Veronica Inside voor even terug naar anderhalf uur

Geplaatst op do 06 sep 2018 om 12:30

De talkshow Veronica Inside van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft aankomende vrijdag én maandag voor even zijn vertrouwde uitzendduur van anderhalf uur terug. Dat bevestigt een zegsvrouw van Veronica. Het VI-trio baalt er een beetje van dat Veronica Inside in tegenstelling tot hun talkshow bij RTL maar liefst twee uur duurt in plaats van anderhalf uur, én dat er maar liefst vier reclamebreaks zijn. Een beetje te veel van het goede, vinden de heren.

De komende twee afleveringen duurt Veronica Inside dus weer anderhalf uur, maar dat is slechts tijdelijk. “Komende vrijdag en maandag duurt Voetbal Inside tot 22.00 uur in verband met het Nederlands elftal dat speelt. Hierdoor ligt de competitie stil en is er alleen Oranje om over te praten“, aldus de persvoorlichtster.

Alleen de wedstrijden van het Nederlands elftal is niet genoeg om een uitzending van twee uur mee te vullen, wil de woordvoerster zeggen.

Overigens gaat Genee morgen in gesprek met John de Mol om te praten over de uitzendduur van en reclame-onderbrekingen in Voetbal Inside.

Foto: SBS








42 Reacties op “Veronica Inside voor even terug naar anderhalf uur”


  1. henk

    Dit geloof je toch niet.

  2. Dave

    Ongelooflijk. Amateurs zeg.

  3. Peter

    Die reden is gewoon echt l u lkoek. Twee uur is sowieso te lang. 1,5 uur is precies goed. Gewoon permanent naar 1,5 uur. Op maandag al beter voor de films want 22:30 is veelal te laat om nog aan een film te beginnen.

  4. KingAlert

    Beloven ze dan ook alle oude filmpjes die inmiddels al 235 keer getoond zijn,niet meer te laten zien.

  5. Derk

    Amateurs

  6. Bg

    Ik was toch al afgehaakt. Kijk de hoogtepunten zonder reclame wel op YouTube.

  7. Ron

    Dit is gewoon een aanloop naar wat gaat komen; VI gewoon weer zijn oude timeslot terug. En dat is goed.

  8. oja

    Het is ook hier het al oude liedje: binnenhalen met veel beloftes, maar eenmail in ben je de klos. En speelbal van. Een vos verliest wel zn haren, maar niet zn streken… Wie je ook bent of doet, zo werkt het nou eenmaal bij john. Het is zijn feestje. En jij mag te gast zijn.

  9. BEUK DE BOOM

    VI Oranje Blijft Thuis was ook mogelijk zonder het Nederlands elftal en zonder de competitie. Daarom: bullshit.

    Een andere mogelijkheid: Genee, Derksen en Gijp hebben tegen John de Mol gezegd: ‘Wij willen één reclameblok eruit. Daarom gaan we aanstaande vrijdag en maandag om tien uur van tafel. Je ziet maar wat je doet met dat laatste halfuur.”

    De Mol heeft toen bedacht: we verzinnen een smoes en versturen een persbericht dat het programma twee keer een halfuur korter duurt.

    Dit is een tactische zet van GDG, om De Mol onder druk te zetten.

  10. ed

    Zo lang er zoveel reclame is kijk ik niet meer.
    ook vond ik het nogal “lauw” geworden. Lege tafel en totaal geen sfeer meer. Ben bang dat dit programma zijn langste tijd gehad heeft.
    Toppie John!!!!!!!

  11. bjorn

    Scoren beter op verinica dan rtl 7 in de doelgroep. Zet na veronica inside gewoon een mislykt sbs programma ipv een film.

  12. J

    De heren willen 1,5 u ipv 2 uur, dat is 25% minder.

    Zijn ze dan ook bereid 25% van hun salaris in te leveren?

    Ik weet het antwoord al van deze graaiers…..

  13. By the way

    Gewoon effe testen of het allemaal past met de hoeveelheid verkochte reclame voor/na/tijdens de uitzending van 1,5 uur en kijken wat het verloop is van de kijkcijfers gedurende de uitzending ten opzichte van 2 uur. Onderbouwd besluiten nemen noemen we dat.

  14. Dion

    Ze zijn zeker vergeten waar hun enorme salarisverhoging betaald van moet worden, hypocrieten

  15. Anoniem

    Vinden de heren niet alleen; heel VI-kijkend vindt dat.
    Dus je kan wel zeggen dat het moet voor die salarissen, maar als er geen kijker overblijft kun je adverteren wat je wilt maar voor niemand meer.

  16. aammehoela

    En dan wil zo’n Martin Bosma het voor de CO opnemen. Niet alleen bij dit programma, maar bij alle programma’s is de kijker de reclame zat. Zoals al eerder gezegd: WEG MET RECLAME. Dan maar geen 40 miljoen euro erbij, maar 160 miljoen euro of gooi het kijk- en luistergeld maar omhoog.
    BETAAL LIEVER 4X ZOVEEL VOOR DE NPO ALS NU ALS DIE VER VLO EKTE RECLAMES MAAR VERDWIJNEN. WEG MET RECLAME WEG MET RECLAME oftewel
    WEG MET PVV en WEG MET FvD.

  17. Ruud

    Die john heeft dit wel heel slim gedaan. Die kan nu mooi de kijkcijfers naast elkaar leggen en als de cijfers ongeveer hetzelfde blijven. Dan zal john echt niks gaan veranderen.

  18. anonymous

    Ze hadden gewoon bij RTL moeten blijven.

  19. Panda

    Jeetje Aammehoela, gaat het wel helemaal goed?

  20. Veronica Inside

    typisch oud sbs/veronica dit. Zo lang mogelijk rekken totdat het gaat wringen. Vi zien als middel om andere programma’s te promoten. Blokken zoveel als mogelijk volstoppen met onzinnige reclame van andere programma’s. als ik Genee was zou ik vragen om 1 blok voor het programma, 2 in het programma tussen 9 en 10 en een na het programma. Hebben ze er verder weinig last van. Mensen stemmen toch alleen af op VI en niets anders op Veronica.

  21. Vince

    Ik weet niet wat het is, maar de sfeer is er echt op achteruitgegaan.

  22. Wollter

    Programma is hetzelfde als voorheen. Op Veronica past het beter, PUNT.

  23. LaCroix

    Ik krijg een PUNThoofd van Wollter. Heb jij geen baan?

  24. Cynthia Duppen

    Elke keer als die De Mol zich met voetbal gaat bemoeien wordt het een zooitje. Laat die man lekker zijn goedkope hersenspinspel programma’s blijven produceren en van het voetbal af blijven.

  25. Derk

    Scoort niet beter op Veronica. Zelfde en soms minder. Check even social media van voor het op Veronica was. Nauwelijks negatief.

  26. Tim

    John kennende zal hij dan ook (terecht) eisen dat de salarissen met 25% omlaag gaan.

  27. Wollter🐰

    Klopt Lacroix, na 44 jaar in loondienst geweest te zijn geniet ik nu van mijn pensioen. En wat V.I. betreft: in 2 uur zijn er 4 reclameblokken en in 1,5 uur 3, dus dat maakt niks uit. Het programma wordt telkens na 20 minuten onderbroken voor reclame.

  28. Dag

    Zou de komende twee weken nog een film doen, maar daarna om 22.00 door gaan met The Last Ship S4.

  29. Dag

    En op Vrijdag een film.

  30. HalloJumbo

    Die 90 minuten worden natuurlijk ook weer uitgebuit voor Reclame Inside.

  31. Folder

    Ja. En dan ineens volgende week ‘anderhalf uur beviel ons zo goed, dus we houden het maar zo’.

  32. TopShow

    Ik, die wel altijd kijkt, dit in tegenstelling tot het zeur volkje dat niet tegen reclame kan of van mamma niet na 22.00 uur naar bed mag, hoop dat het gewoon 2 uur blijft duren.
    Het enige wat ze moeten doen is het laatste reclame blok om 22.30 uur uitzenden. Alles opgelost.

    Wordt de lengte toch weer 1,5 uur is het ook goed.

  33. Britt Scholte Lover

    De reden is natuurlijk niet waar, het verhaal gaat dat ze het gewoon willen proberen anderhalf uur en of dat aanslaat bij de kijkers / kijkcijfers

  34. Richard

    @ TopShow

    Ga weg, wannabe.

  35. Laurens

    Des VI’s zouden ze reuring moeten creëren door mensen met een kijkcijferkastje op te roepen om te kijken bij de twee uitzendingen van een half uur.
    Als het marktaandeel dan nog wat hoger is, kunnen ze hiermee schermen bij de Mol.
    Extra reuring is waar dit programma mede op draait!

  36. Ernst

    Ik was al afgehaakt. Ik kijk nog naar de hoogtepunten via Youtube. Ik vind 2 uur echt te lang.

  37. Bart

    Dit is natuurlijk een onzin verhaal VI moet gewoon terug naar anderhalf uur en met een reclameblok minder. Daarom heen moet Talpa de tv zender verder gaan uitbouwen tot de tweede zender van de groep. Met meer eigen Nederlandse programma’s en een nieuwe vooravond met Nederlandse content. De comedy’s naar NET5.

  38. Zo

    De meeste mensen hebben een hekel aan reclame. Zonder reclame zou er bar weinig op tv te zien zijn en zonder reclame zou het financiele plaatje voor de vi mannen er anders uitzien. Moraal van dit verhaal: door reclame kopen mensen dingen, hierdoor kunnen zenders bijvoorbeeld VI maken en krijgen de VI mannen een lekkere boterham. Een mooie cirkel.

  39. Rww

    John wil dit gewoon testen en oranje is een mooie smoes.

  40. Bart

    @Rww Wat valt er hier nu aan te testen?

  41. Bart M.

    De vele reclameblokken gaan er voor zorgen dat commerciële tv zenders op den duur moeten worden opgedoekt.

  42. soep

    Denk dat geen hond naar een programma van 2 uur kijkt. Wie programmeert dat nu zo.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.