John de Mol haalt STUKTV weg bij RTL

Het YouTube-kanaal STUKTV van Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt is volledig overgenomen door Talpa Network. Dat heeft het mediabedrijf van John de Mol gisteren bekendgemaakt. STUKTV is één van de grootste Nederlandse Youtubekanalen met meer dan 1,9 miljoen abonnees. Het kanaal werd zes jaar geleden opgericht door de drie heren, die ook de eigenaren waren. Wel werkten zij de afgelopen jaren samen met RTL voor advertentieverkoop en sponsordeals.

Nu worden de heren onderdeel van Talpa’s zogeheten ‘multi channel netwerk’ Social. Het is voor het eerst dat een mediabedrijf in Nederland een Youtubekanaal overneemt.

Met de overname van STUKTV maken wij een statement: wij willen ook in het online social domein, HET Nederlandse mediabedrijf worden”, zegt John de Mol. “Talpa Network haalt met Giel, Stefan en Thomas drie van de grootste talenten op het gebied van online social content in huis. Zij spreken een doelgroep aan die via traditionele media heel moeilijk te bereiken is en wat ze maken is geweldig. Ik ben fan.

De afgelopen jaren hebben we met het team van STUKTV keihard gewerkt om altijd de aller tofste series te kunnen maken,” zegt Giel de Winter. “Dat we nu bij Talpa Network de mogelijkheid krijgen om ons nóg meer te focussen op kwaliteit, is voor ons te gek. We hebben nog zoveel plannen en ambities en met Talpa Network aan onze zijde, kunnen we dit allemaal gaan uitvoeren.

Giel de Winter zal bovendien als Creative Director toetreden tot het managementteam van Social. Hij gaat gewoon door met het ontwikkelen van STUKTV, maar hij gaat zich ook bezighouden met de ontwikkeling van nieuwe formats en originals, zowel online als offline.

Lees ook: Giel de Winter voelt zich gekrenkt door RTL (18 juli)

Foto: Beeld en Geluid

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Martien Meiland klaagt voortdurend over de fans die hem miljonair hebben gemaakt. Wat vindt u daarvan?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen