6 Inside scoort in doelgroep SBS 6 nóg slechter

Geplaatst op Sun 24 Feb 2019 om 10:00

PR-afdelingen van tv-zenders schieten bij kijkcijferflops altijd in de doelgroepreflex: als er geen hond naar een programma kijkt, komen ze bijna altijd op de proppen met een commerciële doelgroep waarin de cijfers beter zijn. Dat gaat niet op voor 6 Inside. Die scoort in de doelgroep van SBS 6 (20 tot 54 jaar) nog slechter dan in de algemene doelgroep (6+), meldt het AD. De ‘commerciële’ kijkcijfers zijn voor het publiek niet openbaar toegankelijk, dus heeft het dagblad die even opgevraagd.  

Tot nu toe keken volgens de Stichting Kijkonderzoek gemiddeld 171.000 mensen naar een aflevering van 6 Inside, goed voor een trieste 4,4 procent marktaandeel. “Helemáál pijnlijk: in de voor SBS 6 belangrijkste commerciële doelgroep 20-54 jaar scoort het programma zelfs slechter (3,9 procent).”

Het zijn volgens het AD ongekend lage kijkcijfers. “Geregeld noteert een zoveelste herhaling van de jaren 80-komedie Allo Allo op RTL 7, hogere cijfers.”

Er is met name zoveel hoongelach over de lage kijkcijfers van 6 Inside, omdat Albert VerlindeJan Versteegh en hun insiders vooraf pretendeerden een Boulevard-killer te zijn.

Maar RTL Boulevard zet dit jaar gemiddeld 784.000 kijkers neer. “Dat is zelfs iets meer dan in de maanden november en december van vorig jaar (gemiddeld 758.000 kijkers) toen 6 Inside nog níet op de buis was“, aldus het AD.

Foto: SBS








34 Reacties op “6 Inside scoort in doelgroep SBS 6 nóg slechter”


  1. VK lezer

    AD nog erger dan de chocoladeletterkrant

  2. Jasper

    Het zijn de feiten.

  3. Dorus

    Wat een slappe reactie VK lezer..klinkt als een echte looser

  4. Reaguurder

    RTL Boulevard staat als een huis, zal ook niet veranderen.

  5. af

    Inderdaad Boulevard krijg je niet om ver.

  6. Zondag

    Allemaal leugens over Boulevard

  7. Flexi

    Volgens mij is de doelgroep van roddelprogramma’s de wat gezette kortpittige mevrouw van middelbare leeftijd, klemzittend in een waardeloze relatie, die met leedvermaak haar treurige bestaan nog wat glans probeert te geven. En die zit rond de uitzendtijd van 6-inside haar uitdijende lichaam nog wat meer uit te dijen.

  8. José hoebee

    Zoiets als ik Flexi haha

  9. NPO kijker

    Angela de Jong is de roddelkoning van Nederland geworden.

  10. Ron

    Tja, als ze daar niet veranderen gaat het programma ook stijgen. En dan kun je Victor daar neer zetten maar dat zal ook niet alleen het tij mee keren.

  11. max

    jaaaaaaaa we weten het nu wel…..pffffffff…stop met dat bashen van 6inside…get a life!!

  12. Ruud

    Boulevard blunderde vanochtend door te schrijven dat WIDM 1 miljoen kijkers verloor t.o.v. vorige week. Bericht is inmiddels offline gehaald.

  13. Peanut

    @zondag: je kan wel elke dag roepen dat het slechter gaat met blvd, maar de cijfers zeggen iets anders.

  14. Talpa

    Wat een onzin schrijft de roddelkoning Angela de Jong.

  15. Boulevard Beau

    14. RTL Boulevard (RTL4) 670.000

    Weer minder kijkers. We moeten ons nu echt zorgen gaan maken.

  16. @Talpa

    Angela heeft bijna altijd gelijk. Schrijft wat hoe het merendeel van Nederland er over denkt en verstaat dus heel goed haar vak. Beter gaan ze bij RTL, NPO en voornamelijk Talpa wat beter naar haar luisteren.

  17. Zondag

    6Inside is vele malen beter dan Boulevard…kijkers haken daar af en switchen naar 6 Inside

  18. Flexi

    Kom op zondag, nu lees je niet eens het artikel.

  19. Smulpaap

    Nou, nu is t wel klaar met 6 Inside als dagelijks onderwerp me dunkt, alles is er al over gezegd en geconcludeerd en er valt weinig/niets nieuws of spannends meer aan toe te voegen. Boring.

  20. eva

    Daar hebben we Zondag weer of moet ik zeggen boulevard beau.wat een obsessie heb je toch,te zielig voor woorden.

  21. @eva

    Waarheid is hard voor onze RTL fans, Talpa gaat triomferen

  22. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Precies.
    Het is wat het is.
    Inpakken. Wegwezen.
    Het zal niet gemist worden.
    Mensen die het tegendeel beweren
    hebben commerciële belangen, da’s duidelijk.
    Wakker worden!! Dit programma komt 22 jaar te laat!!

  23. Annoniemus

    Albert Verlinden is het spoor bijster en die Jan Versteegh kan er helemaal niks van !

  24. Maxer

    Gisteren voor het eerst een complete aflevering van 6 inside gezien (aflevering van vrijdag met Viktor Brand). Moet zeggen toch wel met plezier gekeken: Jan er direct uit en Viktor erin. Zal het programma zeker ten goede komen.

  25. backbone

    Ik blijf maar niet begrijpen dat A.Verlinde hierin mee gegaan is. De hele opzet is fout en die Jan Versteegh de vergissing van de eeuw. En maar volhouden dat dit geen fout is. Echt John de Mol aan het werk. Verlinde had het kunnen weten. Dit doet de Mol altijd.

  26. floris

    Ach @Flexi, je kletst maar wat met je ”doelgroep”.

  27. Ik heb een hekel aan domme vrouwen

    eva
    Sun 24 Feb 2019 om 11:44

    Zielig persoon

  28. Koen

    Zonder het ooit gezien te hebben zijn dit soort programma’s pure aids voor je ogen

  29. Alexander-F-Arnhem

    Ach straks met een paar klappers trekt de boel wel weer recht.
    Komt goed.

  30. dd

    late night scoort ook niet in de doelgeroep, sterker nog bij niemand maar daar hoor je de MC niet over.

  31. kk

    dd, oprotten.

  32. Pet

    @ruud
    Dat was niet boulevard maar notabene shownieuws
    Zie dit screenshot op Twitter
    https://twitter.com/joostmaiburg/status/1099574770557964288?s=21

  33. Aldus

    RTBV afgelopen week, inclusief herhaling, gemiddeld 811.200 kijkers per dag, 6Inside afgelopen week 222.200 kijkers gemiddeld per dag, inclusief herhaling. RTLV scoort goed in de doelgroep 20-54, 6Inside niet.

  34. Stemmingmaker

    Als eerste wil ik beginnen met het aanbieden van m’n excuses. Al 2 x eerder heb ik m’n mening gegeven over dit programma (6inside), maar ik had het nog nooit gezien. Sorry jongens, gewoon n beetje sparren op mc, je weet toch, niks zo lekker als even tegen de stroom in gaan. Maar om het goed te maken, heb ik vrijdag echt ‘n keer gekeken, althans iets meer dan ‘n half uur, toen was m’n spanningsboog voorbij. Dat is dan ook m’n eerste kritiek op het programma, het is te lang.

    1) max 40 minuten

    Ik heb die Jan dus nog nooit gezien. Ken zelfs die hele kerel niet, maar die invaller vond ik goed. Die kwam lekker zelfverzekerd over, iemand die slimmer is en beter uit z’n woorden komt dan Albert zelf. Dat kan nog wel eens tot grappige situaties leiden door de competities tussen die 2. En dan vooral natuurlijk als Albert jaloers en n beetje vals wordt.

    2) naast Albert iemand die hem aankan en scherp houdt

    Want ik had Albert al weer aantal jaren niet meer op de buis gezien, maar hij is ouder en milder geworden, dat mag best wat vileiner. Verder oogde hij wat vermoeid en afwezig. Z’n pak vond ik iets te formeel. Iets losser graag. Doe eens gek. Doe vooral niet zo statig. En ik ben het eens met Galjaard. Kies of voor teevee of kies voor directeur. Beide gaat gewoon niet samen. Je moet er bij teevee alles voor over hebben om te slagen. It’s a way of life.

    3) pas het decor aan

    Het ziet er nu low-budget uit met weinig allure. De achterwanden staan te dicht op de sprekers. Geimproviseerde studio, rommelig, maak dat flitsender met zachte verwennende effecten voor het oog. Een twinkel hier, een glitter daar, alles beter dan de kartonnen achtergrond van nu met veel te veel details.

    Sorry het wordt te lang, nog even de sidekicks, die zitten er op zich goed bij links en rechts haaks op de tafel, maar die mogen veel gretiger zijn , hun best doen om spreekminuten te pakken, ze mogen ook best irriteren, afgewisseld met n paar ingestudeerde teksten, kan het nog best ‘n grappige opzet worden. Iedereen moet dan wel z’n huiswerk goed doen, roddelen je ‘n full-time functie.

    4) brutale sidekicks met kennis van zaken die de hoofdpresentatoren scherp houden.

    Tot slot de toegevoegde waarde. Zou er iets aan de hand zijn als 6inside niet meer bestond ? Er zijn al 2 van dit soort programma’s, vaste kijkers van die andere roddelshows hebben al andere gewoontes om 18:00. Om dan zo zwaar de concurrentie aan te gaan op zo’n moeilijk tijdstip, en als er nog zoveel ontbreekt aan de kwaliteit, camerawerk vond ik trouwens ook niet super, te vaak albert in beeld, die vrouw die over mode sprak kwam er bekaaid van af, slechte shots op de momenten dat ze eindelijk iets toevoegde. Waarschijnlijk hebben ze gedacht, we doen iets met Albert, dan komen de kijkers vanzelf wel. Nou nee dus, de roddelkijker gaat om 18:00 naar de sportschool of rookt n sigaret op het balkon. Wil je die voor je winnen zal je met vernieuwende teevee moeten komen, of iets heel warms van hoge kwaliteit. Want op dit moment is het meer van hetzelfde. Waarin onderscheidt dit programma zich ? Als dat alleen albert is, daar trapt het publiek nooit in, zeker niet als meneer moe is van zn dubbele baan. Ze hebben het zichzelf met opzet en tijdstip erg lastig gemaakt. Succes.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.