NPO herkent zich niet in vergelijking met reisbureau

De NPO herkent zich niet in het beeld dat sommige critici van de publieke omroep schetsen als het gaat om het genre reisprogramma’s. Dat laat een zegsman van de NPO weten in De Telegraaf. De NPO wordt wel gekscherend een reisbureau genoemd: terwijl Geraldine Kemper nog bijkomt van haar laatste snoepreisje, zijn er minstens twee andere NPO-sterren nog verder op reis dan zij was en liggen er drie nieuwe reisprogramma’s op de tekentafel. Elke NPO-ster moet op reis.

Maar van reizen om het reizen is geen sprake, aldus de NPO. “Bij elk reisprogramma wordt zorgvuldig getoetst of de reis iets toevoegt aan het verhaal dat we willen vertellen. De NPO reist niet om het reizen.

Het nieuwe reisprogramma van Matthijs van Nieuwkerk moet ook voldoen aan die toets en is daarom geen snoepreisje om de presentator tevreden te houden, aldus de NPO.

Hebben we nog wel NPO-sterren nodig die ons de wereld laten zien? “De wereld is inderdaad bereikbaarder geworden, maar er zijn meerdere manieren om de wereld te openen.

De vraag naar inspiratie is ook toegenomen, aldus de NPO. “En Floortje Dessing laat nog steeds plekken zien waar je anders waarschijnlijk niet zou komen.

Het Telegraaf-artikel ‘BN’ers betaald op vakantie’ kunt u lezen via Blendle.

Foto: BNN

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen