeerde cabaretiers van Nederland aan tafel zetten is gewoon dom. Die Nuhr jongens zijn klaar. Niets aan. Samen is het prima bejaarden cabaret met flauwe grappen uit 1980 maar die jongens zijn aan alle kanten ingehaald door veel en veel leukere Comedians. Wat is dat een stomme keuze geweest

Gast
HansR
maart 4, 2019 09:58

De eerste uitzending met Ronald Koeman en Willem van Hanegem was juiste vanwege deze 2 de moeite waard maar daarna is het (gasten) steeds minder geworden en Tan,met zijn gemaakte enthousiaste deskundigheid, is de grootste stoorzender in het geheel. Ben in aflevering 3 voorgoed afgehaakt.

Gast
Trudy
maart 4, 2019 09:43

Alles wat die vleespet doet flopt met zn arrogante rotbek

Gast
Hetty Hottemetot
maart 4, 2019 09:39

Twee woorden± Humberto. Tan. Nederland was een jaar geleden al klaar met deze oude dansuhndu schnabbelaar. Zet hem dan ook niet meer in. Laat de man lelijke stoelen en cd-boxjes met oude discohitjes verkopen.

Gast
Ton burer
maart 4, 2019 09:37

Het is erg moeilijk met nieuwe programmas aan de bak te komen of het moet erg goed zijn,een optel som van allerlei redenen dat men niet wil kijken.

Gast
M
maart 4, 2019 09:32

Tan is een uitstekende presentator, en laat dat ook in dit programma zien, maar het programma is kansloos:
verschilrikkelijk slechte analisten (Jansen en Hasselbaink), nog veel verschrikkelijker cabaretiers (enger dan Waas en Heerschop zijn er niet), en dan ook nog eens geen voetbalbeelden…..

Gast
Trudy
maart 4, 2019 09:29

mAnusje van alles Humberto Tan, de zelfvoldane gladjanus.

Gast
Gerben Bennemars (Die Schaats L U L )
maart 4, 2019 09:14

dmmu KTNKKR mehsuh…Goejenavunt!

Gast
Godefroy France
maart 4, 2019 09:10

Tan in de Ban!
weg met deze creeps, kunnen niks, willen altijd maar aanwezig zijn, verzameling zwetsers om hem heen, niet om aan te zien/horen.

HUYS VAN DE BUYS
TAN IN DE BAN

BNNers ,,,,minder, minder, minder

Gast
André
maart 4, 2019 09:07

Blijkbaar is het heel moeilijk om met een origineel programma te komen. Wie het idee had om op zondag met een voetbalpraatprogramma te komen, had zich beter moeten oriënteren. Er is bij de NPO alzo een overdaad aan sport op televisie en dan beperkt het zich ook nog eens tot de grote sporten.

Gast
MENEER West
maart 4, 2019 09:06

By the way Dat is ook het makkelijk denken bij RTL NEDERLAND
Zet een tafel in een leuk decor een presentator en hup gegarandeert veel kijkers
zo denken ze ook bij 5 uur live , maar redactioneel is het niets , en de onderwerpen worden gemaakt voor jip en janneke Kwaliteit wint altijd , daarom is de NPO wat het nu is , en daar moeten we trots op zijn !

Gast
Jan Muilwijck
maart 4, 2019 09:02

Hoogmoed komt voor de val Tan. Nooit meer op de buis met dat glimmende zelfvoldane volgevreten hoofd.

Gast
MENEER West
maart 4, 2019 09:01

het is toch ook zielig dat je voor je gevoel dit programma blijft maken
zou er gewoon mee stoppen als ik H. TAN was , je zit toch voor joker
in Hilversum wordt hij gewoon uitgelachen ! hij heeft zijn credit aardig verspepeld in radiostad

Gast
Woi!ter.
maart 4, 2019 08:59

Een voetbalpraatprogramma zónder actuele voetbalbeelden…..

Gast
Curryworst
maart 4, 2019 08:57

Humberto Tan is ongeloofwaardig om de doodeenvoudige reden dat hij van alles en nog wat presenteert. Eén of ander suffige dierenspelletjeskwis, Holland’s got Talent, een eighties music evenement, reclamespotjes voor luie stoelen, Unox reclame.
De voetballiefhebber zit niet te wachten op een ijdele n1ichterige glijer strak in het pak gehesen.

Gast
Cary
maart 4, 2019 08:54

Jammer voor Humbertoo maar ik kan hem niet zien. Dat heb ik ook met Dionne Stax , als zij in beeld verschijnt bij het journaal zap ik ook weg.
Ik hou niet van dat soort types.

Gast
NPO kijker
maart 4, 2019 08:50

De VI jongens zijn niet te vervangen.

Wen er maar aan RTL kijkers. Linda en de Molletjes zijn niet te vervangen.

Gast
Job
maart 4, 2019 08:40

Ik heb zelden zo’n slecht programma gezien. Zielig gewoon. Met die cabaretier die er voor spek en bonen naast zit. Het klopt van geen kant.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen