Victor Mids trok in Duitsland minder kijkers dan hier

Foto: RTLDe ster van tv-goochelaar Victor Mids is nog altijd rijzende: het nieuwste seizoen van zijn show Mindf*ck begon zaterdag met een magistrale 1,9 miljoen kijkers. En dat allemaal dankzij de verhuizing naar de zaterdagavond van NPO 1, een prestigieuze uitzendplek. Maar hoe scoorde Mids eigenlijk in Duitsland, waar hij onlangs een lokale versie van zijn tv-show maakte? “Het leeft wel daar: we hadden zo’n 1,5 miljoen kijkers. Het is best surrealistisch om in zo’n groot land ook bekend te zijn.

Het programma, dat in Duitsland Mindmagic heet, is twee weken geleden afgelopen. “Het was best even aanpoten, omdat we ook druk waren met het nieuwe seizoen in Nederland“, vertelt hij in Het Parool.

Nu heeft Mids twee markten te bedienen. “Ik treed in Nederland al veel op op congressen – marketinglieden vinden vooral salestechnieken erg interessant – nu komen ook de aanvragen vanuit Duitsland binnen.

De internationale ambities sluimeren bij Mids. “Ja, het is een ambitie, maar absoluut niet mijn grootste doel. Duitsland had ik wel in mijn achterhoofd, maar het kwam op een gegeven moment gewoon op ons pad. Toen zijn we er vol voor gegaan.

Op een tv-beurs in Cannes moesten we het format verkopen. Vanaf het moment dat ik in een ruimte met tv-bobo’s het horloge van de grote baas rolde, konden ze niet meer om ons heen.

Het Parool-interview ‘Ik wil mijn gasten niet voor schut zetten’ kunt u lezen via Blendle.

Foto: Avrotros

Meer in AVRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen