BZV-ster Yvon Jaspers verdedigt eten van dieren

Boer Zoekt Vrouw-ster Yvon Jaspers ontpopt zich tot de tegenhanger van vega-activiste Georgina Verbaan. De presentatrice vindt helemaal niets mis met het eten van dieren: ze heeft net nog een halve koe gekocht. Dat vertelt ze in het AD. Al van jongs af aan ziet Jaspers dieren vooral als maaltijd. Het is haar met de paplepel ingegoten. “Mijn vader had een big gekocht, die hij als grapje ook Yvon noemde. Een schattig beestje dat uiteindelijk uitgroeide tot een gevaarte van twee tafels groot.”

Ze vervolgt: “Ik vond haar heel lief, maar wist bij de eerste ontmoeting meteen: jou eten we op. Een jaar lang hebben we met z’n allen van Yvon genoten.’

Vond ze dat dan niet zielig? “Nee, helemaal niet. Ik had wel een soort band met haar, maar ik kom uit een boerenfamilie en daar gold: we zorgen goed voor onze dieren, maar ze komen wel op ons bord terecht. En Yvon had het bij ons in de stal veel beter dan al die varkens die als kiloknaller eindigen.”

Er is tegenwoordig veel verzet tegen het eten van dieren, vooral vanwege de erbarmelijke omstandigheden waaronder veel dieren worden gehouden. “Naar dat dierenleed moet je kritisch kijken. Maar met het eten van beesten op zich is niks mis.

Jaspers is een echte carnivoor. “Ik heb net een halve koe gekocht, die ligt in de diepvries. Daar ga ik stoofpotten van maken, of die serveer ik bij aardappelen of snijbonen uit mijn eigen moestuin.”

Het AD-interview met Yvon Jaspers kunt u lezen via Blendle.

Foto: KRO-NCRV, Hans-Peter van Velthoven

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Nietje
oktober 10, 2017 21:54

Als pleeboy sterretje tegen vlees te zijn, is natuurlijk alleen maar hilarisch.

Gast
Jan
oktober 10, 2017 15:52

Sorry foutje mensen zijn ominvoren. Alleseters!

Gast
Jan
oktober 10, 2017 15:50

Mensen zijn carnivoren als ze herbivoren waren hadden ze platte tanden en meerdere magen en herkauwen om het plantaardig voedsel beter te benutten.

Gast
Si
oktober 10, 2017 15:49

Lekker man. Beesten zijn er om opgevroten te worden.

Gast
PIETER
oktober 10, 2017 15:49

Wat mankeert er aan een heerlijke kalfskotelet?
2000 jaar voor christus aten ze al vlees
Weet je we,l dan maakte ze van een boomtak een pijl en dan maakte ze ook nog een boog , en dag ging het mannetje de hoofd hol bewoner op jacht
Nou dan schoot hij zo`n pijl dwars door zijn kop , weet je wel, en sleepte het geschoten beest naar zijn electrice loopwagen de Tesla.
En zo kwam hij dan met een koe of een kalf thuis,en meteen in de open keuken aangekomen slloegen ze eerst de kop er af op het kookeiland
de schedels werden gebruikt op in te bakken , dan hadden ze een pak bleu band ,weet je niet, die werd eerst gesmolten dan ging het vlees erin ! kruiden haalden ze uit de bossen , het vlees werd in stukken gehakt met een stenen bijl zo hadden ze voor een maand te eten, het eten werd bewaard is speciale koel grotten waar ook de boodschappen van AH lagen
Om die boodschappen te bemachtigen moesten in hun stenen loop autos kilometers rijden! Maar gelukkig 1000 voor christus kwamen er ook Jumbo`s
die ook vlees ging verkopen ! 500 jaar voor christus kwam dan eindelijk GTST
en tv reclames voor vlees ! Maar toen de Partij voor de dieren aktief werden
zo`n 500 jaar na christus zijn ze door de Noormannen verdreven
en gelukkig mocht de valken jacht met Floris de 5e doorgang vinden
Later veel later kreeg je dan Kips leverworst Hema worsten en de Turkse slagerijen die AH laten zien wat echt vlees is !
Nou wilt u nog een braadworst???!

Gast
Elias
oktober 10, 2017 15:36

Mensen die op een varken willen lijken, eten wel varkens.
(hoorde ik iemand tegen een christen zeggen)

Gast
Davie
oktober 10, 2017 14:45

@Wollter Fatsoenlijk mensen zeggen zulke dingen gewoon niet, Wollter.

Gast
Hohoho
oktober 10, 2017 12:08

Betereen halve koe dan een hele … Yvon !

Gast
Wollter
oktober 10, 2017 11:39

Varkens eten geen varkens. (hoorde ik iemand in UtopiA tegen een moslima zeggen)

Gast
A.Zijn
oktober 10, 2017 11:30

Yvon is een echte carnivoor? Iemand die vlees serveert bij aardappelen of snijbonen is geen carnivoor, MC-nitwit!

Gast
Ton
oktober 10, 2017 11:23

“Mijn vader had een big gekocht, die hij als grapje ook Yvon noemde. Een schattig beestje dat uiteindelijk uitgroeide tot een gevaarte van twee tafels groot.” Ze vervolgt: “Ik vond haar heel lief, maar wist bij de eerste ontmoeting meteen: jou eten we op. Een jaar lang hebben we met z’n allen van Yvon genoten.’‘ […]

Walgelijk!

Gast
Ton
oktober 10, 2017 11:19

Wat maar totdat de dier de mens gaat opeten, dan piept ze wel anders. Dieren hebben ook een hart en ziel maar dat snapt ze niet. Alles draait om carrière en geld.

Gast
T
oktober 10, 2017 11:17

Wat maar totdat de dier de mens gaat opeten, dan piept ze wel anders.

Gast
Davie
oktober 10, 2017 11:11

@graaier Dom reageren mag eigenlijk ook niet, maar dat doe je ook. Vind je dat lekker om zo onnozel te doen?

het zou iedereen sieren minder vlees te eten, ook mevr. Jaspers.

Gast
Henk
oktober 10, 2017 10:59

Yvon heeft geen oog voor dierenleed, het rund.

Gast
graaier
oktober 10, 2017 10:58

pepe goes nuts.

Gast
pepe
oktober 10, 2017 10:57

ze heeft helemaal gelijk,

beetje minder vlees wat beter verzorgen dat wel

en als je geen dier wil eten gebruik dan ook geen melkproducten en kaas daar sterven jonge kalfjes voor omdat een koe anders geen melk geeft

Gast
graaier
oktober 10, 2017 10:57

eten van dieren mag niet, maar ze lopen wel in lederen stringetjes en op lederen (hoge) laarzen. domme k utjes.

Gast
echtwaar
oktober 10, 2017 10:49

Georgina Verbaan is een heel leuke meid maar je moet haar niet al te serieus nemen.

Gast
echtwaar
oktober 10, 2017 10:46

Sinds de mensheid bestaat eet ze dieren. Daar is helemaal niets mis mee!

Gast
RT
oktober 10, 2017 10:44

De meeste dieren eten ook andere dieren. Die zullen ook echt niet vegetarier of veganist worden.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen