Ruud de Wild: ‘6 Inside bedrijft keihard propaganda’

Geplaatst op Tue 26 Feb 2019 om 10:10

Ruud de Wild vindt dat het programma 6 Inside van Albert Verlinde wel héél erg veel aandacht schenkt aan de zenders van Talpa Radio. Over marktleider NPO Radio 2 gaat het bijna nooit. Daar confronteert De Wild hem mee in de podcast 30 Minuten Rauw. Angela de Jong uitte eerder al de kritiek dat Verlinde in 6 Inside wel heel erg lovend is over alles wat Talpa doet en De Wild sluit zich daar nu bij aan. Hij zegt tegen Verlinde dat 6 Inside de propagandamachine van Talpa lijkt.

Ruud de Wild: “Waarom gaat het heel weinig over de grootste zender van Nederland, Radio 2? Is het toch een beetje wiens brood men eet? Er wordt heel flauw gedaan over een Top 4000 die helemaal te gek is. Dat zijn gewoon de platen die Radio 10 altijd draait. En dat allemaal in het sentiment van de echte lijst, namelijk de Top 2000 van Radio 2. Dan denk ik: dat is gewoon propaganda in 6 Inside.”

Albert Verlinde: “Ik ben een radiozapper, dus ik kom alle zenders tegen.”

Ruud de Wild: “Het valt mij een beetje op dat het heel veel over Talpa-radiozenders gaat, maar weinig over de echte grote.”

Albert Verlinde: “Dat is niet bewust, want ik zal de eerste zijn die over alle radiozenders iets wil doen. Aan de andere kant denk ik oprecht dat wat je de afgelopen jaren hebt zien gebeuren, de samenklontering van mediabedrijven, dat dat heftiger is geworden. De publieke omroep zal zichzelf ook promoten als het zo uitkomt en de commerciële omroep, of het nou RTL met het AD of SBS met de radio is, ook. Maar het is een goede opmerking: ik neem het mee.”

De podcast 30 Minuten Rauw kunt u hier beluisteren.

Foto: SBS








9 Reacties op “Ruud de Wild: ‘6 Inside bedrijft keihard propaganda’”


  1. dynamische dennis

    Ruud zou Robert Jensen in zijn podcast moeten uitnodigen. Dat zou een spetterend gesprek opleveren, over o.a. de “neutraliteit” van de NPO.

    Inleidende beschieting: Ruud, waarom heb jij ooit Jeroen Kijk in de Vegte van mij gejat toen ik een sabbatical had?

  2. Ron

    6Inside is de zelf-feliciteer show van Talpa, net als Boulevard dat voor RTL is. Niets nieuws. Maar eerlijk bekeken als ze het over radio hebben kom je niet onder de radiostations van Talpa heen aangezien bijna de hele radiowereld bestaat uit Talpa radiostations.

  3. Mike

    John de Mol koopt reclamebureau ter aanvulling van zijn media-imperium

    Media-ondernemer John de Mol bouwt gestaag aan een compleet imperium dat tv, nieuws (persbureau ANP) en internet dekt. Daar hoort wat betreft De Mol ook de productie van reclame bij. Maandag werd bekend dat De Mols Talpa Network het reclamebureau Brand New Telly overneemt. De oude naam van het bureau verdwijnt, want Brand New Telly gaat verder als Talpa Network Creative.

  4. Remi

    Meest opvallend in Ruud de Wild’s meest recente podcast ?

    Albert weet wie de “Mol” is ;)

  5. n

    HAH.
    Net alsof RTL daar niet aan doet.

    Die zijn nog veel erger.

  6. Gordon Heukeroth

    Wat zijn ze oud en lelijk geworden die twee

  7. Albert

    @n alleen albert gilde het van de daken dat hij het anders ging doen…

  8. anoniem

    albert verlinde

    hou nou op

    met je vrouwelijke gelullll

    het volk en de land genoten gaan nu kotsen van je

    met je oma / moesje gezicht

    vraag een surinamer wat we bedoelen met moesje gezicht………..

  9. ruben

    moesje gezicht betekent

    een oma gezicht

    oude vrouw

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.