RTL 4 vond kijkcijfers Van Koningsbrugge te laag

RTL 4 vond de kijkcijfers van Jeroen van Koningsbrugge’s eerste eigen tv-productie Jeroen in California – Songs of Life te laag om met een vervolg te komen. Dat vertelt hij in VARAgids. De acht afleveringen van de tv-show, waarmee hij een flink deel van zijn sabbatical bekostigde, scoorden eind vorig jaar erg matig op de woensdag van RTL 4: gemiddeld keken er 594.000 mensen, goed voor 10 procent marktaandeel. Van Koningsbrugge wilde wel verder, maar RTL 4 absoluut niet.

Tien procent marktaandeel op prime time is voor RTL 4 veel te weinig. “Mijn eerste eigen productie. Heel spannend. Ik was verantwoordelijk voor het hele budget, en alle technici heb ik zelf moeten halen. Dat geregel vond ik leuker dan ik dacht.

Alle moeite was voor niets: Jeroen in California was een flop. “Op een woensdagavond, tegenover Tussen kunst & kitsch en de Champions League, keken er ongeveer 700.000 mensen naar. Dat vond ik heel wat voor een muziekprogramma, maar voor RTL was het niet genoeg, dus het blijft bij één seizoen.”

Het is niet zo dat mij alles lukt. Ik heb genoeg projecten gedaan die zijn geflopt: de comedyserie Sprint bij BNN, Beat the best op RTL. Dat vergeten mensen weer. Het is soms alsof ze hopen op een mislukking. Trouwens, ik vind Jeroen in California helemaal geen flop. Ik heb de afgelopen vijftien jaar nog nooit zoveel positieve reacties gekregen op een programma als hierop“, besluit hij in de gids (Blendle).

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen