Ook Francisco van Jole beschuldigd van misbruik

De stroom aan #metoo-verhalen bereikt nu ook BNNVARA-gezicht Francisco van Jole. Een anonieme dame beschuldigt hem via GeenStijl van misbruik. Dat is te zien op het rechtse blog, de tegenhanger van Van Jole’s linkse nieuwsblog Joop.nl. Het verhaal over Van Jole heeft zojuist ook NPO Radio 1 gehaald. “Of het echt waar is en klopt, weten we niet. GeenStijl heeft het al langer aan de stok met Van Jole. In de url van het artikel zelf staat ook ‘te mooi om waar te zijn’“, meldde Radio EenVandaag.

Radio EenVandaag-presentator Lammert de Bruin heeft contact gezocht met Van Jole, maar die wil niet reageren. “Ik heb Van Jole wel gevraagd om een reactie op Twitter, maar op dit moment heeft hij dat nog niet gegeven.”

De video van GeenStijl laat een gesprek horen tussen Van Jole en een dame. Die dame confronteert hem met zijn ongepaste gedrag en hij bevestigt dat. “Francisco van Jole voerde mij, een vrouw van 23, dronken, bracht me naar zijn hotel, ging tussen mij en zijn hoteldeur staan, kleedde zich uit en ging op me liggen, ondanks dat ik nee zei. #metoo“, licht ze toe.

Van Jole liet zich toevallig recentelijk nog op de radio uit over seksueel ongewenst gedrag. “Ik heb niet dat ik te ver ging dat ik wist dat ik te ver ging, maar ik ben wel eens te ver gegaan, dat ik dacht: stommerik! We waren een beetje aan het zoenen, wat al niet zo handig was achteraf gezien, en ik dacht: die wil wel meer. Maar die wilde dat niet. En die vond dat heel vervelend. Toen dacht ik: wacht eens even, dit was niet de bedoeling“, zei hij.

Het is een grijs gebied. Er is een verschil tussen overhalen en dwang. Dat gaat af en toe tegen elkaar aan. Dat kan gebeuren. Dat moet je in orde maken, je excuses voor aanbieden en het goedmaken.”

Quote-baas Sander Schimmelpenninck lijkt het verhaal op GeenStijl te geloven. “Deuger blijkt deugniet. Quelle surprise“, schrijft hij.

Foto: BNNVARA, Mickey Hoyle

32 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
karel
november 8, 2017 17:47

He VARA, geef deze nagemaakte verkrachter nog maar meer subsidie.

Gast
Suzanne van den brink
november 8, 2017 15:43

Francisco van Jole is een viespeuk en een aanrander. Hij stotterde wel 10 minuten lang door om zijn straatje schoon te poetsen, linkse gekkie dat ie is. In het schavot op water en brood met dit soort vunzig linkse dwergen spul.

Gast
Sjaak
november 8, 2017 15:32

Zojuist door Van Jole zelf bevestigd/bekend.

Gast
Dr.R. Clavan
november 8, 2017 12:24

Die fransicko von jeaulig moesten ze aan zijn ballen ophangen en roosteren boven een zacht vuurtje. De KLOODTZAK !

Gast
Diderick
november 8, 2017 12:16

En morgen op geenstijl: “Hoax, lulz! Zo makkelijk is het om een valse beschuldiging te maken. En nu we hebben bewezen dat alle andere beschuldigingen daarom ook bullshit zijn, gaan we nu weer verder met linksch en heaumeaux en omg kijk uit voor haatbaarden, want die willen onze gore flikkers executeren en zwarte piet en zwarte piet en zwarte piet en zwarte hurdyhurdyhur #kwijl #heiltrump”

Misschien is Van Jole ook een aanrander, maar dan krijg ik dat vanzelf te horen van een betrouwbare nieuwsbron en niet van de Nederlandse FoxNews.

Gast
karel
november 8, 2017 11:09

Verkrachting verjaart niet

Dus Jole even een ( lang) tijdje de gevangenis in als hij dit gedaan heeft.

Gast
Gerdien
november 8, 2017 10:40

Het is een hoax, passend in de aan hysterie grenzende obsessie van Geen Stijl c.s. met Van Jole.

Gast
Werk
november 8, 2017 09:57

Waarom roept de NOS slachtoffers niet op om zich te melden?

Gast
Yorik
november 8, 2017 09:44

Francisco van Jole die de mond vol heeft over GeenStijl is een viespeuk en een hypocriet.

Ze worden ontmaskerd.

Gast
Yezebel
november 8, 2017 09:33

Ziek links dat deze man al jaren bekend staat als de man met de middelvinger.

Gast
Otto Groeneveld
november 8, 2017 09:23

Pong, ‘dit is de VARA’.

Gast
Frenkie
november 8, 2017 08:59

Als het niet waar zou zijn, was het allang ontkracht op Joop, maar het is daar oorverdovend stil. De bandopname lijkt me daarom echt. Voor links zelf gelden altijd andere maatstaven. Dat is nou eenmaal de realiteit.

Gast
Lambik
november 8, 2017 03:59

@@2424

U bent blind?

Gast
Raqjan
november 8, 2017 03:13

Het is inderdaad een grijs gebied, zeker als de vrouw in kwestie tot aan het hotel meegaat (!) Fuck off met deze aandachtstrekkerij. Ik ben wel klaar met deze aandachtstrekkers.

Gast
Drs. J. Mastenbroek
november 8, 2017 02:45

Vreemd toch dat hier NIETS over te horen is op NPOradio1, Niets over dezes bij NPO-TV Pauw, Nieuwsuur etc. Terwijl anderen veelal direct ter sprake komen! Dit hele #MeToo geleuter loopt toch al de spuigaten uit en is een complete hype geworden vooral aangedikt door linkse meute! Daarom moet vooral deze linkse popie jopie (met zijn haat-commentaar naar “rechts”) in het bijzonder ontzien worden.(?)

Gast
Nicky Labanda
november 8, 2017 01:52

Hypocrisie op links, je verwacht het niet.

Gast
Lucy
november 8, 2017 00:19

Gaat helemaal nergens over dit. Niet iedere mislukte one night stand is date rape

Gast
@2424
november 8, 2017 00:14

Het rechtse blog GeenStijl. Heb het dan ook over de LINKSCHE site Joop.

Gast
frans
november 7, 2017 22:52

Heeft Tanja Jess al iets k aren horen?

Gast
Kaaskijker
november 7, 2017 22:44

Waarom zou de vrouw in kwestie – of all places -naar horkenbolwerk GeenStijl stappen? Nee, dit is totaal niet plausibel.

Gast
frans
november 7, 2017 21:08

Linkse mensen zijn de uitzonderingen die mogen dat☺

Peter rd vries harkt vandaag ongeveer 7500 euries binnen😃

Ik zou een aanklacht tegen hem indienen

Gast
STAN
november 7, 2017 19:56

Dit is onzin natuurlijk. Geenstijl aast al jaren op Van Jole. Goedkope manier om de goede man te kakken te zetten.

Gast
Rvv
november 7, 2017 18:51

Heerlijk. Vara doe je ding.weg met deze man. Dit tast je goede naam aan!

Gast
Vrede
november 7, 2017 18:21

Via GS. Nee, lekker geloofwaardig.

Gast
Peter
november 7, 2017 18:05

Het loopt de spuigaten. Nederland is GEK geworden.

Gast
Otto Groeneveld
november 7, 2017 18:05

Ja duuu edereen weet dat Jole hem nog in een harige brievenbus stopt. Grootste eikel die er bestaat.

Gast
shrink
november 7, 2017 17:56

Hm, er zijn nogal wat mensen die de pik hebben (pun intended) op deze linkse Gutmensch, met name GS…

Gast
Marry Hens
november 7, 2017 17:52

Zo’n innemende man; ik kan mij er niets bij voorstellen.

Gast
Ron
november 7, 2017 17:51

De meeste mensen zhebben elkaar wel een keer genomen wat achteraf tegenviel. Big deal.
Dit gejank moet een keer klaar zijn.
Gaat nu iedere muts die in dr klamme dot is gebeukt de metoo janken?

Gast
Sergio
november 7, 2017 17:46

Kunnen we stoppen hiermee! Wie is de volgende?

Gast
Jos Ti
november 7, 2017 17:45

Net als Job: not guilty.

Gast
Meneer Kaktus
november 7, 2017 17:43

Links deugt sowieso niet, maar dit maakt het nog een tikkeltje erger.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen