NLZIET overweegt gratis variant met reclame

Geplaatst op Tue 18 Dec 2018 om 10:00

NLZIET overweegt om naast de huidige betaalde dienst ook met een gratis variant te komen, waarin wél advertenties worden getoond. Dat vertelt directeur Niels Baals in gesprek met frank.news. De gezamenlijke terugkijkdienst van NPO, RTL en SBS kost 7,95 euro per maand en heeft volgens Telecompaper nu zo’n 100.000 abonnees. Een gratis variant zou het aantal gebruikers kunnen stuwen. Er wordt al gediscussieerd over zo’n Spotify-model met een betaalde én gratis variant.

Baas vindt het een logische stap om het aantal gebruikers snel te vergroten, zegt hij tegen frank.news. “De deelnemers moeten dat beslissen, het is niet aan mij. Niet iedereen is er voor. Maar het is natuurlijk niet onlogisch dat je ook voor advertising kiest naast abonnementen.”

Hij vervolgt: “Een variant die misschien wel gratis is en waar je advertentiemodellen op ontwikkelt. Als je het groot maakt, creëer je een interessante omgeving voor adverteerders. Het is brand safe, maar biedt wel nieuwe targetingmogelijkheden.

De naamsbekendheid van NLZIET is momenteel nog niet zo groot. Baas vindt dat NPO, RTL en SBS wel iets meer aan promotie kunnen doen. “Bijvoorbeeld na een programma de boodschap: ‘Dit programma kun je ook bij NLZIET bekijken’.

Durf eens over je eigen schaduw heen te stappen.

Het interview met Niels Baas kunt u lezen op frank.news.nl.

Foto: NLZIET








12 Reacties op “NLZIET overweegt gratis variant met reclame”


  1. Curryworst

    Zolang NPO, RTL en SBS elkaar nog beconcurreren met hun eigen online diensten en liniaire tv zal een goede samenwerking nauwelijks van de grond komen.
    Laat staan dat je concurrentie aankunt met de echt grote jongens op dat vlak.

  2. Annoniemus

    Mensen hebben geen zin in een ordinair verdienmodel van de grootste subsidieslurper van ons land nl NPO !

  3. Saar

    Advertising, brand safe, targetingmogelijkheden, over je eigen schaduw heen stappen. Wat een hol geblaat van deze vent.

  4. Thomas

    NL ziet is GEEN NPO!! Maar NPO RTL Talpa tv

  5. Wyatt

    Wat is de toevoegende waarde als elke zender groep dit ook heeft.

  6. Hans

    Het lijkt dat NPO maar beperkt wil meewerken aan een gezamenlijk platform. Zonde want dit is de enige reddingsboei voor de Nederlandse AV-media.

  7. Ben

    100.000 abonnees, natuuuuurlijk.
    En wat die man allemaal uitkraamt.
    Zielig.

  8. robb

    Er waren de laatste weken wel reclame filmpjes te zien.

  9. Nationalistische Conservatief-liberaal

    NLZiet is er handig en de 7,95 euro per maand meer dan waard voor wat je ervoor krijg. Koopje.

  10. Bennus

    Beetje reclame voor een gratis tv abo zou ik wel lid voor worden.
    Kan het KPN abo de deur uit!

  11. Marco

    Laten ze eerst alle storingen maar eens verhelpen! Live kijken kan tegenwoordig bij NLZiet niet meer storing vrij. Terug spoelen of vanaf begin kijken al helemaal een ramp. :(

  12. TopofFlop

    Bij Veronica Inside terugkijken op NLZiet was de reclame er weer eens niet tussen uit en doorspoelen mag ook niet. Talpa TV houdt zich dus niet aan de afspraken en de abonnee betaalt 7,95 en krijgt content inclusief reclamebreaks van Talpa TV. NLZiet komt haar belofte daardoor niet na.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.