Gerard Ekdom vindt Ster-boycot ‘opmerkelijk’

Geplaatst op vr 31 aug 2018 om 9:30

Gerard Ekdom vindt het ‘opmerkelijk’ dat de nieuwe tv-reclame die Radio 10 heeft opgenomen voor zijn nieuwe ochtendshow wordt geboycot door de Ster. Dat heeft hij laten weten aan RTL Boulevard. Ekdom is overgestapt van NPO Radio 2 naar Radio 10 en daar wil de Ster de kijkers van de NPO liever niet op wijzen. “Ik verbaas me erover. Ik weet namelijk dat ze wel spotjes uitzenden van Qmusic. Als het bijvoorbeeld een promo zou zijn met Rob van Someren dan was er niks aan de hand.

Het is puur omdat hij het is, aldus Ekdom. “Ík werd geweigerd bij de Ster. Dat vind ik opmerkelijkHet is heel jammer, het is een heel leuk spotje namelijk. Je ziet mij als klein jochie en het is ook echt zo gegaan in mijn leven.

Luuk Ikink: “Dat is ook wel apart toch? Ze hebben geld nodig. Je moet misschien als NPO ook niet per se op die manier willen concurreren tegen commerciële zenders.”

Peter van der Vorst: “Je moet al het geld dat je binnen kán halen, moet je erbij hebben. Of je moet gewoon de hele STER afschaffen.”

Lees ook: NPO weigert Radio 10-reclame met Gerard Ekdom (gisteren)

Foto: Radio 10








31 Reacties op “Gerard Ekdom vindt Ster-boycot ‘opmerkelijk’”


  1. Curryworst

    Ironisch die boycot van de staatstv.
    Dit gedoetje levert alleen maar meer gratis publiciteit op voor Radio 10.
    Dus ipv dat het de NPO geld op kan leveren doen ze het Radio 10 kado.

  2. rob

    Nog steeds komkommertijd dat dit nieuws is?

    Het is maar de vraag of de switch naar Radio10 meer luisteraars oplevert.
    De luisteraars die naar Lex luisterden zullen nu op zoek gaan naar een ochtendprogramma. Die luisterden met een reden al niet naar Gerard Ekdom

    Ik heb het 4 ochtenden geprobeerd, maar kies nu toch maar voor Radio2 in de ochtend. En Radio 10 in de late avond.

  3. Appelsap

    Ik kan hem wel begrijpen …dat ze het niet uitzenden dan he….

  4. TopofFlop

    STER weigerde ook spotjes van BNR Nieuwsradio. Dus verrassend vind ik het niet.

  5. Whitedog

    Ik dacht dat de NPO te weinig reclame inkomsten heeft? Hoezo weigeren?

  6. Derk

    terecht.

  7. Nico van Tol

    Arrggg wat een vreselijk eng mannetje, echt zo kop die vroeger je verklikte bij de meester. Nou ben ik geen fan van het wegkijkclubje NPO maar indeze heeft NPO groot gelijl. En buitengewoon zielig dat je als radiozender reclame maakt op ander medium om een over het paard getild ventje te promoten. Raar toch, helemaal niet nodig voor die eikel.

  8. Bart

    Dit is allemaal weer zo flauw.
    Net zoiets als dat ze nu nog steeds weigeren het Beeld & Geluid archief open te stellen voor derden. Diverse on-demand kanalen en ONS, Pebble tv en 192tv zouden heel graag oude programma’s, serie en films willen uitzenden tegen betaling en met het benoemen van de omroep. Hoewel er iets van beweging komt bij de NPO houden de omroepen zelf nog steeds de deur dicht. Hoe kun je hier in deze tijd op tegen zijn? op tegen zijn? 1) Je kunt je eigen zendtijd blijven gebruiken voor nieuwe programma’s. 2) Je doet kijkers hier een plezier mee. 3) Je verdiend er extra geld mee. 4) Je hebt extra kanalen om je zelf als omroep en laten zien. Dit is gewoon elkaar tegenwerken terwijl je beter samen kan werken in de tijd. Ondertussen houden de omroepen allerlei sites en themazenders in de lucht waar maar weinig naar gekeken word en heel veel geld kost. Met NPO Start en NL Ziet kwam de NPO eigenlijk ook veels te laat.

  9. Freek

    Een voormalig NPO-gezicht die op een D’66-ish vormgegeven poster reclame maakt voor Radio 10… ehm, ok.

  10. Meneer Kaktus

    Van der Vorst bewijst met de quote in dit artikeltje maar weer eens dat-ie te dom is om te schijten.

  11. Bassie

    Rusland in Hilversum

  12. Dropje

    Terecht! Zo min mogelijk reclame voor deze geldwolf.

  13. anonymous

    Deze veel te ijdele, zwaar overschatte dj moet gewoon zijn muil houden.
    Is heel logisch dat de NPO geen reclame uitzendt van de concurrent.

  14. anonymous

    @Luuk Ikink en Peter vd Vorst; RTL zendt toch ook geen reclame uit dat we allemaal naar SBS6 moeten kijken.

  15. MUPPY

    Ja doe maar net of je ECHTDOM bent !!
    Natuurlijk zendt de NPO geen reclame uit waarin jij wordt gepromoot.
    De AH maakt toch ook geen reclame voor de Jumbo.
    Gerard doe ons een plezier en blijf bij de commerciëlen .
    Radio 2 is zo veel leuker nu jij er niet meer te horen bent.
    Draai lekker John’s playlist en doe je woordgrapjes die nooit leuk waren.
    De luisteraar van Radio 10 (laag IO) kan dit misschien wel waarderen

  16. M

    Uiteindelijk gaat het toch om de muziek die gedraaid wordt.
    Bevalt de muziek niet dan kun je nog zo’n bekende DJ er neer zetten ,
    maar ga je toch niet luisteren.
    Ekdom heeft gewoon de gunfactor niet. Hij heeft een irritante stem en al die
    woordspelingen komen veel mensen de keel uit.
    Hij was leuk op 3FM maar op Radio 2 begon hij al te vervelen.
    John de Mol koopt zoals vaker mensen bij de NPO weg die eigenlijk hun beste
    tijd al gehad hebben. Denk aan Spijkerman , de Leeuw , Jandido

  17. StefanV

    Het is zo klaar als een klontje waarom de STER deze commercial weigert: het kan ertoe leiden dat luisteraars van Radio 2 en 3FM (waar daar nog van over is) naar Radio 10 overstappen.

    Mensen die Ekdom “overschat” noemen, snappen trouwens echt helemaal niks van radio.

  18. NPO

    StefanV
    Fri 31 Aug 2018 om 12:40
    Lijkt me dat jij degene bent die geen verstand van Radio of goede muziek heeft.
    Waarschijnlijk hoor jij bij de doelgroep van 538 :
    -Laag IQ
    -8-13 jaar
    Of tot de doelgroep van Radio 10
    – School nooit afgemaakt
    – Lachen om steeds dezelfde grapjes
    -Iedere week dezelfde platen

    Ooit wordt je volwassen en ga je echte Radio (Radio2) waarderen

  19. Peter

    Radio 10 is 10x beter dan Radio 2

  20. Peter

    Doelgroep Radio 2

    – Incontinente en demente ouderen
    – Radio 2 draait steeds dezelfde platen. Maar voor een demente is het steeds weer nieuw, dus dat maakt dan niet uit.

  21. Peter

    Doelgroep Radio 2

    – Inco ntine nte en dem ente ouderen
    – Radio 2 draait steeds dezelfde platen. Maar voor een dem ente is het steeds weer nieuw, dus dat maakt dan niet uit.

  22. PPOOOO

    Peter
    Fri 31 Aug 2018 om 13:17
    Peter
    Fri 31 Aug 2018 om 13:20
    Wat ben jij al vroeg thuis van de peuterschool

  23. Peter

    Bek dicht of ik stamp ‘m dicht.

  24. sjon

    zo wat een agressie op mooievrijdag

  25. kingkorn

    het is heel jammer het is een leuk spotje namelijk,not

  26. Markies de Schade

    Whitedog is volgens mij het ho-l-maatje van Paul de Leeuw. Of niet Whitedog? Paul is het vrouwtje (met zijn wijvenstem) hij het mannetje.

  27. Klaas

    Los van wat iedereen van Ekdom / Radio 10 vindt, is de weigering van de STER om de “Ekdom In De Morgen”-commercial uit te zenden niet consequent, want ik zag laatst een spotje van 538 tussen de programma’s op NPO3…

    • en daar was ík verbaasd over omdat ook ik in de veronderstelling was dat de NPO/STER álle reclame van commerciële concurrenten zou tegenhouden na de BNR (Be & Air) vs. STER-affaire van een paar jaar geleden en de mislukte pogingen van Erik de Zwart uit de beginjaren van Radio 538 om toen al 538 bij de publieke omroep in de STER te krijgen (wat uiteindelijk via een truc met automerk Citroën tóch lukte).

  28. MM

    Peter
    Fri 31 Aug 2018 om 15:25
    Een peuter met ADHD

  29. MM

    Klaas
    Sat 01 Sep 2018 om 0:59
    538 is geen echte concurrent voor de NPO.
    538 richt zich op publiek 8-13 jarigen.
    De NPO maakt radio voor volwassenen
    Radio 10 …. richt zich op ?????

  30. Michael

    RTL7 zendt toch ook geen reclame’s uit van Veronica Inside?

  31. sjon

    de ster zei tegen ekdom baai baai man baai baai

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.