NPO-show Marco en Tooske verliest van RTL-herhaling


De kijkcijfers van woensdag 29 juni 2016 (SKO)

Foto: MAXDe live uitgezonden War Child-show Jij & Ik met het presentatieduo Marco Borsato en Tooske Ragas trok woensdagavond 928.000 kijkers naar NPO 1, goed voor 17 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De grote NPO 1-show was de nummer twee op prime time. Alleen een herhaling van de Robert ten Brink-show Love is in the Air wist meer kijkers te boeien. Daar trok RTL 4 een publiek van 1,2 miljoen kijkers mee, goed voor een marktaandeel van 23 procent.

NPO 1 trok na Jij & Ik 651.000 kijkers (12 procent) met Studio France. RTL 4 trok na Love is in the Air 801.000 kijkers (14 procent) met Jo Frost: Nanny On Tour.

De andere meest bekeken uitzendingen op prime time waren Nieuwsuur met 796.000 kijkers (15 procent) op NPO 2, de film Salt met 579.000 kijkers (10 procent) op RTL 7 en Hollandse Zaken met 431.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

Het nieuwe Omroep WNL-programma De Zaak Van Je Leven begon na Hollandse Zaken met een voor die zender prima 426.000 kijkers (8 procent).

SBS 6 moest op prime time genoegen nemen met 395.000 kijkers (7 procent) voor De 25 Meest Spraakmakende Internet Filmpjes Aller Tijden.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), GTST (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), RTL Boulevard (896.000), EenVandaag (879.000), Zesuurjournaal (879.000), Sportjournaal (786.000) en Editie NL (649.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 528.000 kijkers.

Op de late avond was Hart van Nederland (910.000) het meest in trek, gevolgd door RTL Late Night (878.000) en Shownieuws (730.000).

RTL 4 marktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel. NPO 1 pakt zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.820.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.363.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.316.000
04. Love is in the air (RTL4) 1.239.000
05. Jij en Ik (NPO1) 928.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 910.000
07. RTL Boulevard (RTL4) 896.000
08. EenVandaag (NPO1) 879.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 879.000
10. RTL Late Night (RTL4) 878.000


11. Jo Frost Nanny On Tour (RTL4) 801.000
12. Nieuwsuur (NPO2) 796.000
13. Sportjournaal (NPO1) 786.000
14. Shownieuws (SBS6) 730.000
15. Studio France (NPO1) 651.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 20.9%
2. NPO1 / 18.0%
3. SBS6 / 9.0%
4. NPO2 / 7.7%
5. RTL7 / 6.1%


6. NET5 / 4.1%
7. Vero / 4.1%
8. RTL5 / 3.6%
9. NPO3 / 3.4%
10. RTL8 / 2.7%


11. Discov / 1.6%
12. Comedy / 1.0%
13. N.geog / 0.9%
14. TLC / 0.8%
15. RTLZ / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 33,3%
2. Publieke Omroep 29,1%
3. SBS Groep 17,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

36 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Correctie
juni 30, 2016 21:21

RTL Nederland 34%

Gast
J
juni 30, 2016 19:15

NANCE PRESENTEERT NIEUWE SEIZOEN VAN RTL WOONMAGAZINE (WEER) VANAF 27 AUGUSTUS.

Gast
Marc
juni 30, 2016 18:03

Marco heeft nog steeds het licht niet gezien…

Gast
de echte gtstfites
juni 30, 2016 17:59

Dom volk RTL kijkers.

Gast
Bivakmuts
juni 30, 2016 17:53

@De echte gtstfites;
Ja dat moet, want dan kunnen de mensen die de rest van het jaar geen tijd hebben of maken om tv te kijken en daar zeker niet voor thuis blijven, naar oude/nieuwe programma’s kijken, als ze dat willen!
Mooi toch!!

Gast
ANONYMOUS 2
juni 30, 2016 17:50

En gelukkig reageren er overdag alleen maar randdebielen die blijkbaar “vakantie” of “geen werk” hebben op deze rioolsite!

Gast
De echte gtstfites
juni 30, 2016 17:01

Moet er nou herhalingen uitgezonden worden in de zomer? Er zijn genoeg mensen thuis in Nederland.

Gast
pipo$billFreaksTjerkSvenOpaZuchtEnzANONYMOUS
juni 30, 2016 15:35

Gelukkig ben ik een echte RTL-staarder die nooit op vakantie gaat met een bijstandsuitkering.

Gast
Lang Leve Commerciële Live Sport
juni 30, 2016 15:33

Gelukkig ben ik een echte NPO-staarder die nooit op vakantie gaat met een AOW-uitkering.

Gast
pipo$billFreaksTjerkSvenOpaZuchtEnzANONYMOUS
juni 30, 2016 15:31

Gelukkig word ik de komende 3 maanden veilig opgesloten in de isoleerscel van de TBS-kiiniek, kan de moderator van deze site eindelijk eens gaan genieten van zijn vakantie.

Gast
Lang Leve Commerciële Live Sport
juni 30, 2016 15:27

Een echte RTL4 kijker die drie maanden op vakantie gaat met
een bijstandsuitkering.
En Voetbal Inside doet het ook niet meer.

Gast
pipo$billFreaksTjerkSvenOpaZuchtEnzANONYMOUS
juni 30, 2016 15:24

Gelukkig ben ik op vakantie de komende 3 maanden, kunnen die debiele dementerende bejáárden elke dag lekker naar NPO1 blijven staren deze vakantie.

Gast
Keesjan
juni 30, 2016 15:21

vreselijk koppel Tooske en Marco

Gast
pipo$billFreaksTjerkSvenOpaZuchtEnzANONYMOUS
juni 30, 2016 14:22

Ik denk minder dan drie.

Gast
mei2016
juni 30, 2016 14:20

NPO1 24,4 %

RTL4 17,1 %

Gast
Sneu
juni 30, 2016 14:04

@RTL pyama (13:52)

Wat houdt je tegen? ;-)

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 14:02

Waar zijn die NPO fans nu… zonder voetbal zijn ze er niet.

Kijk naar NPO1 nu is duidelijk waarom DWDD naar NPO1 ging… omdat RTL4 groter werd.

Gast
Panda
juni 30, 2016 13:58

Meer of minder dan drie avonden?

Gast
RTL pyama
juni 30, 2016 13:52

Laten we eens bijhouden op hoeveel avonden RTL4 groter is dan NPO1
de komende drie maanden.

Gast
pvanegten
juni 30, 2016 13:51

Ik bedoel ‘pyjama’. Jezus, wat een achterlijke fout

Gast
pvanegten
juni 30, 2016 13:48

Anonymous 1 Volgens mij slaap jij met een RTL pyama , geef het nu maar toe

Gast
Sneu
juni 30, 2016 13:02

@ANONYMOUS 1 (12:54)

Hahaha, je hebt wel gelijk: als 18% ‘compleet weggevaagd’ is, dan is 21% nou ook niet meteen een geweldige score.

Gast
ANONYMOUS 1
juni 30, 2016 12:54

Ja hoor, zodra RTL weer de grootste is, moet deze randdebiel weer zijn dagelijkse NPO-haatberricht op deze site pleuren.

Gast
zeker weten
juni 30, 2016 12:05

Marco Borsato heeft zelf ook een verschrikkelijke tijd achter de rug. Een tijd lang heeft hij niet in een Ferrari kunnen rijden, ik heb zo enorm met die man meegeleefd. Gelukkig leefden zijn fans ook enorm met hem mee en gingen ze massaal naar zijn concerten waardoor hij gelukkig weer in een Ferrari kan rijden.

Gast
Asjemou
juni 30, 2016 09:48

Logisch toch, bij de vermelding Tooske kijk je al sowieso niet. En Marco is toch zanger? Of nu ineens presentator. Kom zeg!

Gast
pvanegten
juni 30, 2016 09:43

Anonymous 1 Het was de tweede avond zonder voetbal , die RTL kijkers hebben niet in de gaten dat ze naar een herhaling van love is in the air zitten te kijken

Gast
ANONYMOUS 1
juni 30, 2016 09:09

Ja hoor, 1 avondje geen voetbal en de NPO wordt weer compleet weggevaagd door RTL in 6+. Dan hoeven we ons tenminste niet af te vragen wie er bij de 20-49 kijkers weer met kop en schouders boven uitstak.

Gast
BREAKING
juni 30, 2016 09:05

Love letters terug op RTL4 met linda de mol!

Zondagavond 20.00 vanaf januari 2017

Gast
Petey
juni 30, 2016 09:00

Of loretta verplaatsen naar de middag, zij heeft een warme uitstraling, welk goed in zo programma past!

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 08:57

@Peter Daphne en Beau vind ik meer een combi voor op de late avond. Beau gaat niet opnieuw de opvolger van De 5 uur show doen denk ik. Worden 2 vrouwen denk ik en het programma in de lijn wat Koffietijd s’ ochtends doet.

Gast
peter
juni 30, 2016 08:50

Ik zeg daphne Bunskoek en Beau op rtl live

Gast
Rick
juni 30, 2016 08:41

Niemand hoeft Dooske, al haar programma’s floppen. Wanneer dringt dit nou eens door bij de zenderleiding?

Gast
A.J.A.
juni 30, 2016 08:40

Leuk om Tooske weer eens op tv te zien!

Gast
ANONYMOUS 1
juni 30, 2016 08:32

5 uur show terug bij RTL
Heel hypochriet van RTL en steen zo de oudjes van NPO terug
wat nou doelgroep tv???
ze zijn gewoon bang het zinkend schip verder te laten zinken

Gast
Al mijn reacties worden vastgehouden enz..
juni 30, 2016 08:29

Genoten van UtopiA.
NPO 1 wederom de tweede zender…
Veronica doet het weer!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen