Beau grijpt Goeden Loeki mis, prijs gaat naar hondje

Geplaatst op Fri 25 Jan 2019 om 8:35

Beau van Erven Dorens heeft het afgelopen jaar veel prijzen gewonnen, maar het is hem donderdagavond niet gelukt om ook de Gouden Loeki voor beste reclame in de wacht te slepen. Dat bleek tijdens de uitreiking in Amsterdam. Van Erven Dorens heeft veel positieve reacties gekregen op zijn kerstreclame voor Lidl, maar de prijs voor beste reclame van het jaar is weggekaapt door het Staatsloterij-hondje Frekkel. Hij wekte, ook tijdens de kerstdagen, veel emotie op bij tv-kijkers.

De loterijreclame draait om het zielige hondje Frekkel, dat bang is dat hij ingeruild zal worden voor een mooier exemplaar als zijn baasjes de jackpot winnen. Hij besloot weg te lopen, maar zijn baasjes starten een zoekactie met het staatslot als beloning.

Van Erven Dorens had de lachers op zijn hand met de reclame waarin hij een kerstdiner organiseert voor al zijn elitaire vrienden. Wat die vrienden niet weten, is dat al het eten van het simpele Lidl vandaan komt.

Uiteindelijk werd Van Erven Dorens de nummer vier. De nummer twee werd Lieke van Calvé Pindakaas en de nummer drie Help Ons Redden van Dierenbescherming.

Foto: Lidl








22 Reacties op “Beau grijpt Goeden Loeki mis, prijs gaat naar hondje”


  1. Benny K.

    Godzijdank, wat een afschuwelijke reclame was dat van Beau, ik dacht dat die genomineerd was voor de Loden Leeuw?

  2. ary

    Hij heft er genoeg geld aan overgehouden.

  3. liefkleinhertje

    Lekker verdienen met reclames. Tuurlijk. Alsof ze bij de NPO niet beter weten. Maar wat maakt het uit Beau? De reclames zijn op bijna alle zenders. Dus dan maar de zakken vullen. Maar straks wel weer beste kijkers ofzoiets presenteren. Zo hypocriet. Stap dan meteen over naar rtl. Zo ben je de lachende derde!!! Belachelijk

  4. Curryworst

    Volgens mij valt het Lidl spotje juist in de categorie ‘meest irritante reclame’.
    Ik weet niet beter dan dat mensen zich ergeren aan Beau en zijn tokkiesupermarkt.

  5. Nico Sper de Ma

    In titel GOEDEN loeki… moet GOUDEN LOEKI zijn.

  6. MMM

    3 ton voor een reclame ? Tja daar moeten sommigen 10 jaar voor werken.

  7. Gimp

    Mensen zijn positief over de vreselijk foute kut lidl reclame? Wtf voorbwereld leven we in?!

  8. Leo

    Prima koptekst!
    Sjongejongejonge.

  9. jomari

    En dan die knipoog……..wat op zich charmant en zelfs verleidelijk kan zijn, deed
    Beau met zijn mond open.Dat is zo ordinair.Zouden die reclameboys dat dan weer
    bij de Lidl vinden passen? Enfin zij incasseerden natuurlijk ook een ton.
    Vraag mij wel eens of mensen bij bedrijven gaan kopen die bekende Nederlanders
    in die irritante reclames –op een enkele na–voorbij zien komen ook hun
    producten gaan kopen.Nee, zal niet het geval zijn.

  10. Piet

    @Benny K, klopt. Ik vond er ook niks aan. Die van Jumbo was vele malen leuker en realistischer. Moet niets van kak-reclames hebben, bah. Met of zonder ´knipoog.´

  11. Stimpy

    Ik begrijp niet echt dat mensen deze reclamespots nog zien in deze tijd van adbloсkers en on demand kijken. Gaan ze speciaal zitten voor de reclameblokken of zo?

  12. liefkleinhertje

    @stimpy waarom gebruik je app-Blockers? Zet ze er dan niet op. L0serrrr. Nooit op school gezeten. Je kan zo naar de talpa

  13. Anita

    @liefkleinhertje
    Jij bent toch wel de grootste mongooI hier.

  14. liefkleinhertje

    @anita nou je trekt het Nivo hier lekker naar beneden met je schelden. Stoer hoor. Zeker secetaresses bij de Talpa? Lastig om met kritiek om te gaan. Ga anders ook app-blockers installeren. Ik lach me dood hier

  15. Anita

    @liefkleinhertje
    Je bent nog een grotere mongooI dan Ron, Bart en west.

  16. liefkleinhertje

    @anita en je kunt niets eens dat woord juist schrijven! Trie and act you’re age lady!

  17. Anita

    @liefkleinhertje
    Jij bent echt zo dom.

  18. Stimpy

    @liefkleinhertje

    Jij bent of een trоl of echt gigantisch dom. Ik gebruik geen appblockers! Je moet beter lezen. Jij begint te schelden en bekritiseert Anita vervolgens omdat ze scheldt. En je vraagt of ik op school heb gezeten, terwijl je zelf geen foutloze zin kunt schrijven.

  19. Bonbini

    Valt mij op dat er erg veel fouten worden gemaakt zowel in de teksten als de titels.

  20. Amsterdam

    Beau wordt gehypet. Terwijl het een klootzak van jewelste is. Onterecht dus.

  21. robb

    Lidl de winkel voor de minima geeft Beau 300.000, Jolink heeft wel het dubbelen gehad minimaal 500.000 hoeveel word er wel niet verdient aan de boodschappen .

  22. Carla

    @robb
    3 en/of 5 ton betaalt Lidl niet hoor.
    Lekker alles geloven wat op het internet staat.
    Waar zit je verstand zeg.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.