Johan Cruijff Schaal met succes terug bij SBS 6

Geplaatst op ma 01 aug 2016 om 8:50

Foto: SBSDe strijd om de Johan Cruijff Schaal is met succes teruggekeerd op SBS 6. Er keken zondag in de vooravond ruim 1,7 miljoen mensen naar de traditionele opener van het voetbalseizoen, goed voor 46 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de meest bekeken strijd om de Johan Cruijf Schaal sinds 2006. Vorig jaar en het jaar ervoor zaten de kijkcijfers van de registratie juist in een dip, toen deze op de veel minder bekeken tv-zender FOX werd uitgezonden.

In 2015 en 2014 was de strijd om de Johan Cruijff Schaal exclusief te zien bij FOX, dat nog steeds eigenaar van de rechten is. Toen keken er respectievelijk 680.000 en 769.000 mensen.

De Johan Cruijff Schaal was dit jaar ook te zien op FOX, maar dan niet op de gelijknamige ‘gratis’ tv-zender, maar op betaalkanaal FOX Sports 1. Via dat kanaal keken er nog eens 142.000 mensen, goed voor 4 procent marktaandeel.

Het is de meest bekeken strijd om de Johan Cruijff Schaal sinds 2006. In dat jaar keken er 1,9 miljoen mensen.

Van 2007 tot en met 2013 keken er respectievelijk 1,4 miljoen, 1,1 miljoen, 585.000, 1,3 miljoen, bijna 1,7 miljoen, 1,1 miljoen en 1,3 miljoen kijkers naar de wedstrijd.

Dankzij de Johan Cruijff Schaal was SBS 6 zondagavond de meest bekeken tv-zender van Nederland.








7 Reacties op “Johan Cruijff Schaal met succes terug bij SBS 6”


  1. Sjaak

    Het is wachten tot FOX eindelijk SBS koopt.

  2. ANONIMOUS 1

    @Sjaak Waar haal jij die onzin vandaan? zijn er signalen om dat aan te nemen?
    nu SBS na 17 miljoen verlies 2015 , nu 19 miljoen winst maken,
    gaan ze echt niets verkopen!

  3. Daan

    Wil televisie kijkend Nederland een keer naar SBS kijken!
    Was de website: http://www.kijk.nl gisteren niet bereikbaar, Leren nooit bij Sanoma?

  4. Anoniem

    wanneer is John uitgespeeld en verkoopt hij deze hobby ?

  5. Mark

    585.000 in 2009??? Toen zat er zeker geen Ajax of PSV of Feyenoord bij?

  6. Anoniem

    Anonimous1 Wat klets je nou toch allemaal? Tuurlijk gaat verkoop gebeuren. Dat is gewoon een feit. De vraag is wanneer? Het wachten is tot dat Sanoma het opgeeft. Daarna zullen grote partijen als FOX, Ziggo of KPN gaan strijden voor de overname. Dit kan de SBS groep die dan waarschijnlijk wel van naam veranderd alleen maar ten goede komen. Mijn vermoeden is dat naast Talpa, De Telegraaf en de vereniging Veronica ook AVROTROS hierbij betrokken zal zijn.

  7. aammehoela

    Toch heerlijk die vergelijkingen met andere jaren. Het weer is veelzeggend over de kijkcijfers. Natuurlijk zal het iets schelen dat SBS 6 het uitzond. Het enige positieve eraan was het besef dat het laatste fluitsignaal het enige hoogtepunt van de wedstrijd was. Wat een teleurstellend duel, absoluut niet boeiend. Gelukkig straks 2 weken echte sport met atleten die er wel een show van willen maken. Wat ben ik blij dat ik geen abonnement heb. Je zult wekelijks 9 wedstrijden gaan kijken die niet boeien. De samenvattingen zijn meer dan genoeg en gelukkig zonder reclame.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.