‘Sylvana-partij DENK wil scoren over rug terreurdoden’

Foto: NCRVDe politieke partij DENK, die volop in het nieuws is omdat tv-ster Sylvana Simons nu één van de vier kopstukken is, krijgt weer eens de volle laag over zich heen van mediaprominenten. Dat is te lezen op Twitter. Partijleider Tunahan Kuzu noemt het op Twitter het ‘DENK-effect’ dat op stadhuizen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag de Turkse vlag halfstok is gehesen vanwege de aanslag in Istanbul. “Misselijkmakend“, noemt politiek deskundige Wouke van Scherrenburg het.

Van Scherrenburg kan het niet geloven dat Simons zich bij zo’n partij heeft aangesloten. “Sylvana kan DENK wel een respectvol warm bad vinden (in Trouw) maar scoren over de rug van zoveel doden en gewonden is toppunt onfatsoen.

Daar is Frits Wester het mee eens. “Wat respectloos van Kamerlid Tunahan Kuzu om dat in een tweet toe te schrijven aan het DENK-effect.

Jeroen Pauw vindt het een onnozele claim. “Is het DENK-effect nou een claim dat er anders, zonder DENK, geen medeleven getoond zou worden?

‘Trap er niet in’, grapt BNR-baas Sjors Fröhlich. “Ok, als je medeleven toont na aanslag ben je aanhanger van DENK.

EenVandaag-journalist Lammert de Bruin vindt het ook ongepast. “‘Over lijken gaan’ heet voortaan #DENKeffect.

Cabaretier Johan Fretz: “Het DENK-effect is, vrees ik, niet dat Turkse vlaggen halfstok hangen, maar dat mensen de berichtgeving daarover zien als een media-complot.

BNN-presentator Tim Hofman noemt Kuzu een ‘dwaze man’.

Kuzu blijft bij zijn standpunt, laat hij weten in een tweet:

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
[dannyºlinkers).nl
juni 30, 2016 23:03

Smerig ventje die Tunahankuna matata Kuzu.

Gast
Paashaaspindakaaskippengaas
juni 30, 2016 13:39

@ben

Volgens Tunahan Koetjeboe wel.

Gast
ben
juni 30, 2016 13:34

DENK heeft zelfs rechtstreekse invloed op de BBC met haar campagnes (?) http://www.bbc.com/news/blogs-trending-36661096

Gast
mark
juni 30, 2016 13:25

Stilstaan bij verdriet is volgens de Turken een teken van zwakte, terwijl ze toch een stuk verdriet in hun midden hebben.

Gast
[dannyºlinkers).nl
juni 30, 2016 11:15

Deze mensen gaan over lijken.

Gast
frank wisse
juni 30, 2016 10:27

Wat een schandelijke vertoning van de Denk Beweging!

Gast
Delano
juni 30, 2016 01:03

@Pake, Ljouwert:

Ik denk dat DENK eerst Groningen van alle gasvoorraden berooft, en mogelijk Limburg van alle kolen. Hoe we later kleren wassen (onder andere)…

Gast
Pake, Ljouwert
juni 30, 2016 00:08

Laat ze maar naar Friesland komen. Rijg ik ze aan de hooivork en hang ik ze hoog aan de Friese vlag.

Gast
Dr Hook
juni 29, 2016 22:34

Valy me nog mee dat die aliSaquin geen hakenkruizen bij zijnreacties heeft gezet, de smeerlap!

Gast
Trui
juni 29, 2016 22:25

Het “denk effect” … Proest, ik ga even lekker vingeren.

Gast
erica kano tussenbeen
juni 29, 2016 21:41

Niet leuk voor vrouwen en homo’s maar we zullen in de toekomst toch echt een islamistische samenleving worden. Dat is niet leuk maar niet te voorkomen. De grootste verantwoordelijkheid voor deze verandering werd niet gedragen door links maar door ondernemend Nederland en de werkgevers.
Je ziet ook de bedoeling van politiek om te zorgen voor een groot potentieel aan zeer goedkope arbeidskrachten. Maar we hebben zelf gekozen voor de grote politieke 4 die deze groep belangrijker vindt dan democratie en zorg voor hun eigen bevolking.

Gast
Albert
juni 29, 2016 21:24

Ali saqiri je ben goed geïntegreerd, mijn complimenten.

Gast
Bert
juni 29, 2016 21:09

@Ali Saquiri
Graag opzouten naar joop.nl of Stichting Korrelatie.

Gast
pepe
juni 29, 2016 21:05

binnenkort islamitische nederland

vandaar dat al die moslims zo gebroken nederlands spreken ze gebruiken allemaal google translate

Gast
Ali Saqiri
juni 29, 2016 21:03

Het was een reactie op aammehoela ,omdat iedereen spastisch reageert op DENK en Sylvana .Kuzu provoceert en iedereen trapt in zijn val. Hij was te laat met aanvragen van de vrije dag en kreeg met de afwijzing zo aandacht. Zij hebben nul zetels in de peiling en we doen of ze in het kabinet zitten. Gl of 50plus krijgen hier veel minder aandacht dan deze querulanten .Sylvana is een mislukte presentatrice en maak haar niet groter dan ze is. Ook dit bericht is een voorbeeld van de DENKhype: we willen niet scoren over de rug van de slachtoffers ,maar we melden het ondertussen wel in de media.Neem DENK niet serieus .

Gast
Albert.
juni 29, 2016 20:24

Volgens google translate zegt Ali Saqiri 19:07 dat Nederland binnenkort Islamitisch is. Niet mijn woorden maar ik heb dat rare tekstje door google laten vertalen.

Gast
Moeder van een klein meisje
juni 29, 2016 20:12

MC onthoudt zijn IP nummer want
Ali Saqiri schrijf in geniepi Arabisch. Binnenkort Nederland

Gast
PvPuffelen
juni 29, 2016 20:01

Sylvana scoort al jaren op haar rug !

Gast
Taks
juni 29, 2016 19:53

DENK heeft helemaals niets wereldwijds bereikt. Punt.

Gast
Arda Turam
juni 29, 2016 19:40

DENK heeft als allochtonenpartij wel bereikt, dat er nu een sterk groeiende sympathie is voor de heldhaftige Koerdische gemeenschap wereldwijd… waarvoor hulde.

Gast
Albert
juni 29, 2016 19:32

Hoezo Erwin? Wat DENK uitdraagt heeft niets met polktiek te maken, die 4 mensen hebben meer weg van een cabaret gezelschap.

Gast
Erwin
juni 29, 2016 19:19

Is dit politiekcourant?

Gast
Ali Saqiri
juni 29, 2016 19:07

قريبا هولندا الإسلامية .

Gast
aammehoela
juni 29, 2016 18:53

Een paar jaar geleden wilde D’66 het suikerfeest als vrije dag invoeren ten koste van de 2e pinksterdag. Werkelijk heel veel Nederlanders vielen hier over, niet alleen christenen maar ook velen die een mooi warm pinksterweekeinde niet willen inruilen voor een roulerende dag. Van mooi weer tijdens je zomervakantie (dus al vrij) tot een vrije regenachtige dag in november. Maar goed, ze willen dat de 2e kamer voortaan geen stemrondes meer houdt tijdens einde ramadan. Gelukkig had de voorzitter (Adib) goed weerwoord, we leven niet in een islamitisch land, was haar antwoord.

Gast
RB
juni 29, 2016 18:49

Kuzu heeft gelijk. Dat hier bijvoorbeeld het paleis op de Dam in de kleuren van de Belgische vlag werd gezet na de aanslag in Brussel was ook het kabouter Plop-effect. Ook hetzelfde niveau, alhoewel ik Plop net iets hoger inschat.

Gast
mark
juni 29, 2016 18:31

Suikerfeest moet een vrije dag worden volgens dit crimineel tuig.

Gast
Somberto
juni 29, 2016 18:25

Het DENk effect was toch het grote aantal klikturken en de falseflag racisme aangifte van Chris James?

Gast
Piet
juni 29, 2016 18:11

tv-ster Sylvana Simons? Ze is helemaal geen tv-ster, dat is ze ook nooit geweest. Ze is wel gek. DENK is een partij van polarisatie en haat zaaien. Ze verkopen het onder de noemer van verbinden. Dictator Erdogan mag trots zijn op deze twee islam onderdanen. Deze partij is pas echt gevaarlijk voor de democratie met dank de PVDA die al die islam mafketels sleutelposities aanbiedt.

Gast
Walter
juni 29, 2016 18:09

Ik vraag me af: zou zo’n Kuzu nou veilig over de Dam in Amsterdam kunnen lopen (na zulke rare tweets)?

Gast
Rutger
juni 29, 2016 17:51

Yes, toch nog Sylvana-nieuws!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen