Gerommel bij Luizenmoeder om Kruidvat-merchandise

De mensen van Bing Film & Televisie, het productiehuis van De Luizenmoeder, zijn lekker bezig. Ze hebben de acteurs van de serie helemaal niet ingelicht over alle merchandise die nu te koop is bij de Kruidvat. Dat bleek maandagavond in 6 Inside. Er gingen al geruchten dat de Luizenmoeder-sterren vonden dat ze niet genoeg meedeelden in het succes van de serie en daar komt dit gedoe met alle Luizenmoeder-pannenlappen, -tassen en -kalenders bij de Kruidvat nog eens bovenop.

Een dame van de Kruidvat presenteerde de nieuwe Luizenmoeder-productlijn vol enthousiasme in 6 Inside en bij RTL Boulevard waren alle items uitgestald op de presentatiedesk.

Kruidvat-mens José Mens: “Bij het succes van het eerste seizoen begon het bij ons echt te kriebelen, van: hoe kunnen wij dit op de markt brengen en hoe kunnen we onze klanten hiermee verrassen? Dan ga je in de markt op zoek. We hebben contact opgenomen met de licentiehouder van het programma en dan kijk je in samenspraak met alle belanghebbenden hoe je dat op de markt kunt brengen. Zoals je ziet is dat gelukt.

Al direct voelde Albert Verlinde nattigheid. “Het heeft toch te maken met spanning op de set van De Luizenmoeder. Toen die serie begon geloofde helemaal niemand erin. Het tweede seizoen kreeg een budget waarvoor ook de eerste reeks gemaakt werd. Dan komt er een spanning, want alle acteurs, schrijvers en regisseurs gaan natuurlijk meer vragen, want het wordt internationaal verkocht en er kijken 4 miljoen mensen naar. Toen zei AVROTROS: ‘Dat hebben we er niet voor over.’ Toen zei AVROTROS: ‘Weet je wat, jullie mogen lekker die producten uitbrengen als producent.’ Op die manier zal het geregeld zijn.”

Er staan allemaal Luizenmoeder-teksten op de Kruidvat-rommeltjes. “Die zijn wel bedacht door iemand. Wie herleidt nou of iets door Ilse Warringa of door Diederik Ebbinge bedacht is? Dit kan een soort kruidvat zijn in de samenwerking tussen die spelers. Dit gaat gedoe geven.”

Vlak daarna stuurde Diederik Ebbinge een sms naar Albert Verlinde. “Leuk dat Kruidvat. Weet er niets van namelijk“, zei hij.

Vervolgens belde het management van Ebbinge. Verlinde: “Niemand weet er wat van van de acteurs. De producent heeft de deal gesloten.”

Kruidvat, het rommelige zusje van de Etos, is de grootste winkelketen van Nederland. De Luizenmoeder-producten liggen reeds in de schappen.

Foto: AVROTROS

Meer in AVRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen