NPO-show Marco en Tooske verliest van RTL-herhaling
De kijkcijfers van woensdag 29 juni 2016 (SKO)
De live uitgezonden War Child-show Jij & Ik met het presentatieduo Marco Borsato en Tooske Ragas trok woensdagavond 928.000 kijkers naar NPO 1, goed voor 17 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De grote NPO 1-show was de nummer twee op prime time. Alleen een herhaling van de Robert ten Brink-show Love is in the Air wist meer kijkers te boeien. Daar trok RTL 4 een publiek van 1,2 miljoen kijkers mee, goed voor een marktaandeel van 23 procent.
NPO 1 trok na Jij & Ik 651.000 kijkers (12 procent) met Studio France. RTL 4 trok na Love is in the Air 801.000 kijkers (14 procent) met Jo Frost: Nanny On Tour.
De andere meest bekeken uitzendingen op prime time waren Nieuwsuur met 796.000 kijkers (15 procent) op NPO 2, de film Salt met 579.000 kijkers (10 procent) op RTL 7 en Hollandse Zaken met 431.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.
Het nieuwe Omroep WNL-programma De Zaak Van Je Leven begon na Hollandse Zaken met een voor die zender prima 426.000 kijkers (8 procent).
SBS 6 moest op prime time genoegen nemen met 395.000 kijkers (7 procent) voor De 25 Meest Spraakmakende Internet Filmpjes Aller Tijden.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), GTST (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), RTL Boulevard (896.000), EenVandaag (879.000), Zesuurjournaal (879.000), Sportjournaal (786.000) en Editie NL (649.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 528.000 kijkers.
Op de late avond was Hart van Nederland (910.000) het meest in trek, gevolgd door RTL Late Night (878.000) en Shownieuws (730.000).
RTL 4 marktleider
RTL 4 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel. NPO 1 pakt zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.820.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.363.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 1.316.000 04. Love is in the air (RTL4) 1.239.000 05. Jij en Ik (NPO1) 928.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 20.9% 2. NPO1 / 18.0% 3. SBS6 / 9.0% 4. NPO2 / 7.7% 5. RTL7 / 6.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 33,3% 2. Publieke Omroep 29,1% 3. SBS Groep 17,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
RTL Nederland 34%
NANCE PRESENTEERT NIEUWE SEIZOEN VAN RTL WOONMAGAZINE (WEER) VANAF 27 AUGUSTUS.
NIEUW PROGRAMMA VORST MEDIA OVER AFVALLEN/GEZOND LEVEN:
https://www.facebook.com/marian.vannispen.7/posts/679647355506802?pnref=story
https://www.facebook.com/marian.vannispen.7/posts/745102625627941?pnref=story
Marco heeft nog steeds het licht niet gezien…
Dom volk RTL kijkers.
@De echte gtstfites;
Ja dat moet, want dan kunnen de mensen die de rest van het jaar geen tijd hebben of maken om tv te kijken en daar zeker niet voor thuis blijven, naar oude/nieuwe programma’s kijken, als ze dat willen!
Mooi toch!!
En gelukkig reageren er overdag alleen maar randdebielen die blijkbaar “vakantie” of “geen werk” hebben op deze rioolsite!
Moet er nou herhalingen uitgezonden worden in de zomer? Er zijn genoeg mensen thuis in Nederland.
Gelukkig ben ik een echte RTL-staarder die nooit op vakantie gaat met een bijstandsuitkering.
Gelukkig ben ik een echte NPO-staarder die nooit op vakantie gaat met een AOW-uitkering.
Gelukkig word ik de komende 3 maanden veilig opgesloten in de isoleerscel van de TBS-kiiniek, kan de moderator van deze site eindelijk eens gaan genieten van zijn vakantie.
Een echte RTL4 kijker die drie maanden op vakantie gaat met
een bijstandsuitkering.
En Voetbal Inside doet het ook niet meer.
Gelukkig ben ik op vakantie de komende 3 maanden, kunnen die debiele dementerende bejáárden elke dag lekker naar NPO1 blijven staren deze vakantie.
vreselijk koppel Tooske en Marco
Ik denk minder dan drie.
NPO1 24,4 %
RTL4 17,1 %
@RTL pyama (13:52)
Wat houdt je tegen? ;-)
Waar zijn die NPO fans nu… zonder voetbal zijn ze er niet.
Kijk naar NPO1 nu is duidelijk waarom DWDD naar NPO1 ging… omdat RTL4 groter werd.
Meer of minder dan drie avonden?
Laten we eens bijhouden op hoeveel avonden RTL4 groter is dan NPO1
de komende drie maanden.
Ik bedoel ‘pyjama’. Jezus, wat een achterlijke fout
Anonymous 1 Volgens mij slaap jij met een RTL pyama , geef het nu maar toe
@ANONYMOUS 1 (12:54)
Hahaha, je hebt wel gelijk: als 18% ‘compleet weggevaagd’ is, dan is 21% nou ook niet meteen een geweldige score.
Ja hoor, zodra RTL weer de grootste is, moet deze randdebiel weer zijn dagelijkse NPO-haatberricht op deze site pleuren.
Marco Borsato heeft zelf ook een verschrikkelijke tijd achter de rug. Een tijd lang heeft hij niet in een Ferrari kunnen rijden, ik heb zo enorm met die man meegeleefd. Gelukkig leefden zijn fans ook enorm met hem mee en gingen ze massaal naar zijn concerten waardoor hij gelukkig weer in een Ferrari kan rijden.
Logisch toch, bij de vermelding Tooske kijk je al sowieso niet. En Marco is toch zanger? Of nu ineens presentator. Kom zeg!
Anonymous 1 Het was de tweede avond zonder voetbal , die RTL kijkers hebben niet in de gaten dat ze naar een herhaling van love is in the air zitten te kijken
Ja hoor, 1 avondje geen voetbal en de NPO wordt weer compleet weggevaagd door RTL in 6+. Dan hoeven we ons tenminste niet af te vragen wie er bij de 20-49 kijkers weer met kop en schouders boven uitstak.
Love letters terug op RTL4 met linda de mol!
Zondagavond 20.00 vanaf januari 2017
Of loretta verplaatsen naar de middag, zij heeft een warme uitstraling, welk goed in zo programma past!
@Peter Daphne en Beau vind ik meer een combi voor op de late avond. Beau gaat niet opnieuw de opvolger van De 5 uur show doen denk ik. Worden 2 vrouwen denk ik en het programma in de lijn wat Koffietijd s’ ochtends doet.
Ik zeg daphne Bunskoek en Beau op rtl live
Niemand hoeft Dooske, al haar programma’s floppen. Wanneer dringt dit nou eens door bij de zenderleiding?
Leuk om Tooske weer eens op tv te zien!
5 uur show terug bij RTL
Heel hypochriet van RTL en steen zo de oudjes van NPO terug
wat nou doelgroep tv???
ze zijn gewoon bang het zinkend schip verder te laten zinken
Genoten van UtopiA.
NPO 1 wederom de tweede zender…
Veronica doet het weer!