Tv-reclamemarkt stijgt voor derde kwartaal op rij

De tv-sportmarkt zit voor het derde kwartaal op rij in de lift. Er ging in het afgelopen kwartaal 146 miljoen euro in om, een stijging van 2,3 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat heeft tv-marketingorganisatie Screenforce laten weten. Voorzitter Ton Rozestraten is erg tevreden. “De stijging in de tv-spotmarkt voor het derde kwartaal op rij laat zien dat adverteerders de effectiviteit en bereik van televisie weten te waarderen en hiervoor ook budgetten vrijmaken“, laat hij weten.

Hij vervolgt: “Dat betekent niet dat wij onze ogen sluiten voor de uitdagingen waar we als TV-broadcasters voor staan. Die gaan we vol aan, gesteund door het vertrouwen dat wij van adverteerders hebben gekregen in de afgelopen kwartalen.

Ook de online-video-markt zit in de lift, aldus Screenforce, waarin NPO, RTL, Talpa TV en BrandDeli verenigd zijn. “Met een bestedingsniveau van 6,4 miljoen euro is de OLV-spotmarkt gestegen met maar liefst 18,4 procent.”

De bestedingen in de OLV-spotmarkt betreffen zowel campagnes op de eigen platforms van de Screenforce-broadcasters als campagnes op hun eigen YouTube-kanalen.

In het derde kwartaal van 2018 hebben in totaal 671 adverteerders tv-spotcampagnes ingezet. Dit is 5 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2017. Met elkaar hebben de adverteerders voor 940 merken geadverteerd op tv.

De tv-reclames zijn wel minder vaak bekeken. In de basisdoelgroep 20-54-jarigen zijn 291.176 GRP’s gerealiseerd. Dit is 7 procent minder dan in 2017.

Foto: Screenforce

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen