RTL verzorgt reclameverkoop Discovery, FOX, Viacom

RTL Nederland neemt per 1 januari 2019 BrandDeli over, de salesorganisatie die de reclameverkoop verzorgt voor de Nederlandse takken van Discovery, Fox en Viacom. Dat heeft RTL laten weten. RTL krijgt voor tenminste drie jaar het recht om de advertentieruimte voor het merkenportfolio van Discovery, Fox en Viacom te verkopen. “Adverteerders krijgen toegang tot een groter overall bereik, met name in jongere doelgroepen zowel in het daytime als in het prime time tijdslot.”

Commercieel directeur Ton Rozestraten spreekt van een strategische stap. “BrandDeli is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een succesvol bedrijf waar we met bewondering naar kijken. De samenwerking stelt ons in staat om met de prachtige merken die BrandDeli vertegenwoordigt een nog breder en gevarieerder aanbod in de markt te zetten.

RTL vergroot zijn macht op de Nederlandse markt. “Het past in onze groeistrategie om met name onze positie als lokale speler binnen het globaliserende speelveld te verstevigen. Als geen ander weten wij de massa te bereiken met kwalitatieve programma’s en digitale proposities.”

Fox-baas Susan van Geenen zegt namens het BrandDeli-bestuur: “BrandDeli is het ultieme voorbeeld dat internationale mediapartijen met elkaar kunnen samenwerken en elkaar versterken. We zijn als aandeelhouders ontzettend trots op BrandDeli en zijn medewerkers die dit bedrijf met heel veel passie en inzet tot het succes van vandaag hebben opgebouwd.”

Van Geenen: “Door de samenwerking met RTL gaan we de volgende fase in. Met een ijzersterke combinatie van bereik en specialisatie in doelgroepen zijn we nog aantrekkelijker voor de adverteerder, nu en in de toekomst.

2019

BrandDeli blijft het komende jaar onder dezelfde naam opereren vanuit Amsterdam. De samenwerking op het gebied van sales start zo snel mogelijk. De komende periode worden de mediabureaus en adverteerders geïnformeerd over de inkoop voor 2019.

Ton Rozestraten: “Wij zijn heel blij om aan de slag te gaan met het betrokken en professionele team van BrandDeli. Het doel is om een geïntegreerde verkooporganisatie te creëren die wendbaar en toekomstgericht is en waarbij de kennis van verschillende doelgroepen en markten optimaal is verenigd.

Discovery, Fox en Viacom (onder meer MTV en Comedy Central) houden de mogelijkheid om daarnaast hun eigen zendtijd te verkopen.

Lees ook: BrandDeli verliest Vice aan Talpa, Persgroep aan RTL (12 oktober)

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen