NLZIET overweegt gratis variant met reclame

NLZIET overweegt om naast de huidige betaalde dienst ook met een gratis variant te komen, waarin wél advertenties worden getoond. Dat vertelt directeur Niels Baals in gesprek met frank.news. De gezamenlijke terugkijkdienst van NPO, RTL en SBS kost 7,95 euro per maand en heeft volgens Telecompaper nu zo’n 100.000 abonnees. Een gratis variant zou het aantal gebruikers kunnen stuwen. Er wordt al gediscussieerd over zo’n Spotify-model met een betaalde én gratis variant.

Baas vindt het een logische stap om het aantal gebruikers snel te vergroten, zegt hij tegen frank.news. “De deelnemers moeten dat beslissen, het is niet aan mij. Niet iedereen is er voor. Maar het is natuurlijk niet onlogisch dat je ook voor advertising kiest naast abonnementen.”

Hij vervolgt: “Een variant die misschien wel gratis is en waar je advertentiemodellen op ontwikkelt. Als je het groot maakt, creëer je een interessante omgeving voor adverteerders. Het is brand safe, maar biedt wel nieuwe targetingmogelijkheden.

De naamsbekendheid van NLZIET is momenteel nog niet zo groot. Baas vindt dat NPO, RTL en SBS wel iets meer aan promotie kunnen doen. “Bijvoorbeeld na een programma de boodschap: ‘Dit programma kun je ook bij NLZIET bekijken’.

Durf eens over je eigen schaduw heen te stappen.

Het interview met Niels Baas kunt u lezen op frank.news.nl.

Foto: NLZIET

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen