‘Naamsbekendheid Eyelove verdrievoudigd door Froger’

Geplaatst op wo 17 okt 2018 om 14:45

De naamsbekendheid van brillenwinkel Eyelove is door de radio- en tv-reclames met René Froger in een half jaar tijd verdrievoudigd. De impact van de campagne is dan ook enorm. Dat blijkt uit onderzoek van de Ster. Eyelove adverteert sinds 2011 trouw in grotere dagbladen, maar eind 2017 vonden ze de tijd rijp voor een tv- en radiocampagne. De spot werd op 7 januari opgenomen en was vanaf 22 januari op televisie. Al direct werd duidelijk dat veel kijkers de spotjes bijzonder irritant vonden.

Toch zag Eyelove niet af van de reclames. “Ik had absolúút niet het idee dat dit als een irritante commercial zou worden ervaren. Mensen ergeren is dus ook absoluut niet de insteek geweest”, aldus Paul Berkelmans, directeur van Eyelove. “Maar we vonden dat, nu we die commercial eenmaal hebben gemaakt, we ‘m flink gaan uitzenden ook.

De spot heeft alleen bij Ster op radio én televisie gedraaid, onder meer na bereiksprogramma’s als De Luizenmoeder en het NOS Journaal en in reclameblokken rondom grote evenementen als het WK Voetbal. Eyelove heeft met de campagne 96 procent van hun doelgroep, vijftigplussers, bereikt.

Samen met Ster heeft Eyelove drie keer onderzoek uitgevoerd naar hun bekendheid. “Vóór de spotjes op tv kwamen hadden we onder 50-plus een naamsbekendheid van minder dan 20 procent. Dat is inmiddels meer dan verdrievoudigd”, zegt Berkelmans.

De Ster feliciteert Eyelove met de succesvolle campagne. “Naamsbekendheid opbouwen is Eyelove in ieder geval gelukt. Natuurlijk is het daarnaast ook belangrijk om merkvoorkeur te creëren en uiteindelijk (meer) brillen te verkopen.”

Het blogartikel van de Ster over de Eyelove-reclame kunt u hier lezen.

Foto: Ster








17 Reacties op “‘Naamsbekendheid Eyelove verdrievoudigd door Froger’”


  1. GekkeHenkie

    Wat een dom hoofd toch…daar kan geen bril tegen op.

  2. Annoniemus

    Negatieve publiciteit is ook publiciteit.

  3. chris?

    Juist vanwege die reclame zou ik nooit een bril bij eyelove aanschaffen.

  4. Den Draaiert Joost

    Kliot, voor mij een extra reden om er geen bril te kopen

  5. af

    Nu kennen 3 mensen het merk in plaats van 1

  6. HanzWorsd

    Zal best

  7. Marcwl

    Misschien verdrievoudigd, prima. Maar ik zal er van mijn levensdagen geen bril kopen. Onmogelijk.

  8. dierenbeul

    marcwl, ik zou het maar doen.
    je kan niet eens meer je eigen naam soellen, schele

  9. tim

    knap hoe dat mogelijk is met reclame, ooit maakte Rintje Ritsma Sanex tot een bekend merk

  10. Ineke Leeuw

    Nog meer non-nieuws:

    Vlogster LAURA PONTICORVO ZWANGER??
    verraad ze in haar comments!

  11. repper sjors

    ik wil een multievocaaaaaaaaaaaaaale bril en ik ga naar eyelooooooooooooooooove
    irritant zeg net zo erg als charly temple om daar een bril kopen

  12. Ronald

    Kennis van me heeft daar een bril besteld en kreeg verschtikkelijke plastic meuk met een waarde van hooguit 9,95. Moest tweemaal terug de eerste keer omdat leesgedeelte zo’n centimeter te hoog zat, de tweede keer omdat zijn iPad krom was geworden met die meuk op.

    Ordinaire oplichtersbende is het die kermiskwaliteit rommel uit China verkopen.

  13. Robbie

    Tja dus goede reclame. Het maakt niet uit hoe ze je kennen, als ze je maar kennen.

  14. anoniem

    Volgens mij moet je goede brillen verkopen voor een terechte naamsbekendheid.

  15. Ronald

    zwaar van zichzelf overtuigde zanger en mijn eye-love bril is uitstekend, prima zaak

  16. Edwin

    Irritant, maar nog net zo irritant als Kruidvat met Minis.
    Boycot die winkel al jaren.

  17. Edwin

    nog net niet zo irritant… bedoel ik

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.