Nieuw laagterecord 6 Inside: ‘Het gaat ontzettend goed!’

Geplaatst op Fri 15 Feb 2019 om 8:30

Het is niet bekend door welke bril Albert Verlinde elke ochtend naar de kijkcijfers kijkt, maar zijn opticien had kennelijk een wel héél slechte dag. Terwijl 6 Inside avond aan avond nieuwe laagterecords noteert, roeptoetert de showkoning nu in de media dat zijn show het geweldig doet. Hij vertrouwde Talpa’s ANP gisteren toe dat hij terugkijkt op een ‘ontzettend goede eerste maand’. Een dag later, vandaag dus, rolt het volgende laagterecord uit de SKO-servers: 108.000 kijkers (3,0 procent).

Het zijn cijfers waar Twan Huys nog jeuk van krijgt, maar Verlinde blijft optimistisch. “Het heeft nog steeds tijd nodig om te groeien”, zo herhaalt hij de standaardkreet van presentatoren in noodweer.

De weekgemiddeldes van 6 Inside tot nu toe zijn 253.000, 170.000, 170.000, 153.000 en 156.000 kijkers. Vorige week noteerde het programma zijn laatste laagterecord: 115.000 kijkers. Daar duiken Verlinde en zijn insiders nu dus weer wat onder.

Ziet Verlinde dan niet dat de kijker het al lang heeft laten afweten? Bij het ANP van SBS-baas John de Mol zegt hij: “Natuurlijk wil ik dat er wat meer mensen kijken dan nu. Maar we zijn ontzettend fijn bezig. Wat ik belangrijk vind, is dat iedereen ervoor gaat en er ook in gelooft. En ik ook. Ik ben begonnen aan een nieuw avontuur op een tijdstip waar moeilijk naar gekeken wordt. Waarvan mensen denken ‘we zitten al bij RTL of NPO 1′. Daar moeten we tegenop knokken.

SBS 6 laat hem gewoon lekker staan, meent Verlinde. John de Mol gelooft er volgens hem in. “Dus wij bouwen vrolijk door. Wij geven absoluut de moed niet op.

Foto: SBS








42 Reacties op “Nieuw laagterecord 6 Inside: ‘Het gaat ontzettend goed!’”


  1. Woi!ter.

    Veronica Inside is beter

  2. max

    ZO de 6inside bash is vandaag ook weer binnen…..

  3. Martini

    Als trouwe kijker van het oude Boulevard, is dit totaal niet wat je verwacht had… Ook geen scoops of andere noemenswaardige onderwerpen aan tafel. De constatering is toch wel dat de tijd nou eenmaal anders is. ‘Sterren’ maken nieuws via hun eigen social media bekend. Albert is niet zo gezellig als ik me herinner en heeft vaak zeer vreemde opvattingen die hij vrij opgefokt deelt.

  4. Curryworst

    Als zelfs de herhaling van Piets Weerbericht om 5 uur en om half 6 het door Jumbo gesponsorde kookprogrammaatje beter scoort dan het met groot bombarie aangekondigde 6Inside dan is Albert positieve commentaar op zijn minst hilarisch te noemen.

  5. Sven L.

    @max; dat hebben ze zichzelf aangedaan. Hoog van de toren blazen. Enorme campagne gevoerd en dit programma zou het echt gaan worden. Heel Nederland moest dit gaan zien.

    Nou er kijken nog meer mensen naar TV Gelderland nieuws.

  6. Vrijdag

    Weer minder kijkers: 10. RTL Boulevard (RTL4) 765.000

    NPO is de lachende derde. Ga zo door met moddergooien RTL.

    Top 15
    01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.970.000
    02. De wereld draait door (NPO1) 1.274.000
    03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.225.000
    04. EenVandaag (NPO1) 1.088.000
    05. Jinek (NPO1) 990.000

  7. west

    Gelukkig maar voor RTL dat de 5 uur live zo goed gaat
    Maar dat lees je hier niet 244.000 kijkers nou geweldig hoor!!
    En al maanden geen letter over dit succes op deze site

  8. Peter

    5 uur live is dan ook niet met veel bombarie in de media begonnen

  9. Sven L.

    @ Peter; dus dat. Dat detail vergeten ze hier nogal vaak ;)

  10. José

    @west:

    Heb je een idee waar je het over hebt? 5 Uur Live is een heel ander verhaal. Wordt volledig betaald door de Postcode Loterij. Het doel is niet hoge kijkcijfers. Het doel is om de juiste doelgroep te bereiken, die gaat doneren aan goede doelen. Blijkbaar bereiken ze dit doel, met Koffietijd en 5 Uur Live, want het is al jaren op de buis. RTL vindt het wel prima, ze hebben twee live-programma’s zonder kosten. Meer kijkers is leuk, maar niet het belangrijkste.

  11. Gaathemnietworden

    Toch nog 108000 kijkers die geïnteresseerd zijn in de ingegroeide teennagel van Dreetje Hazes of de eerste schooldag van het dochtertje van één of andere soapster.

  12. Bart

    Het programma zit gewoon nog steeds niet goed in elkaar. Het is teveel door elkaar gekwek aan een tafel. De gezichten aan tafel zijn ook niet allemaal even sterk. Onderwerpen ook niet altijd even sterk. Het het voelt afstandelijk. Het decor is niet goed en te klein. Het mist ook een loopje. Voice over die korte nieuwtjes brengt vervangen door Shelly of Céline in de studio.

    Naast er veel moet veranderen bij 6 Inside (is denk ik al te laat) klopt de rest van de vooravond ook niet. Je komt bij SBS6 uit niet echt een sterke middag. (nog zacht uitgedrukt) En ze hebben nog steeds alleen maar regionieuws. Het enige wat er daarna nog op de menukaart staat is Utopia en dat is eigenlijk door 6 Inside de vreemde eend in de bijt geworden in de vooravond.

    De hele zender klopt gewoon niet. Al heel lang niet. De veranderingen duren veel te lang en gaan te stapsgewijs. Het gaat bij de naam al gigantisch mis. Die moet om te beginnen al anders.

  13. west

    dat is geen exuus 5 uur live werd met ook reclame en met voor aankondigene
    de ether in geslingerd , daar kon je ook niet omheen

  14. MarkoV

    Jongens, online een groot succes en de kijker moet het nog leren waarderen. Komt echt goed. Geef het wat tijd. Over een jaar of 6 BAM

  15. Wyatt

    5 uur live is gewoon gesponsorde TV terwijl flop Inside alleen maar geld kost.

  16. Vrijdag

    RTL 5 scoorde met Temptation Island: 586.000 kijker

    Waar zijn de miljoenen kijkers na al die bombarie de afgelopen weken.

  17. Bears’den

    Ik zei het al meteen,..
    Gooi Jan eruit en zet iemand anders daar neer!
    Jan kan er niks van..

  18. Joop55

    De eerste tekenen dat niemand maar dan ook niemand iets van al die Talpa-onzin moet.

  19. west

    @Jose ge lol Iedereen wil hoge kijkcijfers je denk toch niet dat RTL 4 tevreden is met 244.000 kijkers , kost ze misschien niets, maar bij lage kijkcijfers heb je ook minder reclame inckomsten. ze kijken met argusogen naar MAX die hebben gewoon de RTL kijkers ingepikt en of je nu jong of oud bent.. loterijen zin er voor iedere doelgroep !! er spelen miljoenen mensen mee met de postcodeloterij
    dus dat beetje kijkers bij 4 die al meespelen zet echt geen zoden aan de dijk !
    nee MC kijkt meer naar TALPA dan RTL als het slecht gaat !!Of er zijn afspraken gemaakt met RTL een beetje partijdig zijn ze wel !!

  20. west

    @5 UUR LIVE KOST NIETS BETAALD DE POSTCODELOTERIJ
    een deel misschien maar niet voor 100% incl medewerkers, uitzend kosten
    explotatiekosten anbonnementen facilitare kosten enz enz.

  21. Jaap Aap

    Kunnen die 108.000 mensen niet samen met die glimworm van een versteegh en die reetridder van een verlinde op een onbewoond eiland worden gedumpt? Zonder camera’s graag voor JdM dit nog als een serieuze format ziet ipv 6 inschijt!

  22. Vrijdag

    RTL LATE NIGHT MET TWAN HUYS 244.000

    Laagterecord week in week uit.

    Weken vooraf met veel bombarie gepromoot.

  23. Niels777

    Elk ander programma zou beter scoren, Home Video’s herhalen al 2 a 3 dubbele

  24. Saar

    6 Inside gaat nooit meer iets worden.
    Het “doorbouwen” (lees: het niet cancelen) van het programma is puur voor Alberts ego. Die dacht dat Nederland hem massaal gemist had en hij boulevard wel ff zou wegvagen. Helaas Albert: boulevard is nu eenmaal meer dan Albert en doet het sinds zijn vertrek al jaren beter dan ooit. Dat zijn nou eenmaal de bittere feiten.

  25. Hetty Hottemetot

    Kwaliteit maak je. Kwaliteit koop je niet, meneer De Mol. NL lijkt klaar met de aftandse formats, sleetse sterren en het niet serieus nemen van de kijker. Tel daarbij op een gunfactor van 0, nepotisme all over en on-collegialiteit en het zinkende schip SBS/Talpa drijft steeds verder af.

    En nee, Don de Mol: dwepen met successen uit een lang verleden (Big Brother, 1956 en The Voice, 1967) is geen reddingsboei.

  26. Bep

    @Hetty Helemaal mee eens.

  27. Herman Hoogsteder

    Ik stop met kijken .Dit is zo ontzettend slecht.Er zitten allemaal niets zeggende gasten aan tafel,die ook nog door elkaar heen zitten te kleppen,verschrikkelijk.DIE jan V.IS OOK VERSCHRIKKELIJK SLECHT.
    ik heb het gehad.

  28. happie

    Steeds tegen die robotmond die maar doorgaat woorden uit te braken zonder enige emotie op zijn gezicht van Verlinde is geen pretje. Zeker niet eten bij de tv. Behalve als je af wilt vallen.

  29. Nico

    Ik vond het programma al een stuk beter zonder Albert. Nu krijg iedereen tijd om zijn verhaal te doen. Albert komt er meestal tussendoor. Hij hoort zichzelf het liefst. Weg die vent.

  30. max

    heerlijk al die commentaren……Zeiken kunnen ze op MC wel. Nederlanders vinden het namelijk heerlijk als iemand hoog van de toren blaast en dan faalt. Dat is de mentaliteit in NL, jammer maar helaas. En kijkcijfers, tja, dat is het enige wat telt voor de MC bezoeker. Laten we lekker door gaan met het bashen van Verlinde….

  31. Reageerder

    @Max, dit heeft Verlinde toch zelf veroorzaakt?

  32. JohanV

    Hopelijk blijft van der Linde er zelf ook in geloven.

  33. Erik de Groot

    @Vrijdag: Temptation Island is een kijkcijferhit op Videoland. RTL mikt niet alleen op lineaire kijkers. 6Inside gaat lineair naar beneden (dubbele woordwaarde) en doet het online verschrikkelijk slecht.

  34. Lieke van Lexmond Lover

    Heeft gewoon te maken met het mooie weer buiten en de vakantie die is begonnen

  35. Onno

    Ik zei ook al tegen Albert.”Stop ermee”. Maar je weet hoe hij is hè?Ijdel,arrogant en eigenwijs.

  36. west

    @ Hoogsteder overal zie je bn ers opduiken die zoveel zeggen, maar uiteindelijk wordt er niets zinnigs gezegd BLA BLA BLA
    En de bnners die zo nodig iets willen zeggen, gaan naar roddelsites
    ja dat is goed voor de publiciteit als nietzeggende bnner moet je nou eenmaal in de bladen of roddelsites staan , misschien dat het weer werk oplevert !!

  37. Erik

    Jan Versteegh maakt met zijn versprekingen, verkeerde intonatie, gemaakte vrolijkheid, met zijn stem soms teveel de hoogte in, zenuwachtige indruk, niet echt geïnteresseerd in items het hele programma KAPOT. Daarbij ook nog eens publiekshater Koblenko erin…Tsja….dan lopen de kijkers wel weg. Absoluut.

  38. Ron

    Het groeit NIET, integendeel zelfs. Er zit 0,000% progressie in de kijkcijfers. Dus weet niet welke cijfers hij elke ochtend onder ogen krijgt maar dit is ridicule onzin!

  39. ivan

    De tijden zijn ook flink veranderd, Alle belangrijke nieuws en roddels kun je vinden op je smart of iphone. Lineaire tv heeft zijn beste tijd gehad.

  40. DE GENERAAL

    Nederland is een democratie.
    Het omroepbestel is open voor elk.
    Iedere stumper mag een programma presenteren.
    De kijker bepaalt zelf of die er notie van neemt.
    Kwaliteit bewijst zichzelf.
    Deze site verandert (of beïnvloedt) dit voor geen één meter.
    En verder sluit ik me aan wat ze hierboven stellen.
    Doorprutsen is een optie, stoppen is een optie.
    Het zal niet gemist worden.

  41. edwin

    Albert met zijn Inside-kliek zal NIET gemist worden, het is echt niet vol te houden tot het eind af te kijken. als ik Koblenko in beeld krijg, grijp ik helemaal snel naar de afstandsbediening. De melk in m’n koelkast verzuurt gelijk.

  42. Maartje

    Tinnef. Dus daarom verzuurt de melk!
    Dat Oost-Europese takkeweijf vergalt alles met ‘r zure mening.
    Maandag heeft Jan er een kijkert minder..
    En ik dacht nog wel dat het door Patty kwam.
    Al m’n planten hangen slap sinds zij op tv was.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.