6 Inside scoort in doelgroep SBS 6 nóg slechter

PR-afdelingen van tv-zenders schieten bij kijkcijferflops altijd in de doelgroepreflex: als er geen hond naar een programma kijkt, komen ze bijna altijd op de proppen met een commerciële doelgroep waarin de cijfers beter zijn. Dat gaat niet op voor 6 Inside. Die scoort in de doelgroep van SBS 6 (20 tot 54 jaar) nog slechter dan in de algemene doelgroep (6+), meldt het AD. De ‘commerciële’ kijkcijfers zijn voor het publiek niet openbaar toegankelijk, dus heeft het dagblad die even opgevraagd.  

Tot nu toe keken volgens de Stichting Kijkonderzoek gemiddeld 171.000 mensen naar een aflevering van 6 Inside, goed voor een trieste 4,4 procent marktaandeel. “Helemáál pijnlijk: in de voor SBS 6 belangrijkste commerciële doelgroep 20-54 jaar scoort het programma zelfs slechter (3,9 procent).”

Het zijn volgens het AD ongekend lage kijkcijfers. “Geregeld noteert een zoveelste herhaling van de jaren 80-komedie Allo Allo op RTL 7, hogere cijfers.”

Er is met name zoveel hoongelach over de lage kijkcijfers van 6 Inside, omdat Albert VerlindeJan Versteegh en hun insiders vooraf pretendeerden een Boulevard-killer te zijn.

Maar RTL Boulevard zet dit jaar gemiddeld 784.000 kijkers neer. “Dat is zelfs iets meer dan in de maanden november en december van vorig jaar (gemiddeld 758.000 kijkers) toen 6 Inside nog níet op de buis was“, aldus het AD.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen