RTL-Peter gaat zich uitschrijven om Antoine Bodar

Peter van der Vorst gaat zich uitschrijven bij de kerk. De aanleiding is het interview dat priester Antoine Bodar vandaag geeft aan de Volkskrant. Dat laat de RTL-ster weten op Twitter. Volgens Bodar krijgt de kerk bij ons geen voet meer aan de grond vanwege decadentie. “Het feit alleen al dat wij in Nederland gezamenlijk de ziektekosten betalen voor het toenemend aantal mensen dat van geslacht wenst te veranderen – het aanbod schept de vraag: dat is een krankzinnig thema.”

Hij vervolgt: “Als je vindt dat je in het verkeerde lichaam zit, moet je niet naar een psycholoog, maar naar een psychiater. Ik was afgelopen winter in Ethiopië. Daar hebben ze geen last van mensen die omgebouwd moeten worden. Vanuit christelijk perspectief gesproken moet je het doen met het lichaam dat je hebt gekregen, je laat je niet verminken omdat we als land toevallig zo rijk zijn dat het kan.

En over homoseksualiteit: “Dat je je tegenwoordig moet exhibitioneren op zo’n botenparade, waarin iedereen politiek correct is zolang je daar maar naartoe gaat, dat zijn ook uitingen van decadentie.”

Van der Vorst vindt het ongelooflijk. “Net als de paus is Bodar een wolf in schaapskleren die onder het mom van geloof discrimineert en veel schade aanricht. Lang getwijfeld, maar ik ga me nu definitief uitschrijven.

Claudia de Breij: “Antoine Bodar vanochtend in de Volkskrant. Wie dacht in hem de open, tolerante stem van de katholieke kerk te hebben gevonden verslikt zich even in ochtendkoffie.

Miryanna van Reeden: “‘Daar ze hebben geen last van mensen die omgebouwd moeten worden’. WTF, ‘last’?! Hoe moet je daar last van hebben. Het feit dat hijzelf gay is maakt hem nog niet verdraagzaam, hij houdt zich aan de regels van het Vaticaan en die zijn niet bepaald verdraagzaam.

Foto: RTL

77 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Vincent
september 3, 2018 12:31

Het is zelf toch een ouwe vieze nicht? Dat zie je zo aan die kop. Die fijne opgetrokken wenkbrauwen. Zal wel menige misdienaar (15 jaar en jonger) hebben betast…

Gast
Tim
september 2, 2018 23:07

@Q
Nou nou Q, dat is niet zo netjes.
Maar goed, iedereen z’n mening.
Je hebt braaf geluisterd naar die stemmetjes in je hoofd die stampvoetend door elkaar schreeuwden om deze Tim maar eens even terecht te wijzen als een naargeestig iemand die anderen veroordeelt omdat ze letterlijk bijna hersenloos leeglopen door onsamenhangend gebrabbel ook precies zo te formuleren en het nog publiekelijk durven te maken ook.
Ik begrijp dat jij de verdediger (of misschien wel: de aanvoerder) van dat clubje ‘leeglopers’ bent. Zou dat ook iets zeggen over Q?

Gast
Q
september 2, 2018 13:53

@Tim

Jij bent van de vorm en Mirjam is van de inhoud. Ik vraag mewerkelijk af wie hier een lichtgewicht is? Ik denk dat jij dat bent beste Tim, de welbekende eenvoudige kleingeestige sukkel.

Gast
Tim
september 2, 2018 12:42

@Mirjam
Nederlands was vroeger op school vast niet je goedste vak.

Gast
Mirjam
september 2, 2018 12:22

Dewaarheid gaat altijd met pijn gepaart Peter, laffe slappe heaumo die je bent met je selectief verontwaardige reacties net als die maffe p*t Claudia die een grote bek heeft over bepaalde zaken die veilig voor haar zijn maar andre zaken laat liggen omdat ze weet dat ze dan geen deel van leven meer zal hebben, dat geldt dus ook voor laffe Peter.

Gast
Robbie
september 1, 2018 21:26

Tja ik vind die gayparade ook helemaal niets. Ik denk ook niet dat het bijdraagt aan de tolerantie van homo’s. Maar ik hoef er niet heen. En als ze dat feestje willen vieren dan gaan ze hun gang maar. Antoine Bodar geeft gewoon zijn mening. Nou prima toch. Er zijn religies die meteen oproepen voor geweld.

Gast
Mlkersten
september 1, 2018 18:07

Oh petertje lekker spuien achter jou boulevard desk wat heeft hij het sinds een paar jaar toch hoog in het bolletje gekregen was een heel gewoon kind uit Breda niets bijzonders en is ook nog zeker niet onderscheidend

Gast
Bloem
september 1, 2018 14:24

Antoine Boder is bottom. In het klooster noemen zijn gay friends hem , Antoine bottom.

Gast
TT
september 1, 2018 14:09

Wat interessant Peter dat jij je terugtrekt uit de Katholieke Kerk! hahahahahahaha.
Ik vind dat alle pisnichten zich uit al die roddelprogramma’s moeten terugtrekken daar zijn er veeeel te veeel van.

Gast
Simon
september 1, 2018 14:03

Bodar is een vreselijke vent wiens antwoord op de misbruikschandalen een terugkeer tot het ware Roomse geloof is. De kerkelijke wetgeving en leer die het misbruik mogelijk heeft gemaakt is onbespreekbaar zoals voor alle conservatieven binnen de kerk. En hij laat geen gelegenheid ongemoeid zich tegen de huidige Paus uit te spreken (die overigens ook alleen maar spijt uitspreekt en niks gewijzigd heeft). Je kan er beter verre van blijven dat instituut kerk.

Gast
Zorro
september 1, 2018 13:20

Misschien is de islam iets voor je petertje. Wel opgepast dat je niet ondersteboven uit het asfalt steekt op een dag

Gast
SOLANGE
september 1, 2018 11:44

Otto Groeneveld helemaal gelijk…..deze 2 nichten hoor je niet over misbruik van kinderen door de kerk….

Gast
Dennis
september 1, 2018 11:41

@Momo

Zeker, en het liefst kleine baby’s!

Gast
Joke
september 1, 2018 11:23

Veel mensen roken en drinken om hun verdriet te vergeten.

Gast
Winston Kanooknikswitch
september 1, 2018 11:03

Peter, hou een op met je onsmakelijk gedrag en mening. Jij bent geen ster en ondanks je ingebreide haar wordt het nooit echt wat met je, geen gunfactor!

Gast
robb
september 1, 2018 10:30

Hij heeft wel een klein puntje het gaat wel heel makkelijk en het is de vraag of die mensen daarna wel gelukkig zijn en dan ook nog een psychiater nodig hebben ,de zorg premie kan flink omlaag als iedereen stopt met roken en vreten en zuipen dan betalen we 50 euro per maand wel met veel werkloosheid ,we hebben een industrie gecreeerd door ongezond te leven .

Gast
Marc
september 1, 2018 10:10

Fijn voor Petertje, maar wie interesseert het welk geloof hij aanhangt?
Sneue man

Gast
Marc
september 1, 2018 10:09

Fijn voor Petertje, maar wie interesseert het welk geloof hij aanhangt?
Sneue aandachttrekker

Gast
Marco55
september 1, 2018 08:09

Bodar heeft gelijk.

Gast
Momo
september 1, 2018 03:08

@Dennis

Oh, daar hebben we de moderator weer die graag jongetjes misbruikt!

Gast
Job fe echte
september 1, 2018 00:57

Hoe dichter bij de nul hoe strakker om den l u l

Gast
Job de echte
september 1, 2018 00:30

Homo’s hebben daar niets te zoeken…. Bizar dat hij nog lid was…

Gast
MuloMan
augustus 31, 2018 21:59

MuloMan zit in de ban…

Gast
Red
augustus 31, 2018 21:37

Maar begrijp ik nou goed dat deze kerel zijn leven lang al in een jurk loopt? Zijn leven lang zegt geen sex te hebben gehad? Zijn leven lang met alleen mannen in een klooster woont? Geil hoor Antoine!

Gast
Telstar
augustus 31, 2018 21:25

Moet niks van die schijnheilige katholieke kliek hebben, dat gezegd hebbende, Bodar heeft wel een punt, hoe bestaat het dat ik dat zeg….

Gast
Jantje
augustus 31, 2018 21:20

Volgens mij is Peterje al lang verstoten uit de RK. Heeft blijkbaar nooit geleerd dat je niet mag roddelen. Hij heeft er nota bene zijn beroep van gemaakt

Overigens heeft hij getwitterd dat hij VAN PLAN is zich te laten uit schrijven. Schijnt nog best wat moeite te kosten. Dat zal hem allemaal wel teveel werk zijn. Kan zijn tijd beter besteden zich eens wat meer te verdiepen in de RK en achtergronden. Daar heeft hij blijkbaar weinig van mee gekregen

Heeft Peter ook een antwoord waarom er in Nederland ineens een run is op geslachtverandering, een run is op de GGZ, een run is op anti depressieva en waarom ze daar in Afrika geen last van hebben?

Gast
schande
augustus 31, 2018 21:13

Antoine Bodar zit bij een pedofielen club die duizenden mensen heeft misbruikt en dan nog zo’n grote bek… lock him up!

Gast
aammehoela
augustus 31, 2018 21:08

Uiteraard ben ik wel faliekant tegen seksueel misbruik die de katholieke kerk nu veel schande en schade brengt. Het celibaat is slechts voor een enkeling weggelegd. Dat is wel van alle tijden.

Gast
aammehoela
augustus 31, 2018 21:07

Ik ben niet katholiek, maar hij heeft volkomen gelijk. Er zijn trouwens genoeg homo’s die zich ook kapot schamen om het gedrag van “relnichten” oftewel decadent gedrag. En ook dat ombouwen. Bestond vroeger niet of nauwelijks. Nu lijkt het schering en inslag te zijn. Normaal is het niet. Meer veroorzaakt door een grote mate van onzekerheid en je bepaalde gevoelens laten aanpraten.
Neen, volkomen gelijk. En straks is het ook normaal dat een gezin bestaat uit 2 vrouwen en 1 man met kinderen, zoals onlangs in het journaal. Allerlei varianten zijn hier bij te bedenken. Dit moeten we niet normaal vinden, maar helaas vinden velen het wel normaal. Maar het hoort bij de eindtijd. Dan zullen alle schandalige dingen het winnen van normaal en passend gedrag. Wie weet zal pedofilie ook ooit eens grotendeels normaal worden. Nu niet voor te stellen, maar 30 jaar geleden waren een heleboel dingen die nu normaal zijn toen abnormaal.

Gast
marco
augustus 31, 2018 21:01

Kan de zakkenvuller Petertje zich niet uitschrijven uit Holland ?

Gast
Ferry
augustus 31, 2018 20:56

Weet je wat de zorgkosten doet oplopen?
Door die priesters en bisschoppen die uit frustraties kinderen hebben misbruikt. En nu hun hele leven naar een psyoloog moeten omdat ze beschadigd zijn!!!

Gast
Dennis
augustus 31, 2018 19:57

Hebben we tуfusracist Momo weer. Altijd zeiken op alles wat een andere mening heeft. Te dom door te hebben dat hij dus hetzelfde doet als Peter.

Gast
Momo
augustus 31, 2018 19:55

Iemand met een eigen mening. Wat erg! Sneeuwvlokje Peter kan daar natuurlijk niet tegen.

Gast
MuloMan
augustus 31, 2018 19:43

@Lies

Dat heb je net impliciet gedaan… Je suggereert dat zijn zus aan lagerwal is geraakt en dat hij daar geen vinger naar uitsteekt, zoiets. En ik geloof je wel hoor, maar een verhaal heeft altijd twee kanten.
Maar goed, ik had het niet over egoïsme, maar over authenticiteit, integriteit en vooral durf. Die dingen zeg maar, waar het Rutte aan ontbreekt. Bodar heeft ze wel, volgens mij.

@Kirth Gersen

Je opleidingsnivo zegt natuurlijk veel over je intellectuele kwaliteiten, toch?

Gast
Lies
augustus 31, 2018 19:01

Op de een of andere manier wil zou ik hier graag willen vertellen wat voor ontzettende egoistische lul deze man is. Maar dat kan ik niet.

Gast
Henk Peterse
augustus 31, 2018 18:59

Bodar doet volgens mij gewoon aan zelfspot. Ik heb namelijk altijd al het gevoel gehad dat hijzelf ook homo is. Wat mij betreft prima hoor. Ik vind daar niks mis mee. Ik vermoed echter dat hij er niet voor wilt uitkomen.

Gast
Wollter🐰
augustus 31, 2018 18:55

Klopt…

Gast
Appelsap
augustus 31, 2018 18:41

Had zijn moeder hem maar wat meer aandacht en liefde gegeven…. dan dacht ie nu heel anders over de zaken…

Gast
Evelien
augustus 31, 2018 18:38

Kan Peter zich ook uitschrijven bij RTL???? Zijn we van die kwal af.

Gast
Lies
augustus 31, 2018 18:37

@MuloMan: net als Peter heb ik mij ook uitgeschreven. Veel mensen vergeten dat de katholieke kerk een melding krijgt als je verhuist, althans als je bent gedoopt. Als of het een overheidsinstantie is. Net als de belastingdienst, of bijvoorbeeld het uwv weten zij precies op welk adres je staat ingeschreven.
Dat zij de privacy regels mogen schenden (als katholieke kerk zijnde) vind ik onaanvaardbaar.

Gast
Kirth Gersen
augustus 31, 2018 18:33

Het houdt je wel bezig hè, dat lom-onderwijs!

Gast
MuloMan
augustus 31, 2018 18:30

PvdV is dus de 1e gast van die LOM-jongen maandag, mind my words.

Gast
MuloMan
augustus 31, 2018 18:29

Was dat de balie van de Stadsbank van DB soms? Ik kan dat broodmagere nl. niet plaatsen.

Gast
MuloMan
augustus 31, 2018 18:28

Kom op zeg Lies, niet zo flauw: wie A zegt moet Nus zeggen. Vraag dat maar aan die flinke snuffelaar PvdV.

Gast
Lies
augustus 31, 2018 18:24

Kan mij herinneren dat ik zijn broodmagere zus trof aan mijn balie. Ze schaamde zich dat Antoine haar broer is, sterker nog dat zij dezelfde achternaam hebben. Hij kijkt niet meer naar zijn familie om in DB, deze medemenselijke katholieke rakker uit het Vaticaan. Ik kan daar nog meer over zeggen maar dat laat ik liever achterwege.

Gast
Otto Groeneveld
augustus 31, 2018 18:23

Wat een lul om überhaupt lid te blijven van dat zooitje pedofielen na het afschuwelijke misbruik en moorden op kleine kinderen. Die katholieke kerk bestaat uit Dutroux schoften in het kwadraat.
En ze komen ermee weg, bizar gewoon en al heel erg lang aan de gang. En daar ben jij als homo dan lid van??? Ga je kapot schamen man.

Gast
Kirth Gersen
augustus 31, 2018 18:21

En van een keer iemand flink in de reet palen is nooit iemand minder geworden. Ik gun het Bodar dat hij zijn natuurlijke driften volgt en dat christelijke keurslijf afwerpt.

Gast
Kirth Gersen
augustus 31, 2018 18:15

Bodar heeft groot gelijk. Voor de rest moet hij oplazeren met zijn religie.

Gast
Brian
augustus 31, 2018 18:14

Zoals altijd wordt er door de politiek correcten niet op de inhoud gediscussieerd, maar wordt iemand meteen weer als zijnde abject afgeserveerd.
Bodar is een intelligente man die wel op de inhoud debatteert en ja, dat doet hij vanuit een christelijk paradigma. Maar dat mag dan weer niet, want die lui die zo enorm voor diversiteit zijn vinden wel dat je over dit thema allemaal hetzelfde moet denken. En dat is toch een tikkie hypocriet.

Gast
MuloMan
augustus 31, 2018 18:14

Ik wil niet meebetalen een een Pietje Puk die liever Petra Puk is. Daar heeft de maatschappij verder niets aan en het ¨genot¨ van die dure verandering ligt puut bij de betrokkene. Dat heeft niets met solidariteit of tolerantie te maken, het geld kan maar een keer worden uitgegeven, ook in de gezondheidszorg. Laat ze er lekker zelf voor sparen, die dramaqueens.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen