Telegraaf begrijpt ‘positief-nieuws-show’ RTL niet
De Telegraaf heeft donderdagmiddag met scepsis de adverteerderspresentatie van RTL Nederland bijgewoond. Het voelde alsof de zender op het verkeerde moment een feestje vierde. Dat schrijft mediakenner Rob Goossens vandaag in de krant. RTL staat onder grote druk, benadrukt hij. “In de week waarin Late Night-ster Twan Huys afstevent op een nieuw dieptepunt, vierde RTL Nederland donderdag feest met zijn adverteerders“, aldus Goossens, die spreekt over een ‘positief nieuws-show’.
De lyrische presentatie van RTL ‘kon niet verhullen dat het mediabedrijf geen antwoord heeft op kijkers die de aan-knop van hun tv zijn kwijtgeraakt’, aldus Goossens.
RTL 4 kampt momenteel met een gigantisch probleem op de late avond: Twan Huys trekt nog minder kijkers dan Humberto Tan. “Kijkers heeft RTL 4 heus wel, maar die zappen massaal weg op het moment dat ze Twan Huys in beeld zien.”
Kennelijk heeft RTL weinig in huis wat de kijker weet te boeien. “Een antwoord op de vraag hoe de kijker verleid gaat worden om de tv aan te zetten, kwam er niet. RTL lijkt er vrede mee te hebben dat de zenders hun langste leven wel hebben gehad en zet meer en meer in op streamingdienst Videoland.”
Het artikel ‘RTL viert op verkeerde moment feestje’ kunt u lezen op de Telegraaf-site.
Foto: RTL