Albert vindt dat Marc-Marie oudejaarstraditie verpest

Albert Verlinde is absoluut niet te spreken over de oudejaarsconference van Marc-Marie Huijbregts die NPO 1 maandag uitzond. Dat liet hij donderdagavond blijken in Jinek. Huijbregts kwam niet met een traditionele conference waarin werd teruggeblikt op het afgelopen jaar, maar met een persoonlijk verhaal. Volgens Verlinde is dat echter helemaal niet de bedoeling van een oudejaarsconference en verstoort hij hiermee ten onrechte een jarenlange traditie. 

Het is zonde en oudejaarsavond-onwaardig, vindt Verlinde. “Kijk, er gaan ook dingen hartstikke goed bij NPO 1 en de publieke omroep – kijk naar jou – maar er zijn ook een aantal dingen waarvan ik denk: daar mag echt wel iemand naar kijken“, zei hij tegen Jinek.

Daarop barstte hij los met zijn mening over Huijbregts. “Kijk nou naar oudejaarsavond met Marc-Marie Huijbregts. Dat is een lieve jongen, maar is nou de traditie van de oudejaarsconference door Wim Kan en Youp van ’t Hek opgebouwd om op deze manier als een soort theekransje te eindigen?

NPO 1 moet dit niet nog een keer uithalen, vindt hij. “Dat is gewoon niet goed en dat moet ook iemand durven zeggen.”

Huijbregts zorgde met zijn voorstelling voor de minst bekeken oudejaarsconference sinds 2010.

Foto: KRO-NCRV

67 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
anoniem
januari 6, 2019 14:05

Zo goed als Wim Kan heeft eigenlijk nooit iemand het gedaan..

Gast
hemeltje
januari 5, 2019 11:08

ze komen alle twee uit brabant .dat zegt al genoeg……..

Gast
chris?
januari 4, 2019 23:11

Beroepsroddelaar heeft gesproken. Kijkt hij wel eens naar de kijkcijfers van de P.O.
Komen met stip met die van de commerciële uit. Overigens vond ik MMH ook niet goed.

Gast
Marjorie
januari 4, 2019 21:03

Er zijn steeds meer mensen bij de NPO die niet openlijk durven zeggen dat ze hetero zijn.

Gast
liefkleinhertje
januari 4, 2019 18:53

Helaas Liesje de tentakels van het piepkuiken hebben de censuurknop bereikt ,heb nog even geduld (hoop ik)

Gast
Ruud Koornstra
januari 4, 2019 18:46

Albert is een roddelnicht van het niveau “indien nodig John de M. een pipizuug geven”.
Hij heeft het zelfbeeld van een relnicht die zijn maten (ver)naait.

Gast
Lies
januari 4, 2019 18:37

@liefkleinhertje: bedankt voor je reactie. Jullie reactie bedoel ik.
En het feit dat je me Liesje noemt. Cute.

Gast
Ruud Koornstra
januari 4, 2019 18:37

Ik ben het met Frits Ritmeester eens (frits spits), die op radio 1 was.
Bij vlagen was marc marie erg goed.
Ik verwacht dat hij met meer ervaring nog wel beter kan worden.
Hij is beter dan de wandelende dramakoningin Mag ik dan bij Jou – Claudia Kledderbrij.

Gast
liefkleinhertje
januari 4, 2019 18:30

Tot mijn verbazing en verbijstering vind hier niet iedereen dit monster gruwelijk dit komt natuurlijk dat dit monster (=piepkuiken begrijp je liesje ?) zijn trollen leger op ons loslaat.
Nu dit monster niet meer kan parasiteren gaat het in paniek raken want de weldenkende blanke Nederlander begint dit monster door te krijgen.
Ik heb al voorgesteld dat dit monster naar het eiland Lesbos word verbannen dan zullen alle gelukszoekers en profiteurs ogenblikkelijk naar Turkije terugzwemmen.
Helaas voor ons zijn die Grieken niet gek dus dat monster zal onze TV kanalen blijven bedoezelen met zijn misselijk makende gezanik.

Gast
liefkleinhertje
januari 4, 2019 18:14

Lies
Fri 04 Jan 2019 om 15:49

Beste Liesje de naam piepkuiken is bedacht door Rene van der Gijp ,wij nemen dit over zodat iedereen dat begrijpt.
Jij (Liesje) begrijpt dit niet ,dat geeft helemaal niks want dat komt omdat jij een onnozel wicht bent.
Je zou eens aan een van je begeleiders kunnen vragen of ze het willen uitleggen maar omdat jij het bent zal ik in mijn volgende stukje het word piepkuiken vervangen door monster er bestaat een kans dat jij het dan begrijpt maar ik denk het niet.

Gast
Brir
januari 4, 2019 17:32

Breij ingetogen Pluk van de Petteflet ? Wil je de echt ingetogen mensen niet zo beledigen.

Gast
sterk plantje
januari 4, 2019 17:31

Zeg pluk, wil je alle ingetogen mensen niet beledigen door een vergelijking met dat mens Brey ? Dank.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
januari 4, 2019 16:28

Wat Lies zegt.
Pijpkuiken.

Gast
Bert
januari 4, 2019 16:11

HEAR HEAR!!!

Gast
Bep
januari 4, 2019 16:09

Marc-Marie is niet leuk! Volgende keer wel een vooruitgang met Claudia, die is wel leuk.

Gast
Bears’den
januari 4, 2019 15:56

Albert heeft 100% gelijk!
Deze Marc-Marie is toch geen juist persoon om ff lekker lachend het jaar uit te gaan? Het was tenenkrommend slecht en totaal niet het juiste moment om mensen ff wakker te schudden, want dat was zijn bedoeling volgens mij..

Je moet oo zo n avond het jaar doornemen, alles een beetje relativeren en soms net over de grens gaan qua grappen!
Theo Maassen en Youp zijn de enige 2 die dat écht goed kunnen!!

We zitten niet te wachten om aan het denken gezet te worden en serieuze priet praat aan te horen op een avond dat de helft van de kijkers gedronken heeft!

Hopelijk volgend jaar op een van de zenders Theo, want een jaar later komt Youp weer dacht ik..

Gast
pip
januari 4, 2019 15:54

Ik ben zeker geen Fan van Verlinde maar heft hij wel een punt.

Gast
Lies
januari 4, 2019 15:49

Zeg @Paul, @Liefkleinhertje, @Jantien Visser, @Curryworst, @Sander en @Pluk vd Petteflat: wat toevallig dat jullie MM allemaal als PIEPKUIKEN kwalificeren? Zou bijna denken dat er een gefrustreerd persoon gebruikt maakt van meerdere aliassen om een statement te maken??

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
januari 4, 2019 15:33

En wat Arie zegt.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
januari 4, 2019 15:32

Wij zijn het voor het eerst dit jaar een keertje eens met kwalbert de roddelnicht van de kansenzender van ome sjon. Piepkuiken heeft er een beschamende vertoning van gemaakt, het was naar onze beleving een regelrechte ontheiliging van de oudejaarsconference traditie en we hebben écht lang zitten kijken en luisteren, zelfs dat hele (écht vreselijk gezongen) lied hebben we gehoord en daarna nog verder tot we het gewoon niet meer konden opbrengen. Haha, toch knap hé!?
Wat een enorme miskleun van het zendermanagement evengoed. Wie dit heeft bedacht heeft daarna waarschijnlijk vervolgens tegen die ingetogen jankfeeks Claudia gezegd dat zij het volgende nieuwjaarsfeest mag verkleauten. En zo te horen zijn er nu al een heleboel mensen boos en verdrietig.
Hoe ze daar de plank mis kunnen slaan…

Gast
warrior
januari 4, 2019 15:06

jaren, sorry. Viel weg.

Gast
warrior
januari 4, 2019 15:06

Guido wordt al tientallen gedragen en aangekondigt als groots artiest, maar als je dan kijkt is het heel slecht cabaret.

Gast
solvege
januari 4, 2019 15:04

Guido is ruk.

Gast
janus
januari 4, 2019 14:55

Prima Hans, je mag je mening geven. Helaas zijn de meeste mensen het echt niet met je eens, o.a. ik. Vindt Guido al 20 jaar ruk.

Gast
janus
januari 4, 2019 14:54

He Hans, je komt bijna om in adoratie mbt Guido. Alles ok verder ? Neem je je pillen?

Gast
Hans
januari 4, 2019 14:39

Gelukkig was Guido top met een mooie kielhaal aktie op Mark Rutte, schitterend verweven met een item over Temptation Island. Daarna gezapt naar NPO1, maar snel op een andere zender gezet. Wat een dom geneuzel van een ielig mannetje in een rood pakje. Totaal geen spanningsboog.

Gast
Mick
januari 4, 2019 13:29

Ach je kon toch ook gewoon naar RTL4 kijken, dat was leuker.

Gast
Arie
januari 4, 2019 13:21

Mensen bij de VARA:
schrap die de Breij svp en zoek naar iemand waarom we kunnen lachen, die de sfeer van een oudejaarsconfernce op juist wijze aanvoelt.

Kunnen jullie dit niet, dan stoppen ermee svp.

Gast
06
januari 4, 2019 13:10

Wat zegt het van het programmeringsmanagement bij de VARA als men jaar in jaar uit losers die niets kunnen de oudjaarsavond laten becommentarieren in ranzig slecht cabaret. En de komende jaren alvast hetzelfde soort losers met ranzig stom cabaret hebben vastgelegd. Zegt U het maar.

Gast
anonymous
januari 4, 2019 13:03

Albert heeft gelijk

Gast
Arjan
januari 4, 2019 13:02

Waarom geen Youp naar Sbs6 met oud en nieuw

Gast
Solange
januari 4, 2019 12:59

Albert heeft gelijk wraak nemen op Youp die Marc Marie de stumper…. hij kan helemaal niks naar mannetje

Gast
gg
januari 4, 2019 12:55

en dan volgend jaar de mislukkeling Wallis. Ze leren het nooit. Je kunt nog beter kijken naar een kooi met chimpansees. Is stukken interessanter. Het zijn allemaal over het paard getilde totaal hun hele leven beschermde figuren die in werkelijkheid niets kunnen, die ”cabaretiers”. En bij allemaal komt alleen de politiek correcte brij eruit alsof ze aan het overgeven zijn. Man wat is dit toch ziek allemaal.

Gast
bel
januari 4, 2019 12:51

Nou, ik vindt Weyers anders ook niks. Er zijn gewoon maar heel weinig mensen die dit kunnen. Youp, Finkers, en wellicht loopt er nog een goede rond, die ik niet ken. Je kunt niet elke omhooggevallen would be cabaretier zomaar dit laten doen.

Gast
den dirk
januari 4, 2019 12:40

Verlinde vertolkt wel de mening van veel Nederlanders.

Wim Kan, Seth Gaaikema, Freek de Jonge, Youp van’t Hek en ook enigszins Herman Finkers, konden wel goed brengen, wat er nou in het oude jaar gebeurd was en namen veel politici “op de hak” .
Zij gaven een oudejaarsavond sfeer, waar veel mensen naar keken.

De laatste jaren is het gevoel wel.
Huybregts en de Brij, het is echt niks.

Laat de vara nog eens overwegen of de Breij wel geschikt is voor dit fenomeen.

Gast
GrootOma
januari 4, 2019 12:39

Als hij zijn magerzucht blijft volhouden, zijn we binnenkort verzekerd dat hij nooit weer een oudejaarsconference zal verzorgen.

Gast
Bassie
januari 4, 2019 12:20

Zet volgend jaar Ron Kas maar neer

Gast
Enzo Voort
januari 4, 2019 12:19

De hele oudejaarsavond televisievulling was abominabel slecht in het bijzonder de NPO, Netflix doet hierbij wonderen.

Gast
Trudy
januari 4, 2019 12:12

Hij heeft gelijk. Het was een waardeloze show van Marc Marietje

Gast
Erik
januari 4, 2019 12:07

@Paul. Dat zei Albert Verlinde gisteren ook. Dat hij over SBS6 wel 10 shows zou kunnen vullen.

Gast
Meneer Kaktus
januari 4, 2019 11:53

Meneer Kaktus
Fri 04 Jan 2019 om 10:51
Hee joh! Zoek ZELF eens ‘n originele naam…Fakenews!!!!

Gast
doe nou eens normaal
januari 4, 2019 11:51

Misschien dat sommige oudere homo’s het mooi vonden. De rest gewoon niet. Dat is de waarheid. Is niets gemeens aan om dit te zeggen. Ik vond het naar om te zien.

Gast
Sander
januari 4, 2019 11:50

Het komt allemaal door die slungel van de wereld draait door. Die geeft die piepkuiken elke keer weer een podium en daar kijken altijd miljoen kijkers naar en dus denkt npo. O dan gaan wij die piepkuiken ook een podium geven. Goed dat albert dit zegt, hij durft tenminste te zeggen wat hij denkt.

Gast
dm
januari 4, 2019 11:46

Dit is best jammer voor Marc Marie. Het heeft veel mensen weerzin tegen hem opgeleverd. Dat had hij moeten begrijpen.

Gast
dm
januari 4, 2019 11:44

Vindt het eigenlijk erg jammer voor Marc-Marie. Dit was zo slecht en zo op de verkeerde avond, lLevenslange weerzin tegen hem. Jammer. Had hij nooit moeten doen natuurlijk. Dom.

Gast
geen piepkuiken
januari 4, 2019 11:42

Dat een enkeling het niet eens zo gek vond, zegt erg veel over henzelf. Ik denk dat Hilversum helemaal gek geworden is.

Gast
Ronald
januari 4, 2019 11:40

Ik heb enorm genoten van MarcMarie, een dag later op uitzending gemist

Gast
StefanV
januari 4, 2019 11:39

Verlinde heeft gewoon gelijk. De NPO kiest dit jaar “gelukkig” voor Claudia de Breij, zodat we op 31 december Marc-Marie nog gaan missen….

Gast
sjongejonge
januari 4, 2019 11:39

@Ron, nou, als jij het ”helemaal niet zo gek” vond, die oudejaarsavond voorstelling van Huylbrechts, dan ben je vrijwel zeker homo en heel oud. Wat een zieke toestand was dat zeg.

Gast
Wietzenee
januari 4, 2019 11:34

Meneer komt met een nieuwe programma binnenkort zeker? Even tegen wat schenen aanschoppen om te laten blijken dat hij er weer is.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen