Tim Hofman verklaart oorlog aan NPO 3-baas Suzanne

Dat Tim Hofman de uitspraken die NPO 3-baas Suzanne Kunzeler heeft gedaan over zijn door de NPO betaalde YouTube-programma #BOOS niet kan waarderen, liet hij maandag al blijken met een aantal tweets. Nu doet hij daar nog een schepje bovenop: op de website van BNN maken Hofman en zijn collega’s gehakt van de zenderbaas. Dat ze #BOOS een ‘vlog’ noemt, bewijst haar gebrek aan kennis, vindt hij. “Terwijl ze toch dient te weten hoe de markt in elkaar steekt als het gaat om jongeren en media.

Kunzeler gaf ook aan dat haar focus blijft liggen op ambachtelijk gemaakte televisie en dat ze YouTube-initiatieven als #BOOS niet per se op een podium wil tillen. Hofman: “#BOOS hééft een podium, namelijk internet. En internet is nogal groot in 2016. Sad.

De zenderbaas zou blij moeten zijn met #BOOS, vindt hij. “Maar zij denkt dat een platform, met nu bijna 140.000 abonnees binnen tien weken, dat jongeren vermaakt, maar ook een stem geeft door er voor ze te zijn als ze een probleem hebben – hoe klein ook – niets toevoegt aan de NPO.

Hofman vindt het helemaal een lachertje dat Kunzeler de YouTube-kijkersaantallen in twijfel trekt. “Televisieland hangt al tig jaar een miljardenindustrie op aan kijkcijfers die steekproefsgewijs gemeten worden met geheimzinnige kastjes die maar bij 1235 (is echt zo) huishoudens geïnstalleerd zijn. Omgerekend 2800 héle mensen. Haha.”

Hij wijst erop dat 72 procent van de kijkers van #BOOS tussen de 20 en 35 jaar is en dat NPO3.nl een miljoen bezoekers per maand heeft en #BOOS ruim twee miljoen per week.

De hele tirade van Hofman en zijn collega’s kunt u lezen op de website van BNN.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen